Lg 42pc1rr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82

Tråd: Lg 42pc1rr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk for svar

Bildet mitt ble mye klarere med de instillingene dine men sliter fremdeles med etterslep! Snakker med LG electronics i dag og fikk vite at AV1 er i 50Hz og HDMI i 60Hz. Det er jo på linje med gammeldagse billedsrør skjermer og er helt klart grunnen til etterslepet mitt. Skjønner ikke hvordan dere ikke får etterslep... Må bare beundres men kanskje jeg har fått en skikkelig mandagstv...! Hehe... Snakket med forhandler i dag og det blir nok inbytte i en annen skjerm desverre... Dersom de godtar det da ettersom det har gått mer enn 30 dager....

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50Hz plasma kan ikke sammenlignes med 50Hz billedrør.
    mistenker dekoderen din jeg...
    etterslep på dvd også?
    hva med PC via vga-kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etterslep...

Har etterslep på alle kanaler. Og fra PC... DVD og! Nei dette er ikke morro...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mannen_i_stolen
    Bildet mitt ble mye klarere med de instillingene dine men sliter fremdeles med etterslep! Snakker med LG electronics i dag og fikk vite at AV1 er i 50Hz og HDMI i 60Hz. Det er jo på linje med gammeldagse billedsrør skjermer og er helt klart grunnen til etterslepet mitt. Skjønner ikke hvordan dere ikke får etterslep... Må bare beundres men kanskje jeg har fått en skikkelig mandagstv...! Hehe... Snakket med forhandler i dag og det blir nok inbytte i en annen skjerm desverre... Dersom de godtar det da ettersom det har gått mer enn 30 dager....
    Nå er det vel 100Hz tv'er som hadde etterslep i gamledager og ikke 50Hz...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye muligt det ja men hva er casen rundt plasma og Hz da? Noen som kan gi en forklaring? Er 50Hz nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi! jeg har fått ny TV :-D
    Budsjettet mitt var opp til 20 lapper. Vurderte forskjellige størrelser (37 vs 42") og Plasma vs. LCD. Endte opp med at 42" Plasma var best for mitt bruk og min stue (litt under 4 meter fra TV'n til sofa'n).
    Etter flere runder i div. sjapper fant jeg tre aktuelle kandidater: Pioneer PDP-4270XA Panasonic TH-42PV600E og LG 42PC1RR.
    Var så heldig å finne alle utstilt i samme Expert-sjappe (Sandvika). Hadde hørt mye bra om bildekvaliteten på Pio' og Pana', men mine utrente øyne kunne ikke skille de tre fra hverandre. Valget falt da på LG 42PC1RR, på grunn av HDD og at det var den modellen jeg klarte å presse prisen mest ned på.

Etter enkel montering og meget enkle innstillingsmenyer er jeg så langt storfornøyd med resultatet. Har satt den opp med DVD (scart), Canal Digital kabel TV med digital dekoder (Scart). HDD'en var intuitiv og enkel å bruke. Fikk også programert fjernkontrollen til også å styre JVC DVD-spilleren. Så langt kan ikke mine øyne se noe etterslep, uansett hvor fort kameraet svinger, den er sylskarp med gode farger (også den mye omtalte sort-fargen). Har ikke fått testet den i sterkt sollys enda, da det var mørkt i går kveld.
    Eneste negative er at TV'en ikke er helt sort (den er sølv i ytterkantene), men dette er jo en smakssak.... Også fikk jeg ikke lyd når jeg koblet på Sony hjemmekino, sikkert jeg som har koblet / innstillt noe feil der.... Fikk heller ikke programert fjernkontrollen til å styre dette Sony-anlegget.

Jeg er kjempefornøyd med min nye LG 42PC1RR

Noen som har har denne modellen koblet til hjemmekino, hvordan kobler man? (er det innstilliger i TV'en som styrer lyden ut til eksterne komponenter?). Jeg får nesten ikke lyd ut. Når jeg setter anlegget på MAX er det så vidt jeg hører noe....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sony "alt-i-ett-hjemmekinoanlegg" koblet til AV2 på scart.
    når jeg ser kabel via AV1, setter jeg anlegget til "TV", fungerer som en drøm. Surround og full pakke. Må være en instilling du har gjort. Tror du kan disable ekstern lyd i menyen. Men det skal uansett fungere fint.
    Så bra at du er fornøyd!
    Jeg har hatt denne TVen siden mai, og er fremdeles forelsket!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg har sony "alt-i-ett-hjemmekinoanlegg" koblet til AV2 på scart.
    når jeg ser kabel via AV1, setter jeg anlegget til "TV", fungerer som en drøm. Surround og full pakke. Må være en instilling du har gjort. Tror du kan disable ekstern lyd i menyen. Men det skal uansett fungere fint.
    Så bra at du er fornøyd!
    Jeg har hatt denne TVen siden mai, og er fremdeles forelsket!
    Scart sender da ikke 5-kanals lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei men du kan få stereo på 5 kanaler. Tipper det er det han mener

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    nei men du kan få stereo på 5 kanaler. Tipper det er det han mener
    ja... beklager. men lyd i alle 5høytalerene.
    men får surround ved å bruke optisk fra dekoder til anlegg, men da mister jo hele innlegget mitt mening! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lånt meg en slik kalibrerings CD i går, og startet instillingene av min nyervervedede LG 42PC1RR. Ble ikke helt ferdig, så jeg kommer tilbake med "innstillingstallene" når alt er perfekt. Kontrast og ikke minst farge måtte mye ned i forhold til default. Eneste jeg reagerte litt på er at jeg ikke ser forskjell på Sharpness / skarphet. Fra CD'en får jeg opp et prøvebilde (hvit bakgrunn med sirkler, streker og tall i sort). Kan justere skarpheten på TV'n fra 0 til 100, men jeg ser som sagt ingen forskjell.... Noen kommentarer til dette?

Kommer som sagt tilbake med mine tall når TV'en er riktig kalibrert. Tok litt lenger tid en jeg hadde satt av i går kveld

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vent med å stille skarphet til du ser tv / film da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uredur: Har du fått kalibrert ennå?

Kom gjerne med tallene dine. :-D
    Kjøpte LG 42PC1RR nå i Januar etter å ha lest denne tråden.
    Er VELDIG fornøyd så langt.
    Ga 14.000,- via nettbutikk i Norge, ferdig levert på døra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

driver for tiden å vurderer denne tv'en selv, etter x antall måneder med leting.. Vurderte en stund PV60, men hver gang jeg ser den i butikken, så virker det som om den har det dårligste bildet(helt sikkert bare manglende kalibrering fra de butikkene, men alikevel, ikke så fornøyd med det jeg har sett + utseendet)..

Men jeg bare lurer: er det mye støy fra denne tv'en når HDD'en driver på?
    og hvis så, forsvinner denne lyden hvis man evt skrur av HDD funksjonen?

skal koble til tv fra Canal Digital, Xbox360, dvd spiller og evt pc, er dette da en tv for meg?

og en siste ting: ser at det er en modell som heter LG 42LC2RR, som jeg da antar er LCD versjonen av denne.. Er denne no tess? ser liksom aldri at noen nevner denne

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noe støy nei, verken med eller uten hdd-opptakeren på. har hørt at de klager på trafo-støy i sverige, men kan ikke si meg enig der...
    bruker den til digital kabel fra CD, PS2, film og litt PC... Perfekt for meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde/lyd/støy fra LG 1RR

Hej

Jeg fikk min 1RR igår (sendt fra Tyskland, bor i DK- ca 10500 NOk ink. frakt)
    Den har noe støy når det er mye lys/hvite flater i bildet, en høy diskant lyd. Er dette noe som vil forsvinne?
    Hva er den/din/deres beste innstilling etter at TV er "kjørt" inn, inkludert blue, red, green nivå?
    Hvordan kan jeg velge at den skal kjøre i HD, det er da ingen kanaler som kjører på HD enda??
    Er ellers litt overveldet med at 42 tommer er veldig mye etter å hatt en 28 tommer. Ca 3 meter fra Sofa til TV. Det er på grensen. Synes fargene er veldig behagelige, har fargen innstilt helt nede på 28, da den raskt gir mye.
    Contrast: 75, Brightness: ca 58, Sharp: 50. Red: ca -28, Green: 0, Blue: -9.

Opplever at kanalene har veldig forskjellige farve gengivelser, så det er ikke helt lett. Men synes selv at bildene blir mer naturlige og bedre med nedstilt rødfarge.
    Håper diskant/pipelyd forsvinner snart! Har ikke testet DVD enda.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde litt "susing" i begynnelsen, men det forsvant etter en uke eller to.
    Det var minimalt, og jeg hørte det kun når lyden stod på.
    Nå er den lydfri.

Jeg har skrevet innstillingene mine en plass her på forumet. Leit litt på innlegg fra meg, så kanskje du finner det du trenger.

Forresten meget fin pris du har fått, men når du kjøper fra Tyskland må du til Tyskland for å få garanti. Hadde du kjøpt fra Sverige eller Danmark hadde du fått en slags "Skandinavia-garanti" der de finner verksted i Norge som kan hjelpe deg. Du har desverre meeeget få rettigheter ved kjøp fra Tyskland.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

herlig tråd for oss "42PC1RR-frelste"

Jeg skal kjøpe en slik TV nå. Netonnet tilbyr den for 13790 + frakt 179. Det er vel latterlig billig.

Men ang. lyd:
    de av dere som har surround anlegg, har dere da koblet ut høyttalerne på TV'en eller bruker dere disse?

For de med dårlig plass, men som vil ha TV'en men ikke masse høyttalere rundt i stua, så er dette en nytt og sikkert OK alternativ - noe inni granskauen tøft er det ihvertfall:
    http://www.evesham.com/images/shared...ology/SSX1.pdf

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    latterlig billig ja...
    jeg har bare satt lyden på høytalerene ned. greit å bare kunne skru opp når jeg skal se på opptak.
    lyden min for tv går via dekoder, optisk til surround anlegg...

den stereobenken er jo grei den, personlig synes ikke jeg den er spesielt lekker, har mine tvil til lyden også. hadde jeg hatt liten plass ville jeg nok heller gått for Bose eller et annet minimalistisk surround anlegg...

du har råd til det mellomlegget, mtp prisen for TVen ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Herlig - den er bestilt!

Da har jeg bestilt hos Netonnet, totalpris m/frakt 13.978,-

Gleder meg som en unge!

Spørsmål: er det komplett umulig å spille inn (brenne) det som lagres på harddisken til denne TV'en?

Lyd:
    jeg har fått tak i 2 Dynavoice Challenger M-65 til knallpris, 1270,-

Så nå gjenstår bare receiever+dvd+cd spiller (mulig jeg dropper CD spilleren hvis jeg kjøper HDMI receiever og DVD spiller) samt subwoofer

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •