Sonys nye X2000-serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Også i forhold til de beste plasmaene på dette området? Det er vel kanskje den eneste grunnen til at jeg ikke har ønsket å kjøpe LCD; sortnivå. Vel - pluss bakbelysning som skinner igjennom og tildels sideinnsyn. Noen formening om bakbelysningen i disse LCDene? Er den jevn også i mørkt rom?
    denne skjermen har så mange innstillinger at jeg vil nesten tippe på et bedre sortnivå en plasma. man har egen kontroll for baklys, gamma, sortnivåkontroll etc, samt at selve skjermen er sort i utgangspunktet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    denne skjermen har så mange innstillinger at jeg vil nesten tippe på et bedre sortnivå en plasma. man har egen kontroll for baklys, gamma, sortnivåkontroll etc, samt at selve skjermen er sort i utgangspunktet.
    Det kan du også på den nye V-serien. Også S-serien er meget fleksibel hva gjelder innstillinger.

Sony har virkelig løsnet på slipsknuten når det gjelder hva de tillater at brukeren selv kan stille inn.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, bedre sortnivå enn de beste plasmaene høres jo litt spesielt ut da... Har jo selv sett Sonys Qualia LED LCD-TVer, og selv om bildene var nyyyydelig var ikke sortnivået på langt nær plasma-nivå.

At de støtter både 1080p inn samt inverce telecine av 1080i er jo utrolig bra da, uansett sortnivå er dette sannsynligvis et svært imponerende produkt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres spesielt ut? merkelig ordvalg egentlig. det er vel strengt tatt ingen grunn til at plasma må være bedre en LCD på sortnivå, når produsenten vet hva den gjør. du bør få sett på dem. med de nye LCD skjermene er i allefall ikke JEG i tvil om hva jeg skal velge når jeg skal kjøpe min første flatskjerm.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Grunnen til at jeg synes det høres rart ut er jo av teknisk årsak, ettersom selv "ekte" LED (som jo gjerne er neste generasjon etter disse?) ikke makter å sperre for uønsket lysutslipp på samme nivå som plasmaer av høyere kvalitet.

Jeg er selvsagt helt åpen for at jeg kan ta feil, det hadde jo vært positivt det... Jeg vil uansett minne om at en ofte blir veldig imponert før en får tid til å vurdere produktet i ro og fred...

Plasmaen min henger for øvrig i en tynn tråd hvis sortnivået beveger seg i retning av denne, det er jo bøttevis med øvrige argumenter som taler for LCD, der min XBOX 360 er en av de viktigste...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ettersom selv "ekte" LED (som jo gjerne er neste generasjon etter disse?)
    LG kommer vel med 47" LED i august, omtrent samtidig som den nye Sony'en kommer.

Frode

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser at X2000 i 46 tommer er oppgitt med 1300:1 kontrast... Link: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1085.

Er jo ikke sånn ultra-imponerende det da, selv om de kanskje er bedre enn dette i praksis?

Uansett som nevnt et imponerende apparat, men sammenlignet mot plasma med 3-5000:1 er det jo et stykke å gå. Nå skal det jo sies at plasmaene gjerne kan ha inflaterte kontrastmålinger, så eneste mulighet for et godt svar er jo å sammenligne direkte. Min erfaring er i det minste at LCD fremdeles har et stykke å gå, men at de nye LED-baserte TVene ser ut til å ha kommet enda et godt stykke lenger (uten at de er helt på Panasonic-plasma nivå, i det minste ikke de prototypene jeg så på Cebit/Sony i 2005/2006, men mye kan jo ha skjedd siden da!)

For å være enda litt mer negativ (men jeg er absolutt ingen forkjemper for plasma, snarere tvert imot, dagen det kommer en LCD med tilstrekkelig sortnivå ryker min Pioneer rett ut vinduet, for jeg vil gjerne bruke skjermen mot PCen uten å bekymre meg for innbrenning), er det også fremdeles noe problemer rundt jevn belysning på disse LCDene, spesielt på de litt større...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1300:1 er panelkontrasten og er en særdeles edruelig måte å oppgi kontrasten på. skulle ønske alle gjorde det samme. i tillegg kommer selvfølgelig hjelpemidler som øker kontrasten.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Center Karl Johan får visst inn denne tven imorgen, ikke hørt noe om pris enda..
    Har fått med meg at den har samme bildeforbedrings teknologi som VPL-VW100.
    Tror den vil gjøre en god jobb på å oppskalerer DVD o.l.

http://www.sony-europe.com/view/View...sReleaseDetail

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung lager skjermene sammen med Sony så det dukker sikkert snart opp 1080 fra Samsung også...

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trinitrond
    Sony Center Karl Johan får visst inn denne tven imorgen, ikke hørt noe om pris enda..
    Har fått med meg at den har samme bildeforbedrings teknologi som VPL-VW100.
    Tror den vil gjøre en god jobb på å oppskalerer DVD o.l.

http://www.sony-europe.com/view/View...sReleaseDetail

Var innom på Sony Center Karl Johan for å vurdere 40V2000 da de plutselig kom inn med nettop 46x2000

Spurte om pris, men klarte seff å glemme det i samme øyeblikk.. tror det var litt i overkant av 40 høvdinger. Skal tilbake i morgen eller fredag å se på kvaliteten på bildet og grave litt rundt den... Vet ikke om det er verdt oppgraderingen fra v2000

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De webshoppene som allerede lister denne har pris 40-46k.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanvittig skjerm i allefall! det kommer en 40" også som koster en hel del mindre
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40" kommer først i september sa de på Sony Center og prisen blir ca. 75% av 46".

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet/sett på X2000?

Rakk ikke stikke innom i dag.. Tenkte litt på i forhold til V2000....

Hva er forskjellen egentlig? Er det verdt alle de ekstra $$$?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen er 100% større oppløsning
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Mye slike instillinger har man på Pioneer plasma også, uten om at jeg skal legge meg opp i hvordan denne nye Sony`en er. Jeg er som Lygren, jeg velger å se noe først før jeg danner meg en mening. "Opphyping" fra produsentenes side har jeg blitt så vant til.

Det som fortsatt drar meg mot plasma, er ikke kun sortnivå, men også den følelsen av å se på veldig organiske bilder. Vi snakker nærmest ikke om refreshrate på plasma, heller begrensinger i prosessorkraft på bildebehandlingen hvis noen. At man også har vanvittig god innsynsvinkel (glemte det korrekte navnet i farten) på plasma er også en fordel på større skjermer. Men smaken er som baken...

Om det støtter 720P eller 1080P på bildestørrelser på rundt 40", mener jeg ikke har så voldsomt stor betydning som mange skal ha det til, så fremt man ikke sitter veldig nære TV`en. Vi snakker tross alt om beskjedene bildeflater i den store sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en rask kikk på x2000 (46") på Sony Center Karl Johan i dag. Det ble vist fotballkamp på TV2 og volleyball fra HD1.

Førsteinntrykket var positivt selv om ikke TV'en så ut til å være helt perfekt innstilt. Jeg synes den klarte seg bra på vanlig TV-sending. Pga rammene rundt skjermen virker TV'en dessuten veldig stor (undøvendig stor etter min mening...).

Prisen var derimot ikke spesielt hyggelig! Det hørtes heller ikke ut som prisen på 40 tommeren blir så lav som nevnt tidligere i tråden.

Mvh,
    Gunnar
    (som selv har Pioneer 436 plasma)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...spørsmålet er om TVen støtter 1080p signaler via HDMI da... Hørt noe om det, jfinneru?
    Den støtter 1080p selv om det enkelte steder står bare 1080i. Har testet det sjøl med min Marantz DV9600.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •