Jeg har anledning til å kjøpe monitor, men ikke TV (monitor m/tuner) billig gjennom jobben. Jeg søkte rundt og fant denne løsningen:

http://www.stretto.no/PartDetail.asp...36167;p:944557

Det er i praksis en monitor med en tuner plug-in-modul som kan kjøpes separat, altså perfekt for min (økonomiske) situasjon.

Grunnen til at jeg må ha TV (og ikke bare en monitor) er at jeg ikke har lyst til å være 100% avhengig av å ha en fungerende HTPC for å kunne se på TV (og for at ungene ikke skal være avhengige av å kontrollere en PC for å få sett på barne-TV).

Så vidt jeg har skjønt, er tuner-modulen til denne monitoren temmelig dårlig, men det er egentlig ikke så farlig all den tid den i praksis bare vil være til backup og barne-TV.

Det jeg EGENTLIG lurer på, er hvordan monitoren fungerer som bildeformidler i en stue. Den er jo egentlig en "public display" monitor, laget for å stå på offentlige steder og tåle juling.

I brosjyren står det ting som "the metal bezel offers higher durability and protection against vandalism", noe som for min del er helt ypperlig med tre unger fra 1 til 5 år i huset...

Men som sagt, det er bildekvaliteten det står på. Er det noen som vet hvordan den står seg blandt andre stue-skjermer i tilsvarende størrelse?