Lyse grå felt på ny LCD TV...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse grå felt på ny LCD TV...

Postet denne i en annen tråd, men prøver med en egen her;

Når jeg kikker nøye på min nye Hitachi 37LD6600 skjerm, har jeg et lysere felt på skjermen (oppe til venstre), som jeg er usikker på hva kommer av. Se vedlagt bilde.

Noe som vet hva dette er? Feil på denne tv'n, eller generelt lcd problem?

Kjøpte den pga pris (14') men lurer på om dette er "rett" pris på skjermen og at jeg derfor ikke har gjort et så godt kjøp som jeg trodde...

(Beklager dårlig bildekvalitet...)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingenting med din tv å gjøre, det er tv1000 som sender i fake 16:9 format

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok heller si at det kommer av ujevn bakbelysning. Enten så er det slik at noen steder slipper lys gjennom lettere enn andre, eller at bakbelysningen selv ikke "kaster" lyset jevnt nok utover panelet.

Er et vanlig problem med LCDer men det kan også variere fra TV til TV.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh....nei, dette gjelder på alle kanaler, tv1000 var den kanalen som stod på når jeg tok bildet. Det gjelder kun området på bildet som det er en hvit ring rundt.

Godt forsøk... :smile:

EDIT: tror mer på Wizt her.

EDIT 2: Vil jeg erfare dette på en eks. LG 37LB1R eller en Samsung LE40M72? Og er det grunn til å klage?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg ville jeg tatt en titt på flere TVer av samme modell. Har alle problemet, ja da vet jeg ikke. =)
    Men har bare din problemet er det vel mer en god nok grunn for reklamasjon.

EDIT: Har ikke problemet Samsung le40m61.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skyldes nok bakgrunnsbelysning, og jeg har sett samme problemet på mange andre LCD tv'er (og dataskjermer for den slags skyld).

Hvis du skal ha LCD, så anbefaler jeg de som har LED baklys. De er mye gjevnere i belysningen. Jeg vet ihvertfall at Samsung og LG har endel TV'er som bruker LED.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung benytter ikke LED. De har noe som heter dynamisk styring av baklyset. Dvs de kan dempe baklyset i enkelte scener osv men de må da dempe hele lyset da det kun er en lampe "katode" bak panelet. Er såvitt jeg vet er det kun LG som benytter LED panel og disse gir en mye jevnere bakbelysning ja da den kan dempe en og en pære ettersom den behøver det. Minuset der er dårligere innsynsvinkel.

Den hitachi skjermen din er det nok ikke mye å få gjort med dessverre da dette er et generellt problem med mange lcd tv'er. Dog det er mindre synlig på enkelte modeller. Den nye LB1 til LG kan annbefales om LCD står på ønskelista. Hvis ikke gir plasma klart det beste bilde når det gjelder film og tv signaler. (Med annet du ser for det meste vintersport og på dagtid.)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tv'n i lys stue, og er moderat til rimelig interessert i data (les Media Center) så da har jeg funnet ut at LCD er best der. Har PJ i hjemmekino selvfølgelig :grin:

Synes tv'n er grei til prisen, men hvis jeg legger 4 til 6 lapper til i potten og får meg en LB1 eller en M61/71, så er kanskje det bedre. Skal tross alt ha denne nye tv'n i mange år (les etter at HD har kommet om 3-4 år).

Så, med tanke på at den er kjøpt på Elkjøp, har jeg til neste uke (14dgr) å velge om jeg skal beholde denne med et grått felt eller investere i en ny :-?

PS! Har LB1 innsynsproblemer pga LED?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR

PS! Har LB1 innsynsproblemer pga LED?

Det har vel mer med at de bruker S-IPS panel mener jeg å huske. Men så lenge du ikke går så mye over en 45 graders vinkel er det ikke noe problem.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde dette problemet på to LCD-skjermer til pc-bruk og skyldes i stor grad prisen. Jeg fikk mine bytta uten problem hos Netshop når jeg påpekte det, og de tok den ene modellen ut av salg etterpå.

Ingen av de "dyrere" skjermene jeg har sett har hatt dette problemet.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG kommer med sin første LED-tv i august. Noen av dagens modeller bruker EEFL baklys som er en mellomting mellom vanlig baklys og LED.

Frode

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    LG kommer med sin første LED-tv i august. Noen av dagens modeller bruker EEFL baklys som er en mellomting mellom vanlig baklys og LED.

Frode
    Jaså? Hmm, det var jo intr. Har du noe mer info om denne tv'en som kommer i august?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morg
    Jaså? Hmm, det var jo intr. Har du noe mer info om denne tv'en som kommer i august?
    Jeg mener det var snakk om en 47" med 1920x1080 oppløsning. Prisen tror jeg skulle ligge rundt 4000 Euro.

Frode

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til problemene mine :-)

Nå knattrer det i tv'n når jeg slår den på. En serie på 5-6 tenker jeg og så er den stille/normal. Noe jeg bør bekymre meg over?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt den...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Tilbake til problemene mine :-)

Nå knattrer det i tv'n når jeg slår den på. En serie på 5-6 tenker jeg og så er den stille/normal. Noe jeg bør bekymre meg over?
    Vel, det er ihvertfall ikke normalt. Var jeg deg hadde jeg nok benyttet angreretten nå ja.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, la oss si jeg benytter angreretten til Elkjøp (er vel fortsatt 30 dager ved kjøp i butikk?), så har jeg følgende alternativer:

1. Bytte i ny Hitachi 37" (Not, selv om det kan være denne ene skjermen som feiler...)
    2. Spore opp en "billig" Samsung LE-40M61B (ned mot 18' noen???)
    3. Vente på LE-40M71B (Som sikkert ikke blir billig :-( )
    4. Gå for en LG 37LB1R (på nett for underkant av 18', men...)
    5. La være og fortsette med min 28" lcd tv...(bitte bitte liten) nei nei nei

Og som ikke det er nok så trodde jeg faktisk at min laaaaaaannnnggge søken etter LCD tv nå var over og at jeg kunne fokusere på videre design av hjemmekino... sukk

Men nei da! Så her er jeg tilbake på "square one" (med en foreløpig 37" i huset vel og merke) og er fryktlig usikkert på hvilken vei jeg skal velge.

Svar den som gidder; på min noe filosofiske oppramsing...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse felter intet generelt problem på LCD

Tror nok du har vært uheldig med akkurat den TV'n eller typen. Selv har jeg en forholdsvis billig 37" Viewpia LCD fra Elprice. Denne har ikke ujevn belysning i størrelse 37" men har lest at noen har observert det på 42" LCD fra Viewpia. Problemet blir dog større med størrelsen på TV.

Tror ikke LCD TV generelt har dette problemet selv om plasma fantastene ønsker å hevde dette :razz: . Til PC er LCD mye bedre egnet en plasma pga innbrenning/høyere slitasje på plasma ved intenst lys som ofte forekommer på PC bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har samme tv og sett at det er grå felt i alle hørn. Set det speciellt i mørke bilder..Er dette noe feil eller vanligt???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er visst er typisk problem på "billige" lcd tv'er (ref masse tråder her og tester; se siste i DVD&Hjemmekino).

Jeg er på vei til å resignere og vurderer sterkt å bytte til Panasonic 37PV60 nå.

Tror faktisk at jeg må opp på 40" Sony i V-serien for å finne noe som er bra nok i lcd klassen. Og det koster. Og er for stort for meg. Altså en plasma på 37" med 1024X768 oppløsning som faktisk passer Windows Vista med Media Center når denne kommer til høsten. Og det er all data som skal inn i stuen min allikevel.

La oss nå endelig håpe at Elkjøp tar tilbake min LCD og at en heldig nettbutikk får min panny ordre :grin:

PS! Tror ikke dette har med størrelse å gjøre, kun byggekvalitet. Sorry,

= resignert lcd fantast...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •