PD 7A10, PX4R eller PV60?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PD 7A10, PX4R eller PV60?!

Sorry hvis det har blitt diskutert her før, men jeg er interessert i å vite de vesentlige forskjellene fra noen som har prøvd de. De som tror kan også svare, men da kan de begrunne litt...

Som sagt, så kommer TV valget mitt på en av disse tv'ene:

Hitachi 42PD 7A10(evt 7200)
    LG PX4R eller,
    Panasonic PV60.

Veit at 7A10 er bedre på digitale bilder enn px4r, men vil ikke kjøpe på det grunnlaget.

Det jeg kommer til å bruke tv'n til er:

KabelTV,
    Xbox 360,
    DVD,
    PC tilkobling.

Stort sett i den rekkefølge, men alle blir brukt flittig...

Så da er mitt spørsmål:
    Hvilken TV??

På forhånd takk
    Stig Roar Hoff.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst bør du revidere valget av plasma i utgangspunktet. Til Konsoll og databruk er ikke plasma egnet. Det er en del som vil si at plasma er blitt bedre på å unngå innbrenning nå. Men selv om det er sant vil jeg ikke si at dagens "bedre" er godt nok.

Jeg så nettopp PV60 med Mediacenter PC tilkoplet, og takket være en forglemmelse i butikken hadde den stått over natten med statisk bilde. Det var de 20.000,- liksom. PV60 er også om mulig kanskje den styggeste plasma'en jeg har sett til d.d. Hadde håpet at dette kunne bli oppveid av overlegen billedkvalitet, men jeg lot meg ikke imponere på det punktet heller. 5000,- til så har du en Pioneer 436FDE, og de 5000,- vil være vel anvendte når du da får bedre bilde (MHO), design, (Elektronikk?) og en "Set top box" slik at du slipper å kople alt til bak på skjermen.

PX4R er vel heller ikke akkurat noen designbombe, men klart bedre enn PV60'en. Men PX4R er ikke spesielt bra på sortnivå, det eneste som kan rettferdigjøre valg av dette panelet er om du går for 42PM1MA som har samme panel men fåes kjøpt i disse dager for 12.000,- 42PM1MA har et MEGET lyssterkt panel, så med denne må man være ekstra forsiktig med konsoller tilkoplet. En kalibrering med DVE er et must før man tar denne i bruk.

Når det gjelder Hitachi så sliter jeg med disse TV'ene, De har ALI panel som gjør at hver bildelinje blir vist på over og underliggende linje annenhver gang. Dette gir i realiteten en bilde oppløsning på 1024x512, da liker jeg bedre Panasonic PA50 som har 852x480 oppløsning men et helt sinnsykt bra sortnivå. Forskjellen i oppløsning vil du neppe merke på annet vis enn at du som meg kanskje legger merke til "flimringen" som oppstår på ALI panel når de alternerer pixel linjene.

Til din bruk (Avhengig av hvor mye du bruker konsoll og data) vil jeg anbefale å gå for en LCD skjerm, og i disse dager er det etter min mening Samsung som gjelder. Her kan du få en god 40" skjerm fra 18.000,- til 22.000,- avhengig av modell og kjøpssted. Jeg kikket selv på LE40M61 side om side med Pioneer 436FDE i butikk. De kostet nøyaktig det samme der, men selv om jeg kanskje synes 436'en såvidt stakk av med det lengste strået på billedkvalitet er det nok Samsung'en som hadde blitt med hjem.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra svar som jeg stiller meg bak på fleste punkter. Eneste er at jeg ville kanskje ikke gitt 7A10 så mye negativ kritikk.

Eventuellt som et supplement til samsung lcd'en vil jeg gjerne annbefale LG LB1 også. Meget god bildebehandling via XD Engine 3 og Faroudja samt LED bakbelysning som gir en mye jevnere bakbelysning enn det tradisjonelle konstante lyset.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bra svar som jeg stiller meg bak på fleste punkter. Eneste er at jeg ville kanskje ikke gitt 7A10 så mye negativ kritikk.
    Har ikke den ALI panel? Jeg gikk ikke så voldsomt i dybden i svaret mitt ser jeg nå. Jeg burde presisert at det jeg kanskje liker minst med Hitachis ALI panel er at de får HD-Ready logo med bare 512 bildelinjer. Når lisensieringen ble utformet kunne vanskelig EICTA forestille seg at noen TV produsenter ville lage TV'er med mer enn 720 horisontale linjer, og så velge å bruke linjene annenhver med samme bilde informasjon. ALI ble utviklet for å øke panelets levetid, ved å alternere linjene brukes plasmaen i cellene bare halvparten så mye som i vanlige plasmaer. Men i dag har vanlige plasmaer lang nok levetid og hele vitsen med ALI forsvinner. Det eneste du får er mindre bildeinformasjon fremvist på skjermen, og flimring fra alterneringen av piksellinjer, da spesielt i lyse partier. Det er imidlertid ikke alle som legger merke til denne flimringen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Hadde ikke trodd at det skulle være så mye negative ting om disse tv'ene!

Jeg bruker ikke tven så mye til pc bruk, men av og til. Hva er det med konsoll og plasma? er det ikke bra?
    Dette med oppløsning og linjer som du snakker om, forstår jeg meg ikke på. Veit at punkter og linjer hører sammen, og at det er det som gjør oppløsninga da.

Men har vel egentlig kansje bestemt meg for 7A10, eller ihvertfall den jeg tror jeg velger hvis jeg velger en på lista mi da. Vil jeg få en bra TV?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner det er litt vanskelig å forstå dette med ALI panel og oppløsning, og Hitachi ønsker neppe at det skal være lett å forstå siden panelene i realiteten gir en oppløsning på 1024x512 mot konkurentenes 1024x768. Hvis du kopler PC mot Hitachi'en så vil du få bedre og skarpere bilde ved å sette oppløsningen til 1024x512 ut fra maskinen. Men det er ikke mange skjermkort som støtter den oppløsningen i driveren, derfor må en i så fall lage sin egen "driver" med et program som powerstrip. Hvis dette høres vanskelig ut så må du nøye deg med å sende et standard XGA (1024x768 ) signal som alle skjermkort støtter. Når Hitachien mottar det signalet vil den kaste bort 256 linjer med bildeinformasjon for å få plass til bildet på sine begrensede 512 linjer. Dette kalles for scalering, nærmere bestemt; nedscalering. Og det er noe man i hovedsak ønsker å unngå fordi det er en bilde forringende prosess. Oppscalering er værre som jeg kommer tilbake til.

Det ble kanskje ikke så mye enklere å forstå det heller, så veldig forenklet: Hitachi plasma med ALI panel har dårligere oppløsning enn konkurentene. Og etter min mening burde de ikke få lov til å bruke "HD-Ready" logoen, men de har funnet et smutthull i regelverket som gjør at de kan bruke det uavhengig av hva vi forbrukere måtte mene.

Når Hitachi plasmaer likevel gir fra seg et godt bilde så er det mye pga. god bildebehandlings elektronikk. Og det er virkelig viktig når man skal scalere bildekildene til skjermens oppløsning. Hitachien har i tillegg en fordel i forhold til ekte "HD-Ready" skjermer når det kommer til scalering av TV signal og DVD'er. Nemlig at Hitachi får for mye informasjon og kan kaste bort (nedscalere) det overskytende. Et TV eller DVD signal inneholder nemlig 576 linjer så der en skjerm med 512 linjer kan plukke å velge hvilken bildeinformasjon den vil bruke, så må en skjerm med 768 linjer nødt til å tilføre bildet "falsk" informasjon (Oppscalere) for å fylle hele skjermen. Dette stiller veldig strenge krav til kvaliteten på skjermens elektronikk. Og slike skjermer kommer gjerne ikke ordentlig til sin rett uten et HD bildesignal.

Så i klartekst igjen: Dersom du som meg velger å anse Hitachi som ikke "HD-Ready", så finnes det andre ikke "HD-Ready" skjermer til en mye billigere penge som f.eks. Panasonics PA50, det er en fantastisk plasma. Men jeg er litt usikker på hvilke innganger den kan skilte med. Det jeg derimot er sikker på er at oppløsningen på 852x480 er en perfekt 16:9 oppløsning, det gjør at scaleren får en veldig enkel jobb da den slipper å ta hensyn til pikslenes geometri.

Beklager det ble litt lenger svar enn jeg hadde planlagt dette, skal til slutt si noe om plasma og konsoller/databruk: Inni hvert bildepunkt er det en gass som antar plasma tilstand når den antennes (derav navnet), dette er plasmaens virkemåte og det forbrennes gass i prosessen akkurat som i et lysrør. Dersom et billedpunkt blir stående med akkurat den samme "tenningen" over lengre tid, og at intensiteten er forskjellig i forhold til resten av skjermen risikerer du at det motivet "brennes" inn i skjermen så og si permanent. Og det er dette som skjer ved data og konsoll bruk, ikoner på desktoppen står som regel på samme plass og vil fort brenne seg inn, det samme hvis du bruker samme bakgrunn hele tiden. Med screensaver på automatisk vil ikke data bruk være det skumleste. Men siktet på midten av skjermen når du spiller BF2 og status bokser som forteller hvor mye ammo som er igjen eller hvor fort du kjører i bilspill osv. dette er ting som fort brenner seg inn på plasma skjermer.

Jeg sa det vel i første post; LCD er tingen for tiden, den har høy ekte 16:9 oppløsning og ingen fare for innbrenninger, ca samme pris osv. Det er fremdeles en del ting plasma'en er bedre på, men LCD av godt merke har tatt innpå så det monner i det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen Expert butikk jobber du på? :P Du hadde litt peil på tv da skjønner jeg. Men er andre tv'er MYE bedre? Mesteparten av tida blir brukt til film(dvd) og vanlig tv. Det kan jeg med sikkerhet si. Vil det da være et bedre kjøp for meg(til den prisen)?

Kan også si at jeg har PowerStrip, og kan fixe oppløsninga. Har fått knalltilbud på 7A10, får den for 21k nå. tilsammen 23k med LG sitt designrene hjemmekinoanlegg(haha, veit dere hater ferdigpakker, men jeg har ikke råd til både plasma og DALI... :P).

Har sett på LCD, men jeg må si at tanken frister mere for plasma. Jeg har jo ikke tenkt å ha tv'n i mere enn 2 år da, så det kan hende at LCD er tingen når jeg vil bytte?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg setter stor pris på at du begrunner og skriver alt. Det er ikke mange som gjør, takk.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å bemerke en ting. Paneltypen heter ALIS

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jobber faktisk ikke i bransjen engang, jeg bare gjør grundig research før jeg kjøper inn til meg selv.

Har her satt opp noen av de aktuelle modellene på siden av hverandre: LINK

Som du ser så er PA50 modellen den klart rimeligste, men i billedkvalitet er det den som kan sammenlignes best med Hitachi pga. oppløsningen er ganske lik, men PA50 er milevis forran i sortnivå. PA50 har desverre ikke mulighet for å koples til data med VGA, DVI eller HDMI, så tilkoplingsmuligheter er denne modellens ankepunkt. Billedkvaliteten vil jo være veldig dårlig fra skjermkortets s-video eller component utgang. Så til PC bruk er den nesten helt utelukket.

Når det gjelder pris og billedkvalitet blir Hitachi parkert av PV60 på HD materiale, men den vil nok gjøre en tilnærmet like god jobb på Analoge TV sendinger og DVD så sant du ikke som meg er i stand til å se flimringen fra ALI panelet. PV60 ser uansett ut som det beste valget for meg, bare synd med det designet, men jeg har hørt om folk som har klart å leve med det også.

Så kommer min favoritt i samme prisklasse som PV60, bare 2" mindre ( Og det vil en aldri legge merke til.) Samsungen vil neppe gjøre en like god jobb som PV60 på analogt materiale. Det er rett og slett for lite informasjon som skal spres ut over et mye bedre oppløst panel. ( Stiller enda større krav til oppscalering, selv om Samsungen har ekte 16:9 oppløsning.) Men til HD materiale er denne klart best, da tenker jeg også, eller kanskje spesielt til bruk med konsoller. Og innbrenningsfaren på plasmaer er reell mens på en LCD kan du trygt gå fra TV'en uten å bekymre deg. LCD' er sliter med sortnivå til en viss grad alle sammen. I et helt mørkt rom vil PV60 ha bedre sortnivå enn Samsungen, men i vanlig rombelysning vil det være omtrent likt. Det er også forskjellig hvor mye folk legger vekt på LCDens baklyseffekt som er årsaken til det dårlige sortnivået. Samsungen er uansett klart best i bruk mot PC også, ikke bare grunnet redusert innbrenningsfare, men også den høyere oppløsningen.

Nå ser jeg at du har moderert bruksområdet ditt til primært TV titting og da er jo plasma i aller høyeste grad aktuell igjen, bare ha i bakhodet at det skal ikke mer enn en kveld til der du spiller veldig mye, eller glemmer å skru av TV'en så har du linjene etter nattsvisj eller messTV brent inn i skjermen for en god stund fremover.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bare for å bemerke en ting. Paneltypen heter ALIS
    Det er en stund siden jeg gjorde meg kjent med virkemåten på disse panelene, syntes å huske at det var ALIS, men tenkte det var bedre med en S for lite enn en for mye. Du husker ikke i samme slengen hva det er forkortelse for: Alternating Light....?

Syns forøvrig det er utrolig at Hitachi bruker denne teknologien fremdeles...Men min innstilling til disse panelene er vel for lengst gjenomskuet?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke Tven primært til TV og DVD, går du for plasma. En HD-ready plasma gir også fine PC bilder. Innbrenning er ikke et stort problem lenger, men man bør selvfølgelig ikke la et statisk bilde stå over natten.
    Er også enig at Hitachi panelet ikke tingen å gå for.
    Synes du PV60 har et greit utseendet, anbefaler jeg den. I følge en test var den like bra som Pioneer.
    En annen skjerm som nettopp er kommet som du kan vurdere er Samsung PS42Q7H. Vesentlig penere enn PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interlaced på ALIS paneler

Du kommer med den "klassiske" slaktingen av ALIS panelet med begrunnelsen i at annenhver linje blir tegnet opp. Isåfall har en annen aktiv bruker på dette forumet en annen oppfatning om hvordan teknikken fungerer. Jeg limer inn n0stra's innlegg fra en tilsvarende diskusjon i et annet forum. Jeg ser gjerne at diskusjonen fortsetter om noen er uenige/enige.

Uansett har Hitachi-panelene gjort det skarpt i ulike tester, og spesielt på HD-input. Denne flimringen du snakker om kan jeg umulig tro at du klarer å observere, jeg gjør iallefall ikke det og har hatt en Hitachi i et halvt år.

Det er veldig viktig å presisere at det som menes med interlaced på ALIS paneler ikke er det samme som vi alle kjenner som interlaced.

Interlaced på vanlige tv og video er en teknikk hvor halvparten av bildet (annenhver linje) vises på billedskjermen for så å forsvinne og så tegnes den andre halvparten opp for så å forsvinne og slik fortsetter det.

ALIS panelene tegner først opp halve bildet annenhver linje nedover skjermen. Når dette er gjort fylles så den andre halvdelen mellom de linjene som allerede står tegnet opp. Når dette er gjort sitter man faktisk igjen med et bilde som viser alle linjene ferdig opptegnet.

Dette bryter så med alt det som er skikkelig negativt med interlaced (jukseoppløsning og det at man aldri ser mer enn halve bildet til enhver tid). Det er viktig å presisere dette da mange slenger dritt om systemet som forsåvidt er genialt i sin enkelhet rett og slett fordi de ikke har satt seg inn i hvordan det fungerer.

Håper dette opplyser enkelte til bedre tanker.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StigRoar

Som sagt, så kommer TV valget mitt på en av disse tv'ene:

Hitachi 42PD 7A10(evt 7200)
    LG PX4R eller,
    Panasonic PV60.
    Jeg har hatt en PX4, og har nå en PV60, begge er gode TV'er. De få minusene som finnes er;

LG: Ikke spesielt bra sortnivå, følsom for signalstyrke (bildet på bla. min og flere andre rykket en pixel til høyre og tilbake på enkelte kanaler)

Pana: Mye reflekser i frontglasset

LG har jo nå ellers kommet med nye modeller - bla annet en med 80GB innebygget harddisk til hyggelig pris!

Utseende på TV'er er uansett en smakssak - jeg er godt fornøyd med Pana'en på veggen.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at LG har kommet med nye modeller. Dene ene, LG42PC1R, koster bare 16k hos best-buy. De som har sett denne skjermen ved siden av PV60 og Samsung PS42Q7H sier den er hakket dårligere enn disse.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vandelay
    Uansett har Hitachi-panelene gjort det skarpt i ulike tester, og spesielt på HD-input. Denne flimringen du snakker om kan jeg umulig tro at du klarer å observere, jeg gjør iallefall ikke det og har hatt en Hitachi i et halvt år.
    Det er ikke alle som plages av RGB flimmer/regnbuer på DLP heller, du vil vel ikke avvise at det eksisterer bare for det du ikke kan se det? Blir litt irritert når du skal fortelle meg hva jeg ser og ikke ser. Jeg er så det er sagt også plaget av regnbuer på DLP og vil tippe at andre som er det vil også se flimmeret fra ALIS panel. Når det gjelder ALIS panel og HD materiale, ja bevares, det kan se riktig så bra ut det, men etter min mening er PA50 bedre, og det er heller ikke en HD-Ready skjerm.

Det er veldig viktig å presisere at det som menes med interlaced på ALIS paneler ikke er det samme som vi alle kjenner som interlaced.
    For såvidt riktig.
    Interlaced på vanlige tv og video er en teknikk hvor halvparten av bildet (annenhver linje) vises på billedskjermen for så å forsvinne og så tegnes den andre halvparten opp for så å forsvinne og slik fortsetter det.
    Først tegnes opp oddetallslinjene fra signalet 576/2= 288 linjer. Deretter tegnes opp partallslinjene med 288 linjer altså 576 linjer med billedinformasjon til sammen, men altså fremvist annenhver linje av gangen.
    Avhengig av fosforen som er brukt i produksjonen av CRT TV'er kan dette gi en del flimmer.
    ALIS panelene tegner først opp halve bildet annenhver linje nedover skjermen. Når dette er gjort fylles så den andre halvdelen mellom de linjene som allerede står tegnet opp. Når dette er gjort sitter man faktisk igjen med et bilde som viser alle linjene ferdig opptegnet.
    Her har nok nOstra missforstått litt, Det første som skjer er at framebufferen fylles opp slik at elektronikken kan levere bildene progressivt til skjermen, altså mottar den 2x288 linjer setter det sammen til et helbilde med 576 linjer og eventuelt behandler det for "jaggies" deretter krympes bildet ned til 512 linjer som sendes til ALIS panelets oddetallslinjer en gang og så til panelets partallslinjer før neste helbilde er klart til å sendes til oddetallslinjene igjen. Denne teknikken har KUN EN funksjon, og det er å forlenge levetiden til panelet.

Dette bryter så med alt det som er skikkelig negativt med interlaced (jukseoppløsning og det at man aldri ser mer enn halve bildet til enhver tid). Det er viktig å presisere dette da mange slenger dritt om systemet som forsåvidt er genialt i sin enkelhet rett og slett fordi de ikke har satt seg inn i hvordan det fungerer.
    Dette er forsåvidt riktig igjen på noe vis

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow... såpass..

Wintermute: Okei, takk for tips, TV'n så da slettes ikke dårlig ut egentlig! Har hørt mange som dragger ned PV60'n i gjørma, men passa sikkert bra på din vegg! Takk for inspill.

Joey: tror diskusjonen blir litt for avansert for meg, men ser at du begrunner svara dine godt, så tyder på at du har god peil... Takk for inspill(novelle:P) fra deg og!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff huff som Hitachi 42PD 7A10(evt 7200) blir slaktet.
    Synes personlig at dette er et KONGE TV.
    Bildene er kjempe bra etter at jeg kjøpte meg en digital tuner
    Nå er ikke jeg noen ekspert på dette,men jeg føler at tv'en blir bare bedre og bedre ( ca. 2 mnd nå). :razz:

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av radiv79
    Huff huff som Hitachi 42PD 7A10(evt 7200) blir slaktet.
    Synes personlig at dette er et KONGE TV.
    Bildene er kjempe bra etter at jeg kjøpte meg en digital tuner
    Sorry at jeg drar opp denne posten igjen, for de som måtte ha noe imot litt bumping

Jeg er nemlig i samme "knipa". Jeg skulle i utganspunktet kjøpe en PV60, men var innom elkjøp for å titte på kvaliteten og så Hitachi TV'en nevnt ovenfor. Jeg syns at hitachi tv'en var hakket bedre i bildekvalitet (begge tilkoblet HD DVD) og mye penere design. Jeg har nettopp solgt projektoren min så jeg har noen tusen kroner ekstra og hvis jeg klarer å få hitachi 42pd7a10 til rundt 20-21 så går jeg for denne.
    Elkjøp har kun PV62E, som ifølge dem selv, ikke er nøyaktig samme skjerm som PV60 men med fot. Jeg kan ikke se forskjell i specsa på den de har i butikken og en vanlig pv60 så her skjønner jeg ingenting. I tillegg er den prisa til 18995.

Noen tips om PV60/62E vs Hitachi 42PD7A10 når det gjelder bildekvalitet og pris ? Noen som vet om butikker som selger disse til rundt 20-21.000 ?
    Er plasma faktisk så sensitiv for innbrenning at hvis man glemmer å skru av tv'en med et fast bilde så er TVen ødelagt dagen etter ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett PV60 på HD mot 7A10 men har sett PV600 mot hitachi'en og der var det store store forskjeller. Hitachi'en hadde ikke sjangs til å følge det smellet panasonic'ene hadde i fargene. Den virket rett å slett blass ved siden av. Og etter hva jeg har forstått er det minimale forskjeller på bildekvaliteten mellom pv600 og pv60/62. Bare for å ha nevnt det syns jeg den nye LG tv'en 42PC3R (HD-Ready) også er bedre enn hitachi'en, kanskje ikke fullt så god som panasonic'en men plasserer seg godt oppunder. LG'en sin store fordel er at den mangler den fremfre glassplata som gjør tv'en 10KG lettere, øker kontrasten fra 5000:1 til 10000:1, man får ikke dobbelbilde (skygge) fra spiss vinkel og det beste av alt den er passivt kjølt, dvs ingen vifter. Prismessig ligger den ganske likt med PV60 men har noen fordeler.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •