PD 7A10, PX4R eller PV60?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skal litt til å brenne inn plasma. Er den splitter ny derimot så er den veldig følsom. De trenger litt "innbrenningstid" og man bør være litt snill med de da. Men en plasma som har vært brukt riktig kan fint stå et døgn med et fast bilde og så klare å hente seg inn igjen. Men blir den stående med samme bilde ofte og i lengre perioder kan det resultere i varige skader. Problemet er at man brenner av mer gass i de områdene som er sterkt belyst og når da tv'en brukes normalt vil hele panelet brennes likt igjen og skaden vedvarer. Den jevner seg somregel noe ut etterhvert men en skikkelig innbrenning blir ikke ordentlig borte. (Skulle man klart å redde den helt måtte man ha lagd et bilde som var motsatt av det som brente tv'en inn. Altså mørkt der det var lyst osv. Men om dette lar seg gjøre er en annen sak.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar, Revox!
    Hvor kan jeg finne prisen på LG tv'en du snakker om ? Hvordan er bildekvaliteten på den i forhold til PV60 ?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    (Skulle man klart å redde den helt måtte man ha lagd et bilde som var motsatt av det som brente tv'en inn. Altså mørkt der det var lyst osv. Men om dette lar seg gjøre er en annen sak.
    Jeg inbiller meg at en del LG TV'er faktisk har den funksjonen, det vil uansett ikke være veldig vanskelig å kople til en HTPC med dScaler og skru på "negativ" filteret.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at expert kjører tilbud på Hitachi 42PD7200 til 20.000 nå.
    Jeg har sett bildekvaliteten og syns denne ser meget bra ut. Noen som har noe å utsette på dette kjøpet kontra PV60 ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump. Vil høre om noen har noe negativt ut å utsette på denne tv'en. (ja, jeg har lest alle forumene som omhandler PD7200).

Er den verdt 2000 kroner ekstra istedet for å kljøpe PV62E ?
    Offtopic: hvor mange timer må tv'en ha gått før man er utenfor innbrennings-fare ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7200 og 7A10 er nøyaktig samme tv'en med forskjellig design. Eventuellt kan du ta et pristilbud fra expert opp på elkjøp og kreve samme prisen på 7A10 om du foretrekker dens design. Noen selgere kan muligens påstå at de er forskjellige tv'er grunnet utseende og modellnr men da spør du en annen selger.

Det som er mest viktig når man kjøper en tv er at DU er fornøyd med den. Om designet til hitachi'en og det meste ellers tilfaller deg mer enn PV60 så velger du hitachi'en. Når du kommer hjem vil du ikke merke om den ene er ørlite bedre enn den andre allikevel. Når det kommer til innkjøringstid så er jeg neimen ikke helt sikker. 40-50 timer + kanskje. Mulig Joey1313 kan bidra med noe her.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble 42PD7200 Kjempefornøyd med både bilde og design. Kunne godt vært en hdmi kontakt til, men men.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Offtopic: hvor mange timer må tv'en ha gått før man er utenfor innbrennings-fare ?
    Plasmaer kommer aldri "utenfor" innbrenningsfaren. Det ser endog ut til at de er ekstra utsatt i de første timene man bruker dem. En ny plasma skjerm i dag må man bruke forsiktig hele dens levetid. Dvs. Skal du se TV i 4:3 format må den flaten som ikke benyttes til bildefremvisning være aktiv, altså at det fremvises grått der. Ellers VIL du få skjev innbrenning av plasmacellene. Når det gjelder ALIS panel er nok disse sannsynlivis mer resistente mot innbrenning grunnet at cellene bare er antent halvparten så lenge som andre plasmapaneler. Men jeg ser ingen grunn til å være uforsiktig av den grunn. Som Revox sier er nok 40-50 timer nok til å få skjermen "i gang", i denne perioden bør man ikke se på bare 1 kanal med logo på samme plass. Spillkonsoller og Datamaskiner ville jeg ikke koplet opp før etter 100 timer, og husk da for all del å bruk skjermsparer.

Ellers er det bare å gratulere med kjøpet, håper du blir riktig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 og PV62 er nøyaktig samme tv. Når det er sagt, så har jeg 62 og er meget fornøyd. Viftene som kjøler har jeg ikke hørt en eneste gang, selv ikke når jeg muter lyden på tv. Og glassplata synes jeg er en fordel mtp evt støt. Vil ikke ha en skjerm uten glassplate om noen skulle komme borti med et eller annet. Synes heller ikke reflekser er irriterende. Sto lenge og vippet ang hvilken skjerm jeg skulle kjøpe, men angrer ikke et sekund på PV62. Med pc koblet til, og Prison Break i HD kvalitet, ble jeg utrlolig imponert.

Kjøp i vei

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •