Toshiba 42 wlg 66 pg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba 42 wlg 66 pg

Noen som har hørt om denne? Er i det nyeste elkjøp avisa: "VM-spesial". De mener at den har 1920x1018p (mest sannsynlig 1080p) men når jeg søker på modellen så finner jeg lite. Når jeg søker etter 42wlg66pg så finner jeg lite og når jeg søker på "42 wlg 66 pg" så finner jeg mer, men navnet ser ut til å ha fått fjernet g'en til slutt for når jeg trykker på linkene er g'en forsvunnet. Sjekket Toshibas tyske side: http://www.toshiba.de/consumer/specs/290/ og de skriver 1080i.

Ellers kan jeg nevne konstrast på 1000:1 og lysstyrke på 500.

Prisen står til 29 995,-.

Stor bilde av skjermen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe du finner veldig mye likhet i denne som i 37wl66 og 32wl66

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skjermen er mye lik 32/37WL66 bortsett fra oppløsningen som er 1920*1080. Oppløsningen er kun 1080i i Europa og 1080p i USA hvis jeg har forstått det riktig.

På den engelske siden er kontrasten oppgitt til 800:1.

Vurderte denne skjermen helt til jeg ble klar over at den ikke støtter 1080..

Virker å være lik Philips sin 42PF9830 med 1920*1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den også i dagens lefdal avis. De mener også at det er 1080p....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på en butikk idag å kikket på skjermen.

Lett å se forskjell på denne og f.eks 32WL66 særlig i sortnivået/fargegjengivelsen hvor 32WL var en del bedre. 42WL ble matt iforhold noe som var som ventet.

Tror nok jeg beholder 37" min en stund til...

Her er noen spesifikasjoner hvor det framkommer at den ikke tar 1080p via HDMI/DVI. Virker som annonse avdelingene hos Lefdal og Elkjøp har gjort en feil.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er an ALIS-skjerm med 1024x1080i. 42" plasma med funn HD er det i alle fall enda ingen som lager.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tipper det er an ALIS-skjerm med 1024x1080i. 42" plasma med funn HD er det i alle fall enda ingen som lager.
    En liten feil. Dette er en LCD-skjerm!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har skjermen, synes den er meget bra. En plasma i samme prisklasse vil nok ha bedre svartnivå, men det er aldri plagsomt. Jeg er ganske bevisst på sånne ting, og bruker gode videokabler..Det er også viktig med gode innstillinger av bildet, og her er det mange muligheter for den som liker å gå i dybden.

1920x1080 fra pc fungerer glimrende, og 1080i klipp er..sprøtt! Oppskalering av dvd'er er supert også, inntil vi får HD DVD i høst.

Eneste jeg har å klage på er innsynsvinkel, men det blir aldri et problem for mitt vedkommende. Regner med at folk flest liker å sitte mest mulig sentrert når de ser film.

Jeg driter litt i om den ikke har 1080p, det vil sikkert være standard om 5 år og mye billigere enn idag..da kjøper jeg det...
    Dessuten er jeg ikke helt overbevist om at det vil være den helt store forskjellen kvalitetsmessig. Tror prossessering er viktigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krem-TV

Hei.
    Mitt første innlegg her. Ser at dere diskuterer Toshibaen, og har vært en LYKKELIG eier av denne i 1 1/2 uke nå.
    Det går ikke en dag uten at jeg høyt kommenterer hvor bra jeg synes bildet er. Kjører digital TV fra UPC og det er som å komme til en helt ny verden. Glatte, naturlige bilder og et tilfredsstillende sortnivå (beste jeg har sett fra en LCD TV, forøvrig).
    TV-en er full av justeringsmuligheter og jeg gleder meg til å motta DVD essentials, så jeg får justert meg ordentlig inn.
    Kjører DVD kun via scart for tiden og kan knapt vente med å prøve hvordan bildet blir med HDMI.
    Ser at det blir klaget litt på innsynsvinkel, men det har ikke jeg merket noe til.

Alt i alt, den beste TV-en jeg har hatt ---- og snart kommer Blue-Ray :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, mitt første innlegg også, selv om jeg har "spionert" rundt omkring på forumet her en god stund

Skal kjøpe meg ny 32" LCD siden min gamle CRT tok kvelden for noen måneder siden (og jeg sitter nå med en ussel LG 14", dog med innebygd VHS da, hehe). Vurderer Toshiba sin samt "the usual suspects" som LG (LB1), Samsung (M61/M71 - når kommer den?) og Sony (V2000). Virker som alle har sine plusser og minuser... Toshibaen har 2 HDMI-kontakter som er et must for min del (evt 1 HDMI + 1 DVI).

Noen som kan forklare meg forskjellen på WL, WLG, WLT, samt WLxxxPG, WLxxxZ, osv?

Noen som har erfaringer med denne TV-en ift de andre nevnt over?

P_Neal: Vet du om den gjør 1:1 pixel mapping på 1360x768 over HDMI og VGA?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har vel et 1080 panel.

Så da er spørsmålet om noen vet om den har mulighet for 1:1 pixelmapping fra noen kilde til 1080p ?

Vet noen hvordan andre eldre toshibaer er på dette punktet (om toshiba generellt har 1:1 på noen tver ) ?

Jeg skal også handle tv nå og kansellerer den jeg har bestilt dersom denne har 1:1 og 1080p.

-Anders H

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •