på utkikk etter ny TV(anbefallinger?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

på utkikk etter ny TV(anbefallinger?)

Hei hopp!
    (vet ikke helt om det er her jeg skal poste dette, men hvis dette er feil, så får en moderator flytte denne eller si ifra, så redigerer jeg denne)

så, her er saken:
    familien her i huset skal ha seg en ny tv så vi får kastet den gamle møkkahaugen av en CRT tv vi har i stua..

vi har et budsjett på cirka 20.000(kan sikkert overstiges med litt hvis det virkelig trengs), om det er Plasma eller LCD er egentlig akkurat det samme for oss..

det eneste faren min vil ha, er en tv som er klar for det meste av nye formater som kommer fremover, HD-ready o.l (at den ikke blir utdatert innen 2 år for å si det på en annen måte..)

noen andre ting vi gjerne håper dere tar i betraktning er at den har grei innfallsvinkel, og at det faktisk går ann å se på den selv i litt lyse rom, da den ikke bare skal være stående i et bekmørkt rom konstant..

tv-signalene kommer intill videre å være Analoge(med mulighet for at vi skaffer oss digital tuner senere)..

ps. det behøver ikke være flat-tv, har sett at den 50" sony bak-projeksons tv'en er nevnt et sted på siden her, at tv'en er flat er ikke all verden for oss..

jeg håper på mange svar(med evt linker til tv'en eller tester),
    takk på forhånd!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PV60 (20k) eller Panasonic PV600 (pris usikker, men ca. 25k). Dette er kanskje de beste skjermene på markedet når det gjelder bildekvalitet. Bare Pioneer plasmaene som matcher de.
    Alternativ 2 er LG sine nye plasmaer, men de har jeg ikke sett:
    http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=335
    http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=330

Anbefaler ikke LCD så sant skjermen ikke skal brukes hovedsakelig til PC. Plasma er best på det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av leslola
    Hei hopp!
    (vet ikke helt om det er her jeg skal poste dette, men hvis dette er feil, så får en moderator flytte denne eller si ifra, så redigerer jeg denne)

så, her er saken:
    familien her i huset skal ha seg en ny tv så vi får kastet den gamle møkkahaugen av en CRT tv vi har i stua..

vi har et budsjett på cirka 20.000(kan sikkert overstiges med litt hvis det virkelig trengs), om det er Plasma eller LCD er egentlig akkurat det samme for oss..

det eneste faren min vil ha, er en tv som er klar for det meste av nye formater som kommer fremover, HD-ready o.l (at den ikke blir utdatert innen 2 år for å si det på en annen måte..)

noen andre ting vi gjerne håper dere tar i betraktning er at den har grei innfallsvinkel, og at det faktisk går ann å se på den selv i litt lyse rom, da den ikke bare skal være stående i et bekmørkt rom konstant..

tv-signalene kommer intill videre å være Analoge(med mulighet for at vi skaffer oss digital tuner senere)..

ps. det behøver ikke være flat-tv, har sett at den 50" sony bak-projeksons tv'en er nevnt et sted på siden her, at tv'en er flat er ikke all verden for oss..

jeg håper på mange svar(med evt linker til tv'en eller tester),
    takk på forhånd!

Sjekk denne har 42 tommern helt faaantastisk. :grin:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=218897

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panasonic man
    Sjekk denne har 42 tommern helt faaantastisk. :grin:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=218897
    Kjempe fin den, men hvorfor ikke gå for de nye modellene som er forbedret på alle punkter;PV60/PV600

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så sant ikke din gamle CRT ikke virker, så skal du vite at den gamle møkkahaugen gir deg bedre bilde på vanlige sendinger enn LCD/Plasma. Og pr. idag kan en ikke si at vi kan velte oss i HD sendinger. Hvis den gamle møkkahaugen fremdeles virker, så ville jeg ventet til den tok kveld for godt før jeg kjøpte noen ny. Det kommer flere modeller som klarer mer enn å kjøre 100% på 720P om ikke så lenge, og dessuten har en jo SED TV som kommer og som mange har store forhåpninger til. Har du derimot tenkt til å abonnere på Canal+HD og/eller få deg en HD DVD og/eller Blue Ray så fort som mulig, så får du ta en titt på de apparatene som blir anbefalt av andre her. LCD/Plasma til vanlige sendinger, da vil jeg si.De møkkahaugene vil ikke jeg ha i min stue før jeg må.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis modellene bomholt nevner er nyere versjoner, så må jeg nok si at de to er de som virker mest attraktive sålangt, hehe..

skal se om jeg finner en butikk med en av modellene imorgen etter jobb, for å få tatt meg en titt!

noen andre tips da? pleier alltid å finne et par alternativer når jeg skal kjøpe noe i denne prisklassen

takk til svar sålangt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så at 123SUB hadde skrevet mens jeg drev å skrev her:

den gamle crt'en vår er nok mer eller mindre søppel. halve skjermen er synlig, oppe og nede på skjermen er det store forstyrrelser i bildet, noe vi har hatt lenge nå.. så det spørs hvor lenge vi orker å leve med denne tv'en, når vi ikke engang kan lese subs på utenlandske filmer :P hehe, men forstår tankegangen din!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic plasmaer er ikke spesielt kresen på bildesignalene. Flere som har sagt de ikke fikk dårligere bilde ved å gå fra en crt til Panasonic plasma. LCD derimot er langt mer kresen på signalene.
    PV600 er ikke kommet enda, kommer i juni eller juli.
    Du kan også vurdere den nye plasmaen fra Samsung. Samsung PS42Q7H heter den. Den forrige modellen, husker ikke navnet, fikk veldig blandet kritikk. Den fikk god omtale i både Lyd&Bilde og DVD&HJEMMEKINO, men fikk slakt av flere brukere på dette forumet. Flere som leverte den igjen, men vet ikke stor prosent som var misfornøyd.
    Personlig synes jeg de japanske merkene er tryggere, men du får mye for pengene ved de koreanske merkene.
    PV60 er nok uansett den beste skjermen til 20k når det gjelder bilde, men utseende på den er litt kjipt. Her kan du lese om erfaringer av PV60:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=87103

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV600 er tilgjengelig nå, men det varierer vel fra kjede til kjede.
    Panaene trenger normalt noe kalibrering før de gir optimalt bilde, viss dere velger en slik bør du nok kjøpe deg en DVE plate også.

LG sine skjermer er vel bedre ut av esken og mindre kresne på antennesignalet enn panasonic sine. (LG modellene er 42PC3 og 42PC3RVB )

jeg har ikke fått testet disse skjermene godt nok mot hverandre, men det inntrykket jeg sitter med er at PV60 er den beste film skjermen og LG skjermene er best til TV titting.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    PV600 er tilgjengelig nå, men det varierer vel fra kjede til kjede.
    Panaene trenger normalt noe kalibrering før de gir optimalt bilde, viss dere velger en slik bør du nok kjøpe deg en DVE plate også.

LG sine skjermer er vel bedre ut av esken og mindre kresne på antennesignalet enn panasonic sine. (LG modellene er 42PC3 og 42PC3RVB )

jeg har ikke fått testet disse skjermene godt nok mot hverandre, men det inntrykket jeg sitter med er at PV60 er den beste film skjermen og LG skjermene er best til TV titting.
    Hvor har du sett PV600? Jeg tror ikke den finnes i noen butikker ennå. Elkjøp har annonsert den, men skriver at det er leveringstid. En som tok kontakt med Panasonic fikk beskjed at den kom i juli.
    LG matcher ikke Panasonic! No way!

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp på Hamar har th42pv-600

Vi har fått den i butikken på hamar, men den blir ikke utstillt før om en ukes tid. så Juli er å ta i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pv 600 var utstilt hos elkjøp i trondheim i forrige uke

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ray
    pv 600 var utstilt hos elkjøp i trondheim i forrige uke
    Ja, ser at den ligger på Panasonics hjemmeside nå. Litt overrraskende da en ikke er kommet til Sverige ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glem dette

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hvor har du sett PV600? Jeg tror ikke den finnes i noen butikker ennå. Elkjøp har annonsert den, men skriver at det er leveringstid. En som tok kontakt med Panasonic fikk beskjed at den kom i juli.
    LG matcher ikke Panasonic! No way!
    Enig bumholt Lg er "lite godt" sammenlignet med Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville satsa på LCD-tv, de har blitt voldsomt mye bedre i det siste!
    Gi LG en sjanse!
    Den nye serien LB1R finnes i 32,37,42 tommer.
    Fantastisk bra LCD-TV'er!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •