Skal ha meg en ny tv...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha meg en ny tv...

Dette blir jo min første post selv om jeg har vært medlem her en stund.

Som topic sier så skal jeg ha meg en ny tv. Budsjettet er sånn ca. 15K og det må nesten være en 40"-42". Den skal være på stua og den har jo hvite vegger og 2 vinduer så det blir ganske lyst inne her, men man har jo alltids gardiner osv da Og tv'n blir jo seff brukt til mye spilling og film :grin:

Vet ikke om jeg skal vente på LG 42PC1R eller om jeg kanskje skal dra til med HPC sin 40" LCD eller har dere noen andre forslag kanskje til en som såvidt begynner å bli litt klok med disse tv'ene :razz:

Her er linker til de 2 tv'ene som jeg grubler litt på da:

HPC 40" LCD

LG 42PC1R

Til dere som kanskje har HPC'n så kan dere gjerne fortelle meg litt hvordan den er i forhold til andre tv'er :wink:

Og en liten ting til på slutten her, om det blir plasma på meg så hvordan blir det med skytespill og andre spill som har ikoner, sikte midt på skjermen og andre lignende ting som står i ro hele tiden på samme plassen av skjermen?

Takker for svar :wink:

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min 42PC1RR (som skal være bortimot lik R)straks (man/tirs, håper jeg :-) ), venter bare på DHL. Kommer med anmeldelse da. Selv har jeg panoramavindu slipper solen rett inn på TVen, en av grunnene til at jeg kjøpte denne - uten glassplate, det fungerer utmerket på 42PX3R.
    Du kan bestille fra www.fyndborsen.se, da er det nesten ingen ventetid, utenom på DHL...

Til ditt siste spørsmål (Sikte osv, med innbrenning) - De fleste spill vil ha "loade" skjermer innimellom, dette vil forhåpentligvis hindre innbrenning. Uansett så er teknologien kommet så langt at dette er et mye mindre problem enn før. LGen har dessuten "vaske-program" for å "vaske" bort innbrenning på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på de to er vel at den du skal ha har 60GB hdd som tar opp sendingene, ellers er de identiske etter det jeg har forstått.

Meget spent på den LG tv'n hvertfall :grin:

Skal ikke handle før i juni en gang så jeg venter til du får din så får jeg høre med deg om den er noe tess ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IceT
    Forskjellen på de to er vel at den du skal ha har 60GB hdd som tar opp sendingene, ellers er de identiske etter det jeg har forstått.

Meget spent på den LG tv'n hvertfall :grin:

Skal ikke handle før i juni en gang så jeg venter til du får din så får jeg høre med deg om den er noe tess ;-)
    Forskjellen på de er ikke 60, men 80GB hdd, og PC1R har en ekstra HDMI, og selvfølgelig noen tusenlapper :-)
    Anbefaler deg å sjekke ut 42PX5R også. Den får du til ca samme pris, men er kanskje en "finere" TV...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine første inntrykk av LG 42PC1RR: http://avforum.no/forum/showthread.p...493#post415493

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IceT
    Og en liten ting til på slutten her, om det blir plasma på meg så hvordan blir det med skytespill og andre spill som har ikoner, sikte midt på skjermen og andre lignende ting som står i ro hele tiden på samme plassen av skjermen?

Takker for svar :wink:
    Det er nok en del mennesker som vil påstå at plasma har blitt mye bedre på å unngå innbrenninger, eller sier; det er ikke så farlig, bare å bruke "vaskeprogrammet" liksom.

Jeg synes også at plasma har blitt bedre, men synes ikke de er blitt gode nok til å brukes med Konsoller og data om det er det som er et av bruksområdene. Min erfaring med egen spilling er at det gjerne blir både 4 - 5 og kanskje til og med 6 timer spilling i strekk om spillet er bra. Selv om man sier at man primært bruker skjermen til TV og film så vil et lite avbrekk på 4 timer med BF2 på XBOX360 legge fra seg et meget tydelig visittkort på midten av skjermen din. Jeg sitter også selv og kikker på Discovery Science på kvelden, når de stopper sendingen for kvelden viser de en logo som du "aldri" hadde blitt kvitt igjen om du hadde glemt plasmaen på den kanalen om kvelden.

Når det er sagt må jeg samtidig innrømme at om ikke LCD'ene blir enda litt bedre på sortnivå snart så er det nok plasma som lokker meg mest ved neste korsvei. Får bare være ekstra forsiktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •