Panasonic Pv60E/ Panasonic Pv62E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Pv60E/ Panasonic Pv62E

Ser på Lefdal

Panasonic Pv60E :

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...IC%20TH42PV60E

Panasonic Pv62E :

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...IC%20TH42PV62E

Noen som vet hva som er forskjellen mellom disse utenom prisen? Har prøvd å sammenligne disse men de har de samme spesifikasjonene ser det ut til !?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forskjell på disse to tvene, eneste som er forskjellen er foten som følger med. Hvertfall det Panasonic har sagt! Ellers så er pv62 en modell som man kun vil finne hos Lefdal og Elkjøp, og ingen andre forhandlere i Norge... Hører også rykter om at panasonic sliter med å skaffe pv60 skjermer til markedet

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sverige bruker visst Elgiganten (Elkjop) også PV62 modellbetegnelsen.
    Leste på et svensk forum at grunnen til at Elkjop og Lefdal bruker en annen modelbetegnelse på samme tv'en er at da slipper de å måtte følge prisene i andre butikker... altså de slipper å måtte innfri den "laveste pris garantien" de har...

Egentlig for jæ..ig at Panasonic er med på dette, men siden disse kjedene er så store kunder så får de lov til å bruke en annen modellbetegnelse...

Mvh C

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel samme grunn til at panasonic har pv60, pv62 og pv45. Små forskjeller på dem. Nå er det vel slik at disse følger samme prisleie på markedet. Eller synes jeg det forsåvidt er ille med den nye Rxx serien fra samsung hvor bare fargen på stripa i bunn skiller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om betegnelsen på tv er 60 eller 62 er revnende likegyldig for Elkjøp og Lefdal når det gjelder prisgaranti. De skal ha lavest pris på tisvarende modeller. Grunnen til at de kjøper inn modeller med egne nr er at de har egne innkjøpsavtaler som gjøres flere mnd i forveien, og produsent velger da ofte å lage egen nr serie for å differensiere dette ut fra sitt eget lager.

Hvis du går til en Elkjøp butikk og viser at en PV60 koster 1000 kr mindre enn deres PV62 så får du den prisen; de vil ikke slå seg vrange og argumentere mot deg fordi de har forskjellig endelse i betegnelsen. Dette gjelder også prissetting. Her leter de etter like modeller (funksjon og spesifikasjon, ikke betegnelse) og setter deretter pris ned hvis nødvendig.

Så det er ikke noe man trenger tenke på.

Hilsen en som har jobbet med dette tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pv62

Denne modellen er ikke visuellt anderledes enn forgjengeren, men har etter det jeg har fått med meg tynnere glass som skal gi midre refleks og en oppgradert elektronikk. Dette er med på å gi panelet 20 % bedre lysstyrke.
    Så, there you go!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havhog
    Denne modellen er ikke visuellt anderledes enn forgjengeren, men har etter det jeg har fått med meg tynnere glass som skal gi midre refleks og en oppgradert elektronikk. Dette er med på å gi panelet 20 % bedre lysstyrke.
    Så, there you go!
    Synest jeg høres rart ut. Jeg mener det stod noe sånn som "PV62 er samme modell som selges andre plasser som PV60E" på Elkjøp sine sider for en stund siden, kan dog ikke finne den teksten nå. Høres også rart ut om Panasonic skulle lansere en modell som skal plasseres inn mellom PV60 og PV600, og at den enda skal ha andre kvaliteter som mer lysstyrke som PV600 ikke har.

På min 42PV60 synest jeg ikke reflekser er et stor problem sålenge man passer på å ikke har et vindu på motsatt vegg av der tven står.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havhog
    Så, there you go!
    Det du lister opp der er forskjellen mellom PV500 og PV60/600

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •