Slår du av eller setter du i standby - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skrur også av.....

Mulig jeg er litt paranoid men jeg har faktisk en samlekontakt med bryter som forsyner TV og hjemmekino. Pleide å skru av denne også da det fleste steroprodukter ikke har strømbryter lenger. Beskytter jo også mot strømpeaker ved tordenvær. Måtte imidlertd slutte med dette har den nye harddisk opptakeren ikke likte dette........

TV'n skrur jeg altid av med knappen når jeg legger meg. Ellers lurer jeg litt på hvorfor folk tar ut kontakter i tilfelle tordenvær når de reiser bort en stund. De fleste er jo borte det meste av dagen og om natten sover man så hvorfor ta de ut når man reiser bort.......

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier å la alt stå på jeg Kanskje en smule lat:?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og fruen kjøpte ett tv for noen år siden, då pleide me å bare skruv til standy by, men me måtte slutte med det. For etter 6-7mnd så begynnte tv'en å skru seg av selv, mitt i filmen, uansett ka me så på.

Sendte den inn til reprasjon, men dei kunne ikke finne feilen for at tv'en skulle gjøre det. Fikk bare beskjed om at prøv og bruk selve power knappen og ein fin regning, siden dette ikke va noen garanti sak, for dei fant jo ikke noe.

Begynnte å gjøre det då, og då ve det ikke noe problem lenger. Men så fant jeg ut av jeg ville prøve stand by igjen, og da kom problemmet igjen, så fort me gikk tilbake og skru av med power kneppen, så forsvant det igjen.

Så ja jeg skrur tv'en av med power knappen.

PS: reciveren kan jeg bare skru av med power knappen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står alt (plasma, stereo, PC) i standby hele tiden unntatt ved ferier på minst en uke, da trekker jeg ut kontakten.

Jeg vet det er stor brannfare på (gamle?) CRT-TVer, siden:
    A) de bruker svært høy spenning (30kV ble nevnt),
    B) det tar lang tid (1 døgn+) før denne spenningen lades ut selv etter at man drar ut kontakten,
    C) de utvikler en del varme, som betyr luftgjennomstrømning og større mengder støv inne i TVen. Varme + støv (brennbart materiale) + høyspenning = potensiell brann

Huset til en kammerat brant helt ned for rundt 10 år siden, trolig p.g.a at TVen stod i standby. Heldigvis var det ingen hjemme den kvelden.

Har også hørt en person (fra brannvesenet eller DBE eller noe) fortelle at folk tar feil når de tror at plasma er mindre brannfarlig enn CRT, men husker ikke hvorfor han mente dette.

Michaelsand: du bør fortelle det du fant ut til TV-reparatøren, det er tydelig at det er en feil han ikke oppdaget da han sjekket TVen din første gang.

EDIT: Fant fort ut at feilen med plasma-TVer (og andre flat-TVer) gjelder dersom apparatet er jordet og samtidig koblet til kabel eller telenett, da trenger man et galvanisk skille for å hindre jordigsfeil med støt, defekt utstyr eller brann som følge.

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrur alltid av tv , men forsterkeren står somregel allid på å spiller selv om jeg ikke hører på. er bare "bakrundstøy" osv

Har åpna tv og skrudd litt og kan ikke si det var noe tilfredstillende opplevelse når jeg fikk et overslag til hånda mi selv om kammeraten min fikk det første og største. det var en liten tv så tror ikke man skal kødde med svære 32" widescreen osv med 30 000 volt. Har hørt flere ganger at det er forbudt for vanelige folk og at man kan dø

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen (32" CRT) knekkes helt før vi legger oss.
    Forsterkeren likeså (men det er fordi den kjører i Klasse-A og varmer som besatt om den brukes eller ikke).
    Resten rundt omkring står gjerne i standby.

To pcer står på 24/7. Den ene er en gammel p2-266 som kjører m0n0wall (router) og den andre er en server med masse disker. Så det går en del strøm ja!

DrE

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Jeg og fruen kjøpte ett tv for noen år siden, då pleide me å bare skruv til standy by, men me måtte slutte med det. For etter 6-7mnd så begynnte tv'en å skru seg av selv, mitt i filmen, uansett ka me så på.

Sendte den inn til reprasjon, men dei kunne ikke finne feilen for at tv'en skulle gjøre det. Fikk bare beskjed om at prøv og bruk selve power knappen og ein fin regning, siden dette ikke va noen garanti sak, for dei fant jo ikke noe.

Begynnte å gjøre det då, og då ve det ikke noe problem lenger. Men så fant jeg ut av jeg ville prøve stand by igjen, og da kom problemmet igjen, så fort me gikk tilbake og skru av med power kneppen, så forsvant det igjen.

Så ja jeg skrur tv'en av med power knappen.

PS: reciveren kan jeg bare skru av med power knappen..
    Det er klart det hjelper å legge bort fjernkontrollen. Ligger den på stuebordet risikerer man jo å legge fotan på den.... ;-)

.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •