50" "high end" plasma vs. mellomklasse projektor og mellomklasse 40"/42" flat TV.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" "high end" plasma vs. mellomklasse projektor og mellomklasse 40"/42" flat TV.

Ren nysgjerrighet dette, siden valget står mellom Pioneer 50" vs. eller mellomklasse projektor for film og konsoll-spilling og 40"/42" mellomklasse TV for TV-titting.

Har hørt at 50" er annerledes i opplevelse enn 42" - og kan holde til "hjemmekinofølelse". Har ikke hatt projektor før og heller ikke flatskjerm, men en venn har 42" i et relativt lite rom og jeg fikk aldri "wow, svært bilde!!" opplevelse av den.

EGENTLIG vil jeg ha best bilde, det får jeg nok med Pioneeren... Men samtidig vil jeg også ha størst mulig bilde. Kan gå for projektor, men jeg syns ikke noe om å se TV på slikt i dagslys. Så der er egentlig dilemmaen. Og dette er fighten:

50" plasma

vs.

40"/42" flatskjerm og ok projektor.

Kan legge til at om beslutningen blir en Pioneer 50" plasma, vil jeg vente til TVene med full HD-oppløsning kommer.

Plassen mellom meg og bildet blir ca. 3-5 meter (kan ommøblere litt). Setter pris på input og meninger.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 50" Pioneer plasma og stortrives med det, men har du råd til både en god 37"/42" TV og en god prosjektor vil nok det gi deg mest totalt sett. 50" plasma vil gi deg best bilde, men du vil få en kombinasjon av stort bilde og akseptabelt TV-format med den andre løsningen.

Jeg er veldig kresen på bildekvalitet, og må nok opp i klassen 50-100k for prosjektor når jeg skal ha det, og derfor venter jeg litt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp er jo kresen jeg og, på bildekvalitet. Er ikke noe diggere enn krystallklart bilde og heller ikke noe diggere enn kjempestort bilde... Dilemma... Hehe...

På den andre siden, når det gjelder projektor kunne jeg klart meg med en i 15.000 kr. klassen, da størrelsen veier opp der bildekvaliteten trekker ned :razz:

Men dere, finnes ikke en automatisert lerret som jeg kan montere på taket/veggen, som ligger litt ut slik at jeg kan ha plasma på veggen og bare få lerretet ned over den, når jeg skal bruke projektoren? For det hadde vært det ultimate. Hatt plasma på veggen, og lerret ned når jeg skulle bruke projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 Tommers Plasma gir nokk bedre kinofølelse og bedre til film generelt, men
    hvist du vil ha EKTE kino følelse så må du gå for HD projektor, selvsagt der har du det med bytting av pære som kan gjøre Plasma enklere valg.

40 Tommers LCD er ett bedre valg for en klare bilde TV hvist du skal bruke TVen til å koble den opp til PC / Xbox og slike ting for å spille med og slikt, da vil jeg heller annbefale LCD som er egner seg bra til det meste, men selvsagt da burde du heller ikke ta en LCD større en omtrent 40 tommer.

PS: hvist du ikke har, ta deg en Xbox 360 i sammen slengen :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt hele kvelden til å lese litt tester og søke litt forumet, og jeg tror at det blir noe som en Hitachi PJ-TX200 projektor, lerret har jeg ikke peiling på så jeg må finne en motorisert en med fjernkontroll (denne skal i såfall monteres slik at den er på taket/borte under TV-titting og kan komme ned foran flat-TVen når den skal brukes).

PJ-TX200 tror jeg er bra valg mtp plasseringsvennlighet og bra lampepris (bra lampepris = ikke dårlig samvittighet for for mye bruk :razz: ).

Har par måneder igjen til flyttingen så jeg må nesten bare vente å se på lerretstørrelse, men som sagt, skal være motorisert :-p

Jada Xbox 360 kommer, samt PlayStation 3 - er jo i det hele tatt grunnen til at jeg går for projektor da :grin:

Må få til 5.1 system også...

Sikler på dette...
    men har ikke ressursene enda, så dette får duge i et år eller to:

Håper denne kommer med full HD-oppløsning snart, var jo dritlekker!

Med alt dette på plass tror jeg det vil bli veldig kjekt Har akkurat kjøpt en bil som jeg bruker masse ressurser på for tiden så dette blir et langtidsprosjekt :razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •