Ny TV. Flat eller CRT?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV. Flat eller CRT?

Hadde egentlig skrevet ett langt innlegg, men valgte for tilgjengelighetens skyld å kutte det kraftig ned.

Teknologien i flatskjermer utnyttes ikke maksimalt med de signaler vi har tilgjengelig for TV i dag. Da vi skal ha ny TV er flatt ett alternativ, men leker med tanken på en god gammel CRT-skjerm i påvente av TV signaler som de flate flotte kan utnytte. I bunn og grunn en god strategi tenker jeg. Men før jeg gjør det er mitt spørsmål til de kunnskapsrike forumdeltagerne her følgende: Finnes det en flatskjerm, LCD/plasma, jeg kan kjøpe i dag for rundt 15-18.000 som jeg vil være like fornøyd med om 8-12 år? Det er som sagt TV og DVD titting som skjer i vårt hus...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den hastigheten ting skjer på denne fronten er det vel tvilsomt om du finner noe du er fornøyd med i 10 år. Hvertfall ikke noe som koster under 20k idag. Jeg kjøpte en 42 LG for 2 år siden. Var en lykkelig eier et års tid, men må innrømme at den ikke imponerer i større grad idag. En av de nyeste og dyreste pioneer plasmaene vil nok holde mål en stund, men da snakker man jo fort 40k.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei....

Hvis du leser det som står på trykk her blir du ikke riktig klok for det er for mange meninger om det meste, men å kjøpe noe i dag som du vil være fornøyd med om minimum 8 år? Tror ikke det. Men CRT er ihvetrfall ikke løsningen hvis du snakker 8 år frem, men det gjør du sikkert ikke.

Er du ikke opptatt av "flathet" kan du likesågodt gå for CRT til HDTV sendingene i Norge kommer på lufta (2009-2010).

Antar du får flere svar på dette innlegget. Lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    ...
    Er du ikke opptatt av "flathet" kan du likesågodt gå for CRT til HDTV sendingene i Norge kommer på lufta (2009-2010).
    ....
    Blir nok den løsningen jeg går for ja. Har ikke lommebok til å kjøpe en TV til rundt 15-18.000 kroner hvert tredje år. Når HDTV kommer, kanskje til og med med 1080p, bli situasjonen en annen.

Takk for svar!

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører CRT, og bytter ikke til flatTV før det er flere HD filmkanaler enn vanlig standard på Canal+/TV1000. På vanlige signaler gir et ikke HD apparat bedre bilde. Det betyr at mesteparten av hva jeg ser på TV hadde vært av dårligere kvalitet enn det jeg har i dag. Dessuten har vi jo de nye HD DVD formatene som kan komme i 1080P+PS3, samt at dagens apparater(med noen yterst få unntak) ikke kan utnytte 1080i maksimalt. Venter dessuten i spenning på SED TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •