Tv til gaming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: Tv til gaming

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til gaming

Jeg sitter nå å gamer på min x-box på en gammel 14 tommers tv.
    Skal snart kjøpe X-box 360 og tenkte da at jeg skulle bruke litt cash på en ny tv. Problemet er at jeg egentlig har null peil på slike ting.
    Jeg ser for meg en HD tv med rundt 22" eller noe sånt.
    Hvor kan jeg få tak i dette billigst mulig? Noen som anbefaler meg å kjøpe noe annet enn det jeg nevnte over? Og bør jeg kjøpe en Tv med HD Ready, hva nå en dette er for noe...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig imponert over den skjermen som står montert på Xbox 360 demo-kioskene.
    Den er fra samsung, men jeg vet ikke modellnummeret.
    Et søk gav meg denne som kanskje ligger i samme gate.
    http://prisguide.hardware.no/product...roductId=40014

Helt sikkert noen andre her inne som vet hele produktnavnet, og om linken min gir skjerm i samme sjikt som den jeg tenker på.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg er veldig imponert over den skjermen som står montert på Xbox 360 demo-kioskene.
    Den er fra samsung, men jeg vet ikke modellnummeret.
    Et søk gav meg denne som kanskje ligger i samme gate.
    http://prisguide.hardware.no/product...roductId=40014

Helt sikkert noen andre her inne som vet hele produktnavnet, og om linken min gir skjerm i samme sjikt som den jeg tenker på.
    Det er samsung R-51B. har selv 40 tommeren. Ingen problemer med å anbefale den til gaming.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et tips, samsung 26" R72B er på salg til 7995 hos lefdal.com nå. er etterkommeren til R51 serien, så den har nok meget bra bildekvalitet. jeg har ihvertfall sett R51 tver live, og jeg synes de var kjempebra. skal antageligvis ha en selv.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den tv'en på diverse xbox stands og må si den suger etter mitt syn. Mange spill hakker som fy og tviler på at det er pga maskinen, og den har ikke det beste bildet. Mulig det var innstillinger på den ene boksen som jeg hang meg opp i men bildet var mørkt og uskarpt. Jeg vil ikke annbefale den skjermen.
    En HD tv er ikke noe must på en 22" da du omtrent ikke vil kunne skille oppløsningen fra hverandre. Med tanke på pc osv så er det en fordel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger HD tv fordi alle X-box 360 spill er HD spill. Det vil si at spillene ser mye finere ut på en HD tv.

Takker for alle tips hittil. Den 23" så ganske sweet ut egentlig og den lå i den priskategorien jeg kan betale for.

satser på å kjøpe en tv mellom 5-8000.

Flere som har tips til meg, eventuelt fortele om egne erfaringer...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at du vil ikke kunne se forskjell på HD materiell på en så liten tv med annet du sitter klistra oppi tv'en. Ta en titt på denne tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater/35756-hvor-stor-tv-ha-utnytte-hd-signal-visuelt.html

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xNSx
    Jeg trenger HD tv fordi alle X-box 360 spill er HD spill. Det vil si at spillene ser mye finere ut på en HD tv.

Takker for alle tips hittil. Den 23" så ganske sweet ut egentlig og den lå i den priskategorien jeg kan betale for.

satser på å kjøpe en tv mellom 5-8000.

Flere som har tips til meg, eventuelt fortele om egne erfaringer...
    HD blir nok en freslse for deg og dine. 23" er nok langt under snittet her på AV forum, så du må nok venne deg til litt av hvert......
    små TV'er er sjarmerende og nyttige. Det er mye god kvalitet (kost/nytte) i det segmentet. Du burde gå og se selv hva som er bra og ikke. AVforum sine råd og vink er bare som en indikasjon å regne, dine øyne er det som bestemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Det er samsung R-51B. har selv 40 tommeren. Ingen problemer med å anbefale den til gaming.
    Tror du tar feil der.. Er nok LE26R41BXXEE som står i Xbox 360-kioskene. Har en slik utstilt i vår butikk.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg uansett HDTV-utgaven.
    Å si at en ikke ser forskjell på SD og HD på så små skjermer er i mine øyne bullshit.
    Selv har jeg erfaring fra pc-monitoren min på 17" som viser KLART STOR FORSKJELL når jeg justerer grafikk i spill fra f.eks 800x600 til 1024x768.
    At en ikke ser forskjell på SD vs HD på en 23" eller 26" da synes jeg blir helt feil.

Jeg husker straks demo-kioskene til 360 kom.
    Da var det er rekke folk på engelske forum som ikke så den store grafikkforbedringen. Det viste seg å være fordi Xbox 360-ene som stod i de kioskene ikke var aktivert for HDTV-signalet. Straks de ble aktivert for HDTV var forskjellene markante. Og dette var på de nevnte Samsungskjermene.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle XBox360 spill støtter 720P, og noen støtter 1080i. Siden omtrent ingen pr.i dag har mulighet til å utnytte et 1080i kompatibelt 100% (Krever da et 1920x1080 TV etc.), så bør en holde seg til 720P. PS3 støtter det samme+1080P,som krever utstyr som også overskrider hva et HDReady apparat må kunne takle 100%. Dette er grunnen til at jeg pr. idag spiller på DC,PS2,GC&XB mens jeg venter på et 1080P LCD/SED TV under 30 tommer for XBox360+PS3 (Og Nintendo Wii er ikke HD,så den kan jeg bruke min 21 CRT Sony på)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er (i allefall på papiret) uten sammenligning den ultimate TV til spill akkurat nå:

http://www.consumer.philips.com/cons...12_NO_CONSUMER

0 ms responstid, ingen etterslep i bildet, små detaljer er lett synlige uansett hvor fort de beveger seg over skjermen, perfekt sortnivå, perfekt fargegjengivelse, perfekt gamma, detaljer forsvinner ikke i mørke felter, ingen skalerings-lag, perfekt kvalitet på alle typer signaler/oppløsninger, HD klargjort med støtte for 1080i/720p både 50&60Hz, HDMI inngang, komponent inngang. Og hele greia koster ikke mere en ca 6500,- for 32 tommer...

XBOX 360 Skjermbilder fra TV'et i 480p og 1080i finnes her: http://www.satplaza.com/satplazaforu...hread.php?t=48 (Dog skal det nevnes at de lærde strides om hvorvidt apparatet er i stand til å gjengi all detaljrikdommen i HD signaler helt uten tap, men å miste noen piksler er egentlig en bagatell sammenlignet med fordelene vs andre alternativer.)

Eneste egentlige minus med apparatet er at Philips (forståelig nok) er helt tomme på lageret, og det er noen ukers ventetid. Elkjøp selger TV'et selv om det foreløpig ikke er listet på websidene. Her i Kristiansand solgte Elkjøp ut alle apparatene de fikk inn i løpet av noen timer. Jeg var dessverre ikke rask nok på labben

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vil ha en såpass liten tv er:
    Jeg har et sinnsykt lite rom og en større tv vil da ta hele plassen.
    Jeg vil ha en tv som jeg lett kan ta med på LAN
    Jeg har ikke så ufattelig mye cash at det gjør noe.
    Har 10-12000 kr til rådighet til å kjøpe TV og X-box 360

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at XBOX 360 har VGA utgang (krever egen kabel) ?
    Hvorfor ikke bare kjøpe en bra PC monitor, eventuelt bruke den du allerede har ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hva VGA utgang er.
    Hvordan er disse pc monitorene du snakker om da? Har du noe link så jeg kan se?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor = skjerm uten tuner eller høyttalere. VGA er pluggen man gjerne bruker for å koble PC til monitor, den er i overkant en centimeter bred og som regel blå, med en masse små pinner. Kikk bak på PCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Poenget er at du vil ikke kunne se forskjell på HD materiell på en så liten tv med annet du sitter klistra oppi tv'en. Ta en titt på denne tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater/35756-hvor-stor-tv-ha-utnytte-hd-signal-visuelt.html
    Jeg er ihvertfall IKKE enig. Det er jo som å si at man ikke ser forskjell på 640*480 og 1280*1024 på en 19" PC-skjerm. Greit nok at man sitter nærmere men fortsatt stor forskjell.

Jeg hadde tidligere en 23" LCDtv og har prøvd denne med xbox 360 både med standard RGB-kabel og VGAkabel (1280*768). STOR forskjell.

Edit:
    Men på den andre siden ser jeg poenget når det gjelder HD-film, der er ikke forskjellen like stor. Men på tv/pc-spill ser jeg veldig stor forskjell.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nemlig man sitter gjerne under 1 meter unna.
    Men for å si det sånn. Man ser godt forskjell på kabel tv og HD signal. Poenget mitt er at det blir verre om man har et meget godt analogt signal mot et digitalt et. DVD f.eks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar noen kroner til og ta en Samsung LE-32R72B, da har du en pen HDTV med god kontrast og Game Mode optimert til Xbox 360 og da har du en TV som på størrelsen også blir å egne seg ypperlig til å se film på...

http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO24892

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan kjøpe samme tv'en her for 2000,- mindre http://tinyurl.com/gt46f
    De har også hatt den til 9995,- men det kommer nok ikke tilbake før de får den inn på lager igjen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •