Samsung LE-40M71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 234
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-40M71B

Klarer merkelig nok ikke å søke opp noen tråder som hadde info om denne modellen som snart kommer, noen norske webshopper har 1. juni som ankomstdato.

http://www.samsung.com/nl/products/t...v/le40m71b.asp

Endringer fra LE-40R71B til LE-40M71B:
    -ny design
    -kontrast opp fra 5000:1 til 6000:1
    -Lysstyrke ned fra 500 til 450 Cd/m^2
    -2x HDMI
    -USB
    -multikortleser

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kommer nokk til å bli syykt bra å spille med, Ghost Recon blir det første som blir rundet nu i HD, så hva neste, må vel etter sommeren bli Splinter Cell double Agent og Gears Of War og slike knallbrae titler...

Gleder meg også til å se mere film når denne TVen kommer, har ventet med å se ett par filmer fordi jeg ville se dem når jeg fikk ny TV...
    Har jo ett dusindrøss med filmer som jeg må leie straks denne er kommet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte en butikk i går for å høre om dem kunne bestille inn en LE-40M71B og dem ringte meg nylig tilbake i dag og fortalte meg at dem var på telefonen med Samsung og der ble dem fortalt at den modellen ikke kommer ut her før til Høsten...

Dette for meg er IKKE akkurat glade nyheter fordi jeg vil IKKE ha en LE-40M61B og ikke noen av R serien heller, har bestemt meg for denne modellen på grunn av at den har såpass mye kontrast, fin design, game mode, osv...

Håper at den kommer før Høsten, seriØST...
    Håper disse er mere riktig: http://prisguide.hardware.no/friteks...min=&pricemax= :grin:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 norske nettbutikker har markert ankomst første uke i juni.

Får håpe andre bare holder igjen info for å tømme lagrene for de eldre panelene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor i allverden har de satt ned lysstyrken ? :???:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få bedre sortnivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en dag går forbi og jeg syns dagene virker bare lengre og lengre mens jeg går å venter på denne TVen...

Gleder meg som en unge til å se gjennom mange av DVD filmene mine på nytt i tillegg til mange nye som er kommet...
    Den er kanskje ikke billig, men etter å ha testet 2 TVer allerede nå som er sendt tilbake så har jeg funnet ut at man kan ikke sette en Grensepris lav på hvor mye man er villig til å bruke på underholdning...

Selv om Xbox 360 kun var 3500 Kr så kommer orntlig HDTV å spille den på å koste en del kroner mer ja.
    Men så er jo Xbox 360 bare en av mange ting som skal kobles til dette vidundret.
    I tillegg har man jo:
    PC med DVD Program og ffdshow ( rescale 1920x1080 :grin: )
    PS2 ( men, ikke så interesant ettersom 360 er mere tingen iallefall grafisk )
    Gamecube
    Playstation 3, det kommer til å bli konge...

Hva er det samsung surrer med, vi trenger den NÅ :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Dette for meg er IKKE akkurat glade nyheter fordi jeg vil IKKE ha en LE-40M61B og ikke noen av R serien heller, har bestemt meg for denne modellen på grunn av at den har såpass mye kontrast, fin design, game mode, osv...
    Du er klar over at også R7-serien har game mode?

Den kontrasten du snakker om er dessuten "dynamisk" kontrast, ikke reell kontrast. Flere ender opp med å skru av denne funksjonen, simpelthen fordi den behandler bildet for langsomt - hvilket fører til kortvarig kontrastforvirring mens programvaren justerer bildet.

M71 kommer til å bruke samme panel som R7-serien, men ha annet software.

Håper at den kommer før Høsten, seriØST...
    Jeg hørte også først mai/juni, men nå går ryktene på at det blir august/september. Ingen er dumme nok til å lansere midt under VM, så hvis de skal ut TVene bør de kanskje gjøre det nå?

Ikke at jeg bryr meg så veldig. Er jättebra fornøyd med min R71.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vet at det er "Dynamisk" kontrast, men har sedd med den valg uten og det blir bare for jævlig igjen så velger heller å ha den på selv om den er treg...

Iallefall, vet at R serien også har Game Mode og ville heller ikke fnyst over å valgt en R, men M71B har i tillegg Smooth Motion og designet på denne også blandt annet har gjordt for meg at det blir denne jeg velger...

Fortsatt litt urettferdig at Amerikanerne får denne nye modellen med 1920x1080 i oppløsning( 1080p )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    største fordelen med m serien syens jeg er designet, henger du en ny r serie-tv på veggen så ser det jo ut som om den rekker tunge til deg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer også denne modellen selv. Men jeg er kanskje litt ute av kontekst og litt grønn når jeg spør: panasonic plasma pv60 har kontrast 10 000 til sammenlikning til samsungs 5000. Hva gjør da samsungen "bedre"?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...Samsungen har ikke en reell kontrast på 5000:1, nærmere 1500:1 kan jeg tenke meg er mer korrekt. Panasonicen har nok heller ikke 10000:1, men trolig mer i nærheten av 5000:1...

Samsung måler kontrast ved bruk av en såkalt "dynamisk" metode som i praksis tilsier at de "crusher" sortnivået nede og hvitnivået på toppen for å få høyere dynamikk, men mister da masse detaljer i begge retninger av dynamikkområdet.

Generelt har plasmaer langt bedre gråskala-tracking (dvs. klarer gjengi detaljer og graderinger over hele brightness-skalaen), noe bedre farger og bedre flyt.

LCD på sin side har ingen innbrenningsfare og skarpere bilder pga høyere oppløsning.

Det er nok kanskje tydelig hva jeg mener i debatten rundt plasma vs. LCD, men innbrenningsfaren på plasma er et veldig vesentlig aber for mange, spesielt hvis du skal benytte den mot et MediaCenter og en konsoll eller to som jo begynner å bli veldig vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE-40M61B har en panelkontrast på 800:1 (dvs reell kontrast utan hjälp av bildbehandlig), vilket är bra för en LCD men långt ifrån plasma...
    Vet inte vad M71B kommer ha om det är samma panel eller ny?
    och när finns den att köpa i norden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner det skal bli vanskelig å velge mellom plasma og lcd. Ekstremt mange forskjellige svar. Eneste erfaringen jeg har er at min far har en pa50, og den funker utrolig godt med xbox 360, og ingen innbrenning sett etter 1 år.

Men så frister designet til samsunn veldig, og høyere oppløsning er jeg også positiv til. Men hva sier folk? Hvem ville tatt samsung M modell, og hvem ville valgt pana pv60?

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Før jeg gikk for min M61, så hadde jeg en R51 til test og denne hadde aldri blitt i min stue. Jeg synes forskjellen var meget stor mellom de to skjermene hjemme hos meg (parabol).

Ettersom jeg leser her så virker det som om panelet og elektronikken er helt lik mellom M71 og R71? dvs at man ikke kan vente den forskjellen jeg opplevde mellom R51 og M61?

Jeg er uansett meget fornøyd med min TV, men jeg gleder meg til å se hva M71 kan prestere når den kommer. Hvis det er et steg opp fra M61 må det jo bare bli meget bra!

/t

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kankje M-serien har bedre billedbehandling. Den i R7 har jo fått endel klager...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Kankje M-serien har bedre billedbehandling. Den i R7 har jo fått endel klager...
    Jepp, noe fornuftig må da Samsung ha klart å dytte i nesten 3cm ekstra tykkelse +5000k

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart at det er så lite info om denne TV'n på nettet. Den er vel allerede i salg noen steder i Europa?

Leste en liten vurdering på en dansk side der en reporter hadde vært på en lukket visning av Samsung. Han mente "Smooth Motion" var en av de mest interessante nyhetene med TV'n. Spennende med USB, men den kan vel ikke brukes til annet enn ting sam har støtte for PictBridgedigitale kameraer etc.). Jeg tror man kan spille av MP3 fra minnekort-leseren, men hvem har behov for det? Hadde vært genialt å kunne koble til en ekstern harddisk med MP3, bilder mm.

Er den virkelig 3 cm tykkere? Det var mye, trodde den var omtrent den samme som R7.

Har lagt inn en bestilling hos shg.no. De har forventet levering 30.06, men jeg regner ikke med den kommer før midten i juli. Jeg har ventet såpass lenge, så da venter jeg gjerne litt til...

PS! Jeg vurderte også å gå for plasma, men var redd for innbrenning. Selgeren på Expert sa det overhodet ikke var noe problem. Vel, etter en del lesing på ulike forum fant jeg fort ut at den plasma'en jeg så på, Pioneer 436, var voldsomt plaget med midlertidig innbrenning:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/37350-innbrenning-plasma-brukererfaringer.html

Så jeg bestemte meg for å ikke ta sjansen på plasma, selv om Panasonic visstnok skal være bedre enn Pioneer på dette området. Det er jo en mulighet for at jeg kobler til en HTPC med tiden også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Synes det er rart at det er så lite info om denne TV'n på nettet. Den er vel allerede i salg noen steder i Europa?

Leste en liten vurdering på en dansk side der en reporter hadde vært på en lukket visning av Samsung. Han mente "Smooth Motion" var en av de mest interessante nyhetene med TV'n. Spennende med USB, men den kan vel ikke brukes til annet enn ting sam har støtte for PictBridgedigitale kameraer etc.). Jeg tror man kan spille av MP3 fra minnekort-leseren, men hvem har behov for det? Hadde vært genialt å kunne koble til en ekstern harddisk med MP3, bilder mm.

Er den virkelig 3 cm tykkere? Det var mye, trodde den var omtrent den samme som R7.

Har lagt inn en bestilling hos shg.no. De har forventet levering 30.06, men jeg regner ikke med den kommer før midten i juli. Jeg har ventet såpass lenge, så da venter jeg gjerne litt til...

PS! Jeg vurderte også å gå for plasma, men var redd for innbrenning. Selgeren på Expert sa det overhodet ikke var noe problem. Vel, etter en del lesing på ulike forum fant jeg fort ut at den plasma'en jeg så på, Pioneer 436, var voldsomt plaget med midlertidig innbrenning:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/37350-innbrenning-plasma-brukererfaringer.html

Så jeg bestemte meg for å ikke ta sjansen på plasma, selv om Panasonic visstnok skal være bedre enn Pioneer på dette området. Det er jo en mulighet for at jeg kobler til en HTPC med tiden også.
    Tror faktisk europa er står på samme sted som oss når det gjelder M71.
    Det er nok Samsung som holder igjen. Det er jo stort sett oss sjøl (AVforum) og Hjemmekino som dukker opp når man gjør verdensøk, er vi mest tekno-gale i i europa eller? kan virke sånn.

Det med tykkelse har jeg fra Shg.no og må tas med en klype salt, men tror det kan stemme.
    Har besstilt M71 selv, men turte ikke fra Shg...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

Robert- - - Kjøp 576p eller 1080p, alt annet er dårlige mellomløsninger.
    Skjønner ikke helt - du gleder deg til denne TVen med oppløsning på 1366 x 768 og så har du DEN signaturen?

Hvor mye mer "ekte" HD er denne TVen sammenliknet med alle andre skjermer med 1366 x 768?

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •