Samsung LE-40M71B - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 234
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Levde i troen på at problemet var borte nå jeg også, men den gang ei

Håper i allefall at en software oppdateringen kan gjøre susen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Er det noen som har fått oppdatert firmwaren slik at dette ble fikset, noen som kan bekrefte??

Sturla
    Nei men jeg vurderer. Aberet er at man er uten TV i 1-3 uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til alle dere som misliker smd/100hz

hei

etter min store forundrelse så ser jeg at mange misliker denne smd/100hz teknologien, denne teknologien har faktisk vært på markedet i mange år.. men har vært forbeholdt tver i de høyere prissjikt

husker en gang for ca 5 år siden da jeg besøkte en kamerat som nettopp hadde kjøpt seg en loewe 32" crt (kosta en formue forresten), denne tven hadde noe som var veldig likt denne smd greia... etter den dagen jeg var hos han så har jeg hatt lyst på en tv som hadde den funksjonen, og her sitter jeg med min nye m71 32"

jeg, i motsetning til mange andre( inkl dingz testpanel) syntes at denne funksjonen fungerer utmerket, og jeg syntes bildet faktisk blir alt annet enn unaturlig, tvert imot... hvorfor i huleste skal da samsung, philips, loewe osv ha denne tingen i alle sine dyrere modeller hvis folk skrur den av uansett? det er jo ikke idioter som lager disse tvene, nei... folk får gjerne gjøre hva de vil men jeg begriper ikke at folk skrur av denne funksjonen.

jeg tror at folk er altfor vant til å se på "vanlige" tver uten denne greia, og syntes deretter at bildet blir merkelig fordi de ikke er vant til det... til alle dere som misliker smd, gi det litt tid... så er jeg sikker på at dere kommer til å elske det

leste nettopp denne testen i lyd og bilde:

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

jeg er helt enig i hva de sier der

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg si meg litt enig med deg mechman81. Mange som ikke liker denne
    smd/100hz , men på de to m71 jeg har sett på hos kompiser så må jeg si det fungerte veldig bra. Mulig det krever gode signaler fra både dvd/tv for å fungerer 100%.
    Den ene kjører denon 1930 med hdmi og der studerte vi enkelte klipp om og om igjen med 100hz av og på, og med 100hz på ble bildet
    skarpere og detaljer kom tydeligere frem. Kan heller ikke si jeg la merke til halo ringer e.l rundt objekter som noen har nevnt som en bivirkning av 100hz.

Så er det det du nevner med at bildet blir ”unaturlig”. For meg er det en tilvenningssak å se på et 100hz bilde. Jeg er vant til 50hz både fra den gamle sony kassa og m61 lcd'n min. På klubben i drammen (i fjor)husker jeg de hadde en loewe tv i midten av en del andre merker(samsung, hugoson) ,og jeg husker jeg tenkte at den tv'n ikke hadde et bilde jeg likte. Alt gikk liksom så fort, særlig ved panorering, for så akkurat som å sakne litt opp rett før panoreringen sluttet. Samme med en kompis som har en philips billedrør 100hz. Det tar alltid litt tid å venne seg til bildene der også. Dette har vel med at 100hz ”visker” ut den naturlige 24/25 fps som de fleste er vant med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Respekt til alle som tørr å ha egne meninger!!!

Jeg sier ikke at alle bør like smd. Tingen er vel at smd har blitt slaktet her på forumet med folk som har bra peiling på elektronikk... Det er derfor sikkert mange som kjøpte Nserie uten å ha prøvd smd. Jeg kjøpte TVen før Nserien kom, så jeg hadde ikke noe valg!!! SMD/100Hz står alltid på hos meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange blandede menigner om SMD funksjonen. Dingz.no likte den ikke, lyd og bilde likte den. Jeg har selv sett 40M71 i butikken og jeg merket bølgebevegelser på tegnefilm, men på HD klippet som ble vist så såg det ut til å fungere ganske så bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være enig i at SMD/100hz funksjonen har fått mye ufortjent kritikk.
    Har hatt min N71 i ca 1,5uke nå og er egentlig veldig fornøyd...
    Det er kun 1 ting(og det er en viktig ting for meg) som irriterer meg, det er nemlig fotball og generelt idrett...
    Bilde blir helt ok, men ikke mere enn det.
    Dette takler M71 med SMD påslått bedre, ganske mye også.
    Så nå har jeg fått tilbud fra forhandler, 2000,- ekstra så får jeg en helt ny M71.
    Så nå er jeg i tenke boksen....tvilen kom i helgen når jeg skulle se håndball, slet med å finne riktig bilde innst.
    Ettersom jeg skjønte forhandleren, er M71 med den nye oppgrad vesentlig bedre enn 1 utgave...dvs SMD fungerer iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm pga denne diskusjonen tok jeg frem 100hzen igjen, denne gangen etter at TVen min har blitt oppgradert, jeg har sterkt mislikt denne før. Men har ikke testet det etter oppgradering av firmware. Jeg satt meg ned, spilte av den samme scenene som man så _veldig_ tydelige haloringer og artifakter på tidligere, nå var de helt borte. Så nå har jeg enda ikke klart å se slike feil jeg har påpekt tidligere og dette lover jo bra.

Jeg liker fortsatt ikke at man mister "film" følelsen men slik er det vel med 100hz, nå skal jeg la 100hz stå på en stund å se hva jeg syntes etter litt tilvenning, trur jeg kommer til å ha havne på å slå den av, men jeg er åpen for å prøve igjen.

Men jeg trudde de bare hadde endret navn i menyen jeg etter oppgraderingen, fra SMD til 100hz, DigitAll har vel ikke nenvt noe om noen andre endringer enn det (har du?)? Men det har skjedd noe, hva det vet ikke jeg, men samme scene fra samme kilde, med samme kabel, fra samme eksemplar av plata, oppfører seg totalt annerledes. Og da heldigvis _MYE_ bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, da har et mysterie blitt oppklart... desverre for mange N71 eiere litt for seint... Har hele tiden lurt på hvorfor mange sier at det er så dårlig, men det kan jo skyldes nettopp denne oppgraderingen!

Jeg syns det er på analoge tvsendinger det skiller mest! der blir billedstøyen tildels borte med 100Hz! Men nå har jeg fått digital dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir helt gal av å lete etter tv. jo mer man titter jo verre blir det. Her går man rundt og ser etter feil på de forskjellige modellene. Hadde egentlig tenkt til å gå for sony men synes måten den klarte å vise fotball på ikke var all verden.

dere som har M71: klarer den å vise fotball på en bra måte? etterslep/skygger rundt ball og lignende?

er dere fornøyd med DVD avspilling? Klarer den å gi nok detaljer i mørke partier? synes R75 var litt dårlig på dette. Men M71 har vel kanskje litt bedre billedbehandler slik at man kan ha kontrast og slikt litt høyere??

alle tester. dingz/ lyd og bilde etc gir jo samsungen meget bra omtale.. så det må jo nesten bo noe bra i denne skjermen. liker også fargene bedre på samsung enn på Sony

tror jeg stikker en tur til elkjøp i dag og plukker med meg en M71. de har 30 dagers åpent kjøp/retur og det er jo en grei ting å ha når man først bruker over 20k.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd28vs
    blir helt gal av å lete etter tv. jo mer man titter jo verre blir det. Her går man rundt og ser etter feil på de forskjellige modellene. Hadde egentlig tenkt til å gå for sony men synes måten den klarte å vise fotball på ikke var all verden.

dere som har M71: klarer den å vise fotball på en bra måte? etterslep/skygger rundt ball og lignende?

er dere fornøyd med DVD avspilling? Klarer den å gi nok detaljer i mørke partier? synes R75 var litt dårlig på dette. Men M71 har vel kanskje litt bedre billedbehandler slik at man kan ha kontrast og slikt litt høyere??

alle tester. dingz/ lyd og bilde etc gir jo samsungen meget bra omtale.. så det må jo nesten bo noe bra i denne skjermen. liker også fargene bedre på samsung enn på Sony

tror jeg stikker en tur til elkjøp i dag og plukker med meg en M71. de har 30 dagers åpent kjøp/retur og det er jo en grei ting å ha når man først bruker over 20k.

Hei jeg har 40M71, den er langt forran R71-76!!!

Den kan ha litt dårlig sortnivå, men du må nok over på plasma hvis du virkelig skal bli fornøyd! - For min del er jeg ikke så opptatt av det!

Det kan virke som om panelet som sitter i M61 er det beste på detaljer i mørke partier! - har ikke sett noen som er bedre... uansett merke!

Tror kanskje jeg hadde valgt M61 hvis jeg kunne velge om igjen! - Ikke fordi det er en bedre TV enn M71, men fordi jeg likte bedre dens kompromiss!!! litt dårligere sort/kontrast nivå, men detaljer i en klasse for seg!

Det skal sies at Detaljene i M71 panelet kommer frem, hvis du ikke kjører kontrasten på full guffe, så det er overhodet ikke problematisk! M71 har også en fargedybde som er meget bra... 25 milliarder i forhold til 6,5 milliarder i M61 panelet!!! Men igjen det er ikke bare spesifikkasjoner som lager TVen!!!

Både M61 og M71 gjengir analoge TVsignaler på en utmerket måte!
    har egentlig ikke sett eller hørt om noen som er bedre!

* DETTE ER MIN OPPFATTNING, det er lov å mene noe annet selvom det er feil!!!!*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Tror kanskje jeg hadde valgt M61 hvis jeg kunne velge om igjen! - Ikke fordi det er en bedre TV enn M71, men fordi jeg likte bedre dens kompromiss!!! litt dårligere sort/kontrast nivå, men detaljer i en klasse for seg!

*
    ja, og man får fortsatt tak i M61 til rundt 18k på det billigste.
    litt billigere enn M71. hmmm..det er det med å kjøpe en gammel og utgående modell da..

en kompis har M61 og den har fantastisk bra bilde. Absolutt noe av det beste jeg har sett på lcd. Men har jo ikke sammenlignet side ved side med M71.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg valgte M71 måtte jeg legge på nesten 4000,- jeg hadde ikke lagt de på igjen, men nå er prisene litt jevnere... Det med å kjøpe en utgående modell samtidig som jeg ønsket 2 hdmi og tilkoblingsmuligheter osv.... var nok til å velge M71 for min del... DA....

Nå ser jeg for meg at jeg kan klare meg uten 2 HDMIer og de ekstra tilkoblingsgreiene er jo egentlig ikke så nyttige... Skal du spille musikk vise bilder eller lignende gjør man som oftest det gjennom PC likevell!!!

Tror visst du får en bedre pris på M61 så kan du gå for den, men for en 1000 lapp forskjell er det kun magefølelse som skiller! (det var 40M61 du tenkte på???...)

Du blir nok fornøyd uansett hvilke av de du måtte ende opp med på veggen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er 40 tommer jeg skal ha ja.

hadde det vært 32 hadde jeg kastet meg på tilbudet til siba med en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plukket med meg en M71 fra elkjøp i dag. Da har jeg 29 dager på å bestemme meg. :-D
    Blir spennende å se hva den duger til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd28vs
    plukket med meg en M71 fra elkjøp i dag. Da har jeg 29 dager på å bestemme meg. :-D
    Blir spennende å se hva den duger til.
    Tør jeg spørre hva den kostet, og hvilken elkjøpbutikk du handlet på?
    Min lokale hevder at elkjøp ikke fører samsung nemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fører vel samsung, de har vel senest hatt en i en DM også har de ikke? Uansett når jeg jobbet der førte de samsung (ikke så lenge siden) men de hadde mye mindre av det enn Expert f.eks. Men de hadde noen modeller.

Er omvendt på expert når det kommer til LG da...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Hmm pga denne diskusjonen tok jeg frem 100hzen igjen, denne gangen etter at TVen min har blitt oppgradert, jeg har sterkt mislikt denne før. Men har ikke testet det etter oppgradering av firmware. Jeg satt meg ned, spilte av den samme scenene som man så _veldig_ tydelige haloringer og artifakter på tidligere, nå var de helt borte. Så nå har jeg enda ikke klart å se slike feil jeg har påpekt tidligere og dette lover jo bra.

Jeg liker fortsatt ikke at man mister "film" følelsen men slik er det vel med 100hz, nå skal jeg la 100hz stå på en stund å se hva jeg syntes etter litt tilvenning, trur jeg kommer til å ha havne på å slå den av, men jeg er åpen for å prøve igjen.

Men jeg trudde de bare hadde endret navn i menyen jeg etter oppgraderingen, fra SMD til 100hz, DigitAll har vel ikke nenvt noe om noen andre endringer enn det (har du?)? Men det har skjedd noe, hva det vet ikke jeg, men samme scene fra samme kilde, med samme kabel, fra samme eksemplar av plata, oppfører seg totalt annerledes. Og da heldigvis _MYE_ bedre.
    Har du oppgradert fra smd til 100hz eller er det flere oppgraderinger til denne modellen??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt hva du mente men, jeg fikk oppgradert firmwaren på TVen. Og da oppdateres jo alt som de har lagt oppdateringer på, hva det er vet jeg ikke, annet enn endret fra SMD til 100hz og forhåpentligvis fjernet hakkingen ved bruk av vga inngangen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Skjønte ikke helt hva du mente men, jeg fikk oppgradert firmwaren på TVen. Og da oppdateres jo alt som de har lagt oppdateringer på, hva det er vet jeg ikke, annet enn endret fra SMD til 100hz og forhåpentligvis fjernet hakkingen ved bruk av vga inngangen.
    Svar bra nok det. Har en med 'smd versjonen' og en med 100hz versjonen, og sistnevnte er ikke fornøyd med kassa, hakker og halo ringer i 100hz mode.
    Mulig han tar den med til meg så vi kan se den opp mot min 40M61, kan bli artig å sammenligne.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •