Samsung LE-40M71B - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 234
    Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, det blir feil å si at jeg ikke gadd! De som leste meldingen da den var fersk ville jo finne den nye tråden "høyt oppe" på forumet.
    Men her er linken... http://avforum.no/forum/tv-apparater/40198-samletr-samsung-le40-m71-f71-m91.html

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønne striper og SMD

Hei!

Endelig funnet en TV jeg kunne tenkt meg, altså Samsung LE-40M71B. Hadde jeg kunne velge fra øverste hylle hadde jeg valgt Philips 42PF9831d, men å betale 41 000,- for denne er hinsides enhver fornuft.

Men en par ting bekymrer meg med Samsungen:

1) Hvor mange har egentlig problemed med de mye omtalte grønne stripene? Virker helt uholdtbart for meg at en TV til 25 000 skal ha slike problemer. Greit nok at det er en filleting, men senker jo kvalitetsinntrykket til et bunnivå. Dette skulle være så unødvendig, spesielt med tanke på at det har vært et problem på tidligere Samsung-modeller. Er dette noe Samsung har fått kontroll på med nye modeller, noe de vil de reparere (på garantien), eller er det noe de prøver å dysse ned?

2) Hørt mye dritt om SMD. Hvor ubrukelig er egentlig denne funksjonen? Hvis den er så ubrukelig som ryktene sier vil det jo rett og slett si at TVen stiller uten et slikt bildeforbedringsprogram. Hvordan klarer den seg uten?

Synes denne TVen virket veldig lovende - som en av få. Endelig en TV som får god kritikk på bildekvalitet, har 2 HDMI, ser bra ut og koster under 25k, da er det idiotisk om grønne striper og en latterlig SMD skal ødelegge...

DinSide/Dingz har jo forresten lansert en test nå:
    http://www.dingz.no/php/art.php?id=318404

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMD er for meg i hvertfall ubrukelig, men DNIe er jo bildeforbedringskretesen deres og den fungerer jo veldig bra. Men SMD er ubrukelig...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad SMD: Jeg har også inntrykk av at dette ikke fungerer noe særlig. Muligheten da er å heller kjøpe N71 - som koster ca 3000 mindre - og som så vidt jeg kan se er en M71 uten SMD (rett meg om jeg tar feil).

Selv har jeg kommet frem til at mine øyne trives best med bildet fra plasma. Det blir derfor trolig Panasonic PV600 eller Pioneer XA427. Time will show ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en hos Samsung så var vistnok M71 og N71 identiske bare at N71 ikke har SMD. Men det var en annen hos Samsung som påstod at N71 ikke hadde 100hz....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Samsung LE40M71

Test av skjermen gjort av dingz.no:
    http://www.dingz.no/php/art.php?id=318404

Test av skjermen koblet opp mot PC, gjort av dinside.no:
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=340054

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

N71 i hus!

Jeg har nå kjøpt meg N71 på Siba for kr 19.995,-

Valget var lett da M71 koster 4000 kr mer pga 100Hz, jeg er storfornøyd med tven! Har ikke fått kalibrert den enda, men DVE'n ligger framme så det blir snart.

Designen er jo kanskje det kuleste jeg har sett på en tv, jeg falt pladask.

Den er en drøm å koble til laptopen min med Windows Media Center, ingen problemer der.

Har ikke hatt problemer med striper eller andre ulumskheter, alt er vel.

Fjernkontrollen er også meeeget bra, universal og oversiktlig. Har koblet den sammen med dvd og kabel-mottaker. Hadde Samsung R51 før, så det var en aldri så liten revulosjon på denne fronten ja..

Ellers så kan jeg konkludere med at jeg er megafornøyd med kjøpet, og at tven er enda mer sexy hjemme i stua enn i butikken

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man få kjøpt slik kalibrerings DVD og hvor mye koster den? Klarer man å få bildet mye bedre ved bruk av en slik film?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke PIP på min M71 til å virke, noe jeg har oversett? Kan kun velge "av" i menyen, "på" er ikke aktiv...

Og hvor slår man av SMD? Mulig jeg er blitt for gammel for dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrunoBajsen
    Jeg har nå kjøpt meg N71 på Siba for kr 19.995,-

Valget var lett da M71 koster 4000 kr mer pga 100Hz, jeg er storfornøyd med tven! Har ikke fått kalibrert den enda, men DVE'n ligger framme så det blir snart.

Designen er jo kanskje det kuleste jeg har sett på en tv, jeg falt pladask.

Den er en drøm å koble til laptopen min med Windows Media Center, ingen problemer der.

Har ikke hatt problemer med striper eller andre ulumskheter, alt er vel.

Fjernkontrollen er også meeeget bra, universal og oversiktlig. Har koblet den sammen med dvd og kabel-mottaker. Hadde Samsung R51 før, så det var en aldri så liten revulosjon på denne fronten ja..

Ellers så kan jeg konkludere med at jeg er megafornøyd med kjøpet, og at tven er enda mer sexy hjemme i stua enn i butikken

Du som har N71 i hus. Har du sett hvordan bildet er på denne i forhold til R71? Og er det mulig å skru av dynamisk kontrast funksjonen på N71?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pluto
    Og hvor slår man av SMD? Mulig jeg er blitt for gammel for dette...
    Det samme må jeg spørre om. Fikk tven på lørdag, og satt meg ned her for å finne ut hvordan jeg burde stille inn mesterverket. Finner ingen SMD funksjon i menyen. Endte med at jeg måtte sjekke modellbetegnelsen på baksiden for å se at jeg ikke hadde blitt lurt. Det hadde jeg ikke, heldigvis

PIP virker forsåvidt bare på når det er signal fra en av HDMI inngangene er det jeg har funnet ut.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spm angående N71.

1. Hvordan er bildekvaliteten i forhold til M71?
    2. Går det an å koble den til pc'en via DVI-HDMI?
    3. Støtter den 1:1 pixelmapping.
    4. Noen som har koblet den til PC, og i så fall hvordan fungerer det?
    5. Hvilket veggfeste er å anbefale?

Produsent repr. DigitAll sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SMD, 100Hz, N71/M71, grønne striper etc.

Ser at det er en del misforståelser ute og går rundt disse modellene og funksjonene. SMD (Smooth Motion Driver) er en funksjon som blir brukt på Samsung sine plasma modeller. På de aller første M71 modellene som kom ut, er det også brukt SMD i menyen. Det har vært en software oppgradering på denne modellen og nåværende modeller har 100Hz i menyen istedenfor. Så når det kommer til M71 er SMD og 100Hz samme sak, bare i ny og gammel utgave. 100Hz er en meget god funksjon når man blir vant med den. Et meget godt eksempel å vise hvor god denne funksjonen er, er ved å se introen til Istid 2 traileren. Der beveger bildet seg langs isbreen og hvis du ser denne sekvensen med 100Hz av og deretter med 100Hz på, vil man se forskjellen! 100Hz vil gi langt bedre flyt i bildet. Som sagt er dette en funksjon man kan skru av og på.
    Når det gjelder forskjellen på N71 og M71, ligger det i 100Hz funksjonen som ikke er på N71, samt at bordstativet har forskjellig design.
    Når det gjelder grønne striper, er dette et fenomen som man har funnet løsningen på. Dette var et fenomen som bare oppsto i Norge og i UK, så etter et besøk av teknikere fra Korea, fant man ut at det var Tekst-TV som var årsaken her. Tekst-TV i Norge inneholder så mye innformasjon at det fyllte opp minnet på tv'ene og de grønne strekene oppsto som en følge av dette. Det er nå kommet en ny software som løser dette problemet. Husk at Samsung har et supportnummer 23 16 27 22 som dekker alle Samsung sine produkter. Har man et problem, kan det være lurt å ta en telefon dit.

Mvh
    Henrik

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjekt når man kan få presis informasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, setter også pris på DigitAlls svar! Skulle akkurat til å ringe samsung telefonen for å høre hvorfor jeg ikke fant SMD i menyen min... men nå sparte jeg tellerskritt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer software-oppgradering for å fikse hakking på VGA-inngangen?

Jeg har en Samsung LE-40M71B som jeg kjøpte i sommer. Altså er dette en tidlig utgave av skjermen, som lider av problemet med hakking ved raske panoreringer på signaler via VGA-inngangen (spesielt er dette merkbart i et fotballspill på XBox 360). Ifølge Samsung og testen på Dinside.no (http://www.dinside.no/data/lyd+%26+b...art340054.html), skal det være mulig å løse dette problemet med en software-oppgradering av skjermen. Jeg har derfor levert den inn til et service-verksted her i Trondheim.

Men på det svenske forumet MinHembio.com (http://www.minhembio.com/forum/index...80&searchtime=) hevdes det nå at denne oppgraderingen ikke løser problemet.

Er det noen som vet mer om dette? Og hvordan kan hakkingen fikses?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men DigitAll/Henrik, du sier at denne SMD funksjonen er en veldig bra funksjon. Jeg skal være enig at den klarer jobben den er ment for veldig bra. Bilder flyter mye bedre det er veldig sant, men så skaper den flere problemer enn den løser syntes jeg i hvertfall. Du sier når man blir vant til den? Hvorfor skal jeg bli vant til et unaturlig bilde? Skyldes dette at 100hz fjerner den filmlooken som materiale filmet i 24fps har? (ja vet at det vises i 25 på dvd)... Og hvorfor skal jeg bli vant til, sitat fra Dingz.no: "Alt ser veldig unaturlig ut, og ofte danner det seg en plagsom bølge rundt elementer i bevegelse." Dette er en veldig enkel og korrekt beskrivelse av hva 100hz funksjonen gjør med bildet.

Jeg kunne ønske at jeg kunne ha 100hz aktiviert, men pga av denne bølgen rundt elementer i bevegelse blir det helt uaktuelt for meg. Det ødelegger illusjonen av å "være der" som man ønsker å få ved å se film...

Ikke misforstå, ellers er jeg meget fornøyd med TVen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassetassen
    Jeg har en Samsung LE-40M71B som jeg kjøpte i sommer. Altså er dette en tidlig utgave av skjermen, som lider av problemet med hakking ved raske panoreringer på signaler via VGA-inngangen (spesielt er dette merkbart i et fotballspill på XBox 360). Ifølge Samsung og testen på Dinside.no (Samsung LE-40M71B - DinSide Data : Lyd & Bilde : Data), skal det være mulig å løse dette problemet med en software-oppgradering av skjermen. Jeg har derfor levert den inn til et service-verksted her i Trondheim.

Men på det svenske forumet MinHembio.com (Minhembio forum -> Samsung LE-40M71B) hevdes det nå at denne oppgraderingen ikke løser problemet.

Er det noen som vet mer om dette? Og hvordan kan hakkingen fikses?
    Jeg også opplever dette på min skjerm.
    Hvordan gikk det med din oppgradering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 40m71 i går, den har problemer med vga inngangen koblet til pc. Bildet hakker ganske godt. Det som er merkelig er at jeg hadde en 32m51 tidligere og den gikk som smør via vga inngangen, med akkurat samme ledninger/ innstillinger etc. Ringte samsung i dag, hun jeg snakka med kjente ikke til problemet De skulle allikvel sende en teknikker til meg, når vet jeg ikke.

Er det noen som har fått oppdatert firmwaren slik at dette ble fikset, noen som kan bekrefte??

Sturla

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var problem på de tidlige modellene... Jeg har selv m71, men her fungerer det bra. Er litt merkelig om du i tilfelle har fått en "gammel" tv hvis du kjøpte den nylig...

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •