Samsung LE-40M71B - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 234
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Coach
    Da var m71 delvis koblet opp men kun matet med antenne signal foreløpig :-(
    Må si førsteinntrykket er godt selv med elendig signalkilde!
    En ting jeg lurer på er når jeg går inn i menyene på tv`n. bokstavene blir da litt rare, ser ut som grafikkfeil på en måte. SAmme "feilen" er også når jeg skifter mellom kanalene og den info ruten viser hvilken kanal jeg har på, hva kan dette være?
    Merket ikke denne feilen dagen jeg koblet opp men først dagen etter, har jeg gjort dette selv med en instilling eller hva?
    Jeg har faktisk også samme feilen, eller altså hos meg er det streker. Det er grønne korte streker som er over skjermen diverse steder. Men bare noen ganger. Blir borte når jeg skrur TVen av og på. Har sett denne feilen på tidligere samsung modeller også, noen som vet noe om dette? Vanskelig å beskrive men trur man vet hva jeg snakker om når man har sett det...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tatt noen bilder, det er første gangen det var så mye slike streker og de forsvant da jeg slå av og på tven. Men slik skal det vel ikke være på en så dyr TV? Det at det er streker på selve bildet og ikke menyen skyldes at jeg har satt TVen på Mute... skrudde jeg av det forsvant de. Så problemer er når menyen eller en informasjonsrute er aktiv...

Se bilder her (trykk på for større):

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme strekene som hos meg det der bare mine kommer kun når jeg har menyene framme..
    Min er koblet til analog linje akkurat nå, digital kommer opp i morgen så håper det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er også koblet til analog linje, og strekene kommer også bare opp når jeg har menyen oppe. De stedene du ser at det er streker i bildet så har jeg mutet TVen,(slått av lyden) og da er det et lite meny element nederst på skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har snakket med en hos Samsung i dag og han sa det var et kjent problem både på Samsung og blant annet Sony sine LCD tver. Det skyldes som regel et svakt og variabelt analogt TV signal via antenne coax kabel. Han påstod også at det løste seg som regel med et galvanisk skille, men det gjør det ikke hos meg, men det kan være verdt å prøve. Koster 199,- på expert.

Det var ikke noe "feil" på TVen, ikke noe det hjelper å sende den på verkstedet for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    jeg har snakket med en hos Samsung i dag og han sa det var et kjent problem både på Samsung og blant annet Sony sine LCD tver. Det skyldes som regel et svakt og variabelt analogt TV signal via antenne coax kabel. Han påstod også at det løste seg som regel med et galvanisk skille, men det gjør det ikke hos meg, men det kan være verdt å prøve. Koster 199,- på expert.

Det var ikke noe "feil" på TVen, ikke noe det hjelper å sende den på verkstedet for.
    Jeg har akkurat samme "problemet på min R71 som ble kjøpt som en av de første i landet. Jeg har ingen analog antenne tilkoblet i det hele tatt! Bare canal digital tuner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet til en Dreambox (digitalt signal) og feilen er der fortsatt..
    Må nok bare leve med det er jeg redd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønne linjer.

Har planer om å kjøpe M71. Sendte en e-post til HiFiKlubben, og fikk følgende svar;

Hei!

Ser at det sies at dette er et vanlig problem på både samsung og sony skjermer. Jeg har ALDRI sett dette fenomenet på noen av skjermene vi har hatt i butikken, og heller ikke hørt noe fra våre kunder.

Jeg ser også at en Samsung-representant påstår at dette skyldes svake analoge signaler, men at de som skriver også har hatt problemet med digitale signaler. Samsung-representanten det refereres til hevder også at det ikke lar seg reparere. Etter min mening høres dette ut som tull. Siden feilen bare oppstår på noen skjermer og ikke på alle, så høres dette ut som en reklamasjonssak, og jeg hadde behandlet det som akkurat det hvis en av mine kunder hadde hatt problemet.

Jeg takker for tipset!

Med vennlig hilsen

Hi-Fi Klubben Oslo Ski

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig problemet med å kjøre PC - HDMI på Samsung? Jeg skal stort sett kun bruke pc, da jeg har dårlig antenne signal og ikke ser noe spesielt på tv sendinger uansett. Ser stort sett film fra dvd og pc.

Men PC er altså viktigst for meg, så da var det jo en litt dårlig nyhet at Samsung ikke er noe bra på å vise PC via HDMI !?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag var mine "grønne streker" borte
    Kjører nå digitalt signal så det kan være grunnen men snedig det var same feilen igår med samme digitale signal..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av folo
    Hva er egentlig problemet med å kjøre PC - HDMI på Samsung? Jeg skal stort sett kun bruke pc, da jeg har dårlig antenne signal og ikke ser noe spesielt på tv sendinger uansett. Ser stort sett film fra dvd og pc.

Men PC er altså viktigst for meg, så da var det jo en litt dårlig nyhet at Samsung ikke er noe bra på å vise PC via HDMI !?
    Samsung støtter ikke å kjøre riktig oppløsning (1360 x 768 ) fra PC over HDMI.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette også PC til DVI inngangen på samsungen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Gjelder dette også PC til DVI inngangen på samsungen
    Ja, men har Samsung DVI inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke DVI inngang mener jeg bare VGA.

Har nå hatt tv i bruk ca en uke og blir bare mer og mer fornøyd!
    De siste dagene har jeg hatt digitalt satelitt signal så bildet har blitt endel skarpere enn med analogt.

SMD funksjonen har blitt diskutert endel i denne tråden, jeg har kommet fram til at denne funksjonen fungerer dårlig til de fleste tv sendinger.
    Ved raske bevegelser, særlig sidelengs vil det bli hakkete og et slags slør på skjermen. I fotballkamper vil ballen få et rart mønster rundt seg når den går raskt gjennom luften ellers fungerer SMD greit nok på fotball.

Jeg er veldig nysgjerrig på åssen bilde innstillinger dere andre med M71 bruker, blir ikke helt enig med meg selv hva som ser best ut
    Særlig i fotballkamper er det vanskelig å finne rette innstillinger..

Kom gjerne med deres bilde innstillinger og synspunkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Lip-sync og Audio Out - overraskende!

TV'n er i hus og passer utmerket godt til det sorte pianoet jeg har...
    Jeg må si jeg er godt fornøyd med kjøpet. Har brukt en 19" gammel crt en stund, så det å få en TV som er mer enn 4 ganger så stor var sef. en overgang.

Det jeg er litt overrasket over er lyden. Jeg hadde regnet med at jeg ville få lip-sync problemer når jeg koblet stereo'n til kabelboksen. Det foregår jo mye regning i tv'n får bildet er klart.

MEN - siden Samsung har vært så hyggelige å putte på en Audio Out på TV'n håpet jeg ting skulle funke. Så er ikke tilfelle. Noe bedre blir sync'en men den er lang i fra tilfredsstillende. Hvorfor i alle dager kan de ikke ta ut lyden på et senere nivå i prosessen? Det må jo gå ann å finne ut hvor lang tid det tar å generere et bilde og så forsinke lyden like mye?

Kan noen forklare meg hvorfor?

p.s. Jeg vet jeg må kjøpe meg ny forsterker med lip-sync mulighet....
    p.p.s. Disse strekene på menyene kommer og går hos meg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på N71 og M71

Vurderer 40" M71 men fant plutselig den samme (utseende) et annet sted som het 40" N71.

Er det noen som kan utdype forskjellen?
    Jeg fant ut av det: M-serien er 100 Hz, mens N-serien er 50Hz

sel:-?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne linken ad F71 (og M91): http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...=&start_from=&

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ouch, jag som precis nästan hade bestämt mig för M71 (eller möjligen N71) nu blev det ännu mer att välja på...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Da det eksisterer flere tråder på forumet som omtaler Samsungs bedre LCD-modeller har jeg det opprettet en ny "samletråd" for M71/F71/M91. Flere av oss som har "snust" litt på M71 er nysgjerrige på om det lønner seg å vente på F71 eller M91... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Heisann!
    Da det eksisterer flere tråder på forumet som omtaler Samsungs bedre LCD-modeller har jeg det opprettet en ny "samletråd" for M71/F71/M91. Flere av oss som har "snust" litt på M71 er nysgjerrige på om det lønner seg å vente på F71 eller M91... ;-)
    og du gadd ikke å linke til den ?

Så på ett svenskt forum at det faktiskt fungerer med DVI->HDMI kable fra PC.

Tenkte jeg skulle prøve dette jeg også, men en 5 meters kabel koster jo **** meg nesten en tusen lapp

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •