Samsung LE-40M71B - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 234
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først: GRATULERER til alle dere som har fått ny Samsung m71-tv,
    ...det er dere vel unt etter den tålmodighetsprøven det har har vært å vente på den.
    Kan dere legge ved noen BILDER så vi får sett herligheten, det spiller ingen rolle om det er litt rot og ikke alt er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, reviews og bilder hadde vært perfekt
    Hvis noen i tillegg har erfaring fra andre gode LCD-Tv'er, og som kan definere forskjellen mellom disse og M71 hadde det vær enda bedre...

Jeg kjøper om ca 1 mnd, og M71 er en sterk kandidat!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet også min 71 idag men setter den ikke opp før til helga :cry:
    Holder på å flytte så det er mye som må på plass før tv`en er i stua..
    Legger ut noen bilder ettervært..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt min M71 i 2 dager, ganske fornøyd! Veldig bra utseende på denne:

Foreløbig har jeg bare testet xbox 360, xbox og vanlig TV signal.

360 går igjenom komponent, men vurderer og bytte til VGA, veldig mørkt bildet spesielt i Oblivion. (jeg har dog ikke stilt noenting enda)
    Andre spill slik som NN Nights demoen ser helt fabelaktige ut.
    DVDr spilt igjennom den er også veldig bra.

Gammel XBOX ser helt jævlig ut, får bare svart/hvitt faktisk igjennom xbox media center (hacket version)
    Må nok kjøpe komponent til den også, men hva gjør jeg da med 360 ?
    Har jo også tenkt og kjøre PC på denne, og da blir VGA opptatt, så uansett hva jeg gjør må jeg manuelt bytte kabler

Vanlig TV kabel suger lut, men noen kanaler er faktiskt OK.
    Må vel bestille digital signal igjennom UPC. Sykt at dette faktisk koster penger i måneden....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet på om manualen faktiskt er feil på dette punktet?

"HDMI/DVI does not support PC function."

VGA inngangen blir opptatt til 360 hos meg, da hadde det vært kjekt med en DVI/HDMI kabel, slik at jeg kunne kjørt PC på HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Er det noen som har testet på om manualen faktiskt er feil på dette punktet?

"HDMI/DVI does not support PC function."

VGA inngangen blir opptatt til 360 hos meg, da hadde det vært kjekt med en DVI/HDMI kabel, slik at jeg kunne kjørt PC på HDMI.
    Samsung har garantert problemer med PC via HDMI / DVI.

En grunn til at jeg ikke kjøper Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og da har jeg testet VGA på 360.

Ble skuffet, det ser mindre sharp ut enn på komponent, og det ser ut
    som dårligere oppløsning også.

Noen andre som har testet dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har som tidligere skrevet lite erfaring med LCD-TV'er så dere får bære over med spørsmålet mitt. Det er godt mulig dette er noe av problemene dere har beskrevet tidligere uten at jeg har skjønt det ;-)

Når jeg sitter å ser på et intervju med nærbilde av en person på M71'en min så er ansiktet veldig skarpt. Med en gang personen rører litt på seg så blir ansiktet litt uskarpt for så å bli skarpt igjen når han slutter å røre på seg. Får å beskrive det litt annerledes så ser man konturene i huden veldig godt når han sitter stille men med en gang han rører seg så blir han helt glatt i huden. Når han slutter å bevege seg så kommer konturene i huden tilbake. Jeg har prøvd å slå av SMD men det hjelper ikke.

Er det noen som vet hva dette kommer av og om det er mulig å bli kvitt dette?

Jarle

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser om philips sin clear lcd så kan denne teknologien fikse noe av dette. På din skjerm så er nok ikke det mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var m71 delvis koblet opp men kun matet med antenne signal foreløpig :-(
    Må si førsteinntrykket er godt selv med elendig signalkilde!
    En ting jeg lurer på er når jeg går inn i menyene på tv`n. bokstavene blir da litt rare, ser ut som grafikkfeil på en måte. SAmme "feilen" er også når jeg skifter mellom kanalene og den info ruten viser hvilken kanal jeg har på, hva kan dette være?
    Merket ikke denne feilen dagen jeg koblet opp men først dagen etter, har jeg gjort dette selv med en instilling eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet opp min M71 på veggen, skal forhåpentligvis ut å finne meg et tvbord i morgen. Det er nesten umulig syntes jeg, sykt vanskelig.

Så snart blir det biler av TV, tv bord og det nye anlegget. Jeg gleder meg til å bli "ferdig".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tanker rundt mulig innkjøp av Samsung LE-40M71B

Vurderer denne.. men så var det om jeg skulle handle hos en lokal butikk (Hi-Fi Klubben eller Expert), eller spare noen tusenlapper ved å handle hos en nettbutikk... Hi-Fi Klubben skal ha 27990,- for skjermen. Blir fort mye stress hvis det oppstår noe galt med tv'en og den må returneres til en nettbutikk, det jeg først og fremst tenker på.

Annet "dilemma" er jo mangelen på 1080p (PS3, HD-DVD/Blu-ray), men dette blir jo ikke aktuelt på en stund uansett: mangel på slike tv'er på det norske markedet og så spørs det hva disse blir å koste når de engang kommer.
    23599,- eller mer synes jeg er mye å betale for en tv jeg ikke får utnyttet HD i all sin prakt på. Det blir ikke aktuelt å kjøpe ny tv om kort tid heller så denne vil jeg i såfall ha lenge. En mulighet er jo å gå for en 32'' kanskje og så ha litt "til overs" når man skal oppgradere til en 1080p-modell senere. Hmm, ikke bare-bare det her. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått opp min TV. Dette er min første flatskjerm (tenkte det var greit å begynne med stil ), og jeg har derfor et par spm. Håper noen kan hjelpe meg, og dersom dette er helt gal tråd håper jeg /mod ikke sleper meg ut og gir meg et nakkeskudd.

De ting jeg skal koble til er følgende: digital UPC, DVD (uten HDMI), PS2, PC og CameCube(urk!)

Skal de i følgende innganger?:

UPC-HMDI
    DVD- Scart 1 RGB
    PS2- Komponent
    PC- VGA
    CameCube - driter egentlig i den, det er bare dama som spiller på den

Har også kjøpt meg DVE fra play, så tror det blir bra. Overrasket over hvor bra bilde det var med analog UPC, etter å he lest litt her skulle man tro at det ikke gikk an å se på TV med analoge signaler

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur ikke du får koblet til UPC med HDMI så jeg trur rekken blir sånn her...

UPC - Scart 2 (latterlig at den ikke har RGB)
    DVD - Scart 1 RGB
    PS2 - S-video (er det det bak? eller bare på siden?)
    PC - VGA (eventuelt via DVI-HDMI kabel og litt fikling med skjermkortet for å få det bra, men VGA er vel enklest)
    GameCube - kan du da sikkert koble til med kompositt kabeler (rød,hvit og gule)

Men mulig det finnes bedre muligheter...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Jeg trur ikke du får koblet til UPC med HDMI så jeg trur rekken blir sånn her...

UPC - Scart 2 (latterlig at den ikke har RGB)
    DVD - Scart 1 RGB
    PS2 - S-video (er det det bak? eller bare på siden?)
    PC - VGA (eventuelt via DVI-HDMI kabel og litt fikling med skjermkortet for å få det bra, men VGA er vel enklest)
    GameCube - kan du da sikkert koble til med kompositt kabeler (rød,hvit og gule)

Men mulig det finnes bedre muligheter...
    Takk skal du ha. Tror det er slik at PC ikke går HDMI på Samsung. Jeg ender altså opp med to HDMI innganger jeg ikke bruker.......Ser ut som jeg må kjøpe ny DVD-spiller

S-Video er bare på siden (tror jeg). Derfor tror jeg kanskje jeg er keen på å koble PS2 til på baksiden.

Nok en gang, takk for hjelpen.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    PSTRAUMS: Selvom du ikke jobber i samsung lenger, vet du hvordan samsung og andre produsenter forholder seg til prarlellimporterte varer? tenker da på hva som skjer når europagarantien går ut. Dekker produsentene alle 5 årene, eller kan man risikere å måtte gjennom ett evig system hos en nettbutikk som ikke er mulig å komme gjennom til?
    Sorry har vært på ferie og så ikke denne før nå. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan dette løses nå i disse "nordiske dager". Svenskene fortalte meg (for lenge siden) at i slike tilfeller er det garantien i landet apparatet er kjøpt som gjelder. (det er dyrt med fem års "garanti" (les. reklamasjon)), og dette må selvsagt tas hensyn til i prisen på apparatene som selges i Norge. Jeg ville forstå det hvis den norske organisasjonen ikke ønsket å bruke MYE ressurser på å hjelpe en kunde som har gitt pengene sine til Samsung tyskland (via norsk nettsjappe) i stedet for samsung i norge/norden.. På camcorder var det slik at medfølgende garantikort måtte stemples av forhandler hvis europagaranti skulle gjelde. Var det IKKE det, så måtte kunde ta kontakt med butikken produktet produktet var kjøpt, uansett om den var på Gran Canaria.. mulig det samme praktiseres på tv import (dersom det i det hele tatt ER noe som heter europagaranti i den varegruppen da?) Beklager dårlig svar, jeg kom heldigvis ikke så ofte borti denne problemstillingen når jeg jobba for Samsung..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har m71, er dere plaget med gjenskinn fra pianolakken/rammen? Vurderer m71 selv, den skal stå i en stue med mange vinduer, og jeg er litt bekymret for at gjenskinn kan bli irriterende. Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pluto
    Dere som har m71, er dere plaget med gjenskinn fra pianolakken/rammen? Vurderer m71 selv, den skal stå i en stue med mange vinduer, og jeg er litt bekymret for at gjenskinn kan bli irriterende. Anyone?

hey!! kult nick... -vel, har ikke noe problem med gjennskinn i ramma på min m71, og den med verandadøra ca. 1 meter på siden av tv'n og med ettermiddagssola rett inn.. - fantastisk tv når det gjelder sol og lys og sånt.. -veldig fornøyd med min tv ihvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pluto
    Jeg syns heller ikke dette er et problem. Det største problemet med pianolakken er at den er så flott å se på, så man glemmer å følge med på filmen

Seriøst: Jeg har TVen rett ved siden av et stort vindu hvor jeg ar sol inn hele dagen. Ikke noe problem i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takker, det høres betryggende ut.