Samsung LE-40M71B - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 234
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det er sant at det var litt merkelig at det var to forskjellige svar, det er sant. Jeg snakket med den personen hos Samsung som har med Expert å gjøre. Han sa at denne TVen også skulle inn i Expert kjeden, og mest sansynligvis i slutten av august, jeg ville kanskje tatt denne datoen med en klype salgt, men det var det han sa til meg.

Sett enda litt mer på denne TVen nå på HD, og den klarer seg veldig bra syntes jeg, bortsett fra at jeg trur faktisk M61 hadde litt mer detaljer i de mørke feltene, men er ikke helt sikker...Uansett trur jeg de fleste blir veldig fornøyd med denne TVen, den er knall bra, er kanskje bare jeg som er litt kresen. (men pass på å skru av SMD, prøv i hvertfall)

edit:

rettet noen skrivefeil

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! her har det skjedd mye siden jeg var inne sist!
    Har ikke rukket å lese alt men..

ESPENC: Sørg for at sharpnes står i null, da skal SMD fungere rimelig greit,
    oppskarping + SMD=suger...ivertfall på min tv (Ny Samsung plasma...samme funksjoner som m71)

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nullpeiling
    Oi! her har det skjedd mye siden jeg var inne sist!
    Har ikke rukket å lese alt men..

ESPENC: Sørg for at sharpnes står i null, da skal SMD fungere rimelig greit,
    oppskarping + SMD=suger...ivertfall på min tv (Ny Samsung plasma...samme funksjoner som m71)

Jeg tror TV-produsentene ikke har skjønt at de ikke kan bruke de samme filtrene med de samme verdiene på digitale TVer som de gjorde på CRTer. Madammen er i prinsippet i markedet for en ny TV, men avskyr LCD/plasma fordi hun synes det ser mye dårligere ut på vanlige TV-signaler. Vi var på lefdal, og jeg tok fjernkontrollen fra en Philips med alt for mye fancy tullefiltre, skrudde av alt jeg fant, og plutselig likte hun det mye bedre.

Temporale støyfiltre, som denne SMD kanskje gjør, lager en masse artifacts der hvor det er bevegelse, som man i mindre grad la merke til på CRT. Hvis man i tillegg kjører sharpening på dette (hvis det er den rekkefølgen det kommer i), så kan jeg godt se for meg at det er stygt.

Digitale TVer burde ha en "CRT-mode" som bare er et medianfilter, et lavpassfilter, som fjerner de små detaljene, og dermed det meste av støyen. Folk legger mer merke til alle artifactene enn de gjør mangel på detaljer. Disse overdrevne temporale filtrene lager bare artifacts og etterslep. Jeg synes iallefall LCD er best med konservativ bruk av disse filtrene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper desverre lite å skru ned skarpheten, selv på 0 er det fryktelig plagsomt, har funnet en scene i Ringenes Brorskap hvor man ser det fryktelig godt!

For dere som eventuelt vil teste å se hva jeg mener når dere får TVen så sett på scene 12 i ringens brorskap, extended version. Der hvor gandalf rir mot Isengard... Der ser dere effekten sykt godt, det er snakk om 2cm med bølge rundt han og hesten som rir på 40"eren...

Men skru av denne er mitt tips, da blir alt mye mye (sa jeg mye?) bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Hjelper desverre lite å skru ned skarpheten, selv på 0 er det fryktelig plagsomt, har funnet en scene i Ringenes Brorskap hvor man ser det fryktelig godt!

For dere som eventuelt vil teste å se hva jeg mener når dere får TVen så sett på scene 12 i ringens brorskap, extended version. Der hvor gandalf rir mot Isengard... Der ser dere effekten sykt godt, det er snakk om 2cm med bølge rundt han og hesten som rir på 40"eren...

Men skru av denne er mitt tips, da blir alt mye mye (sa jeg mye?) bedre...
    Tror ikke SMD vil ha noen positiv effekt på dvd-avspilling uansett.
    Når jeg sa at SMD fungerte ok med redusert skarphet betyr ikke det at jeg synes bildet blir noe bedre enn med denne avslått.
    sånn sett mener jeg at dette er en merkelig funksjon, jeg skjønte ikke vitsen med denne fra dag 1

Skulle likt å visst hva Samsung mente at denne skulle brukes til?
    "Smooth motion" er nettopp hva det IKKE er...
    Hvordan de selv har sett nytten av dette, forstår ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ifølge samsung så var det vanskeligere å lage denne SMD på LCD en plasma, om det bare var en liten unnskylding når jeg sa det jeg sa om den vet jeg ikke, men det var det han sa.

Min erfaring med SMD er at den faktisk gjevner ut hakking i panoreringer osv, men skaper så mange andre problemer i bildet at det ikke er verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smooth Motion Driver

Hei,.

Fikk min M71 i hus onsdag. Bruker den opp mot digital parabol og Samsungs ht-p1200 hjemmekino.

Jeg er forsåvidt enig i att "pixel plus" følelsen kan være noe som vekker litt irritasjon og småkvalme. Mitt inntrykk er att, heller det enn korning i bildet.
    For å være ærlig så har jeg ikke testet det ut så mye enda(smd av/på), men jeg tror dette er noe jeg kommer til å bli vant med etterhvert. Motion Drivern ser ut til å "redusere hastigheten" på raske bevegelser ved å gjengi bevegelsen i bittelitt redusert tempo, derav effekten som tidligere omtalt.(?)

motion controllere er kanskje noe av det vi vil se mere av i lcd skjermer framover. Og dermed er kanskje denne et godt steg på veien, jeg tror heller ikke man skal glemme att en LCD skjerm ikke fungerer på samme måten som plasma og derfor ikke helt kan sammenlignes. Noen som er enig eller uenig?

Iflg specen så har jo denne bla. høyere kontrast...
    Trodde foressten at denne skulle fases ut etter lanseringen av m71`?

Bruker tvn på fot og ble postitvt overrasket over at den faktisk er svingbar.

Angående N71/M71, jeg har også vært i kontakt med Samsung. Den gangen kunne de opplyse meg om at M71 kom inn i et større parti til expert i slutten av august. Denne skulle angivelig være et fokusprodukt. Det ble ikke nevnt noe om N71 den gang. Jeg tror ikke n71 kommer...:-?
    Partiet (m71)som kom inn til expert denne uka var på mellom 14-18stk.

Kan foressten noen gi et konkret svar på dette med å handle fra nettbutikkene? Kan noen av de som selger paralellimporterte tver gå god for service og garantiheftelser? Jeg hadde i alle fall kommet til å stillt spørsmålstegn ved et slikt kjøp hvis samsung norge ikke hadde godt god for garantien på produktet...En reklamasjon evnt reparasjon eller bytte av produktet måtte i så fall bli noget tidkrevende og vanskelig kanskje?

Espen; ble litt skremt da du sa at du vurderte å bytte den ut. Trodde muligens att jeg også hadde gått fem på der ett sekund.

Fint om vi kan dele erfaringer etterhvert.
    Personlig har jeg iallefall slått av dynamisk kontrast og ser ut til å gi greit bilde på personlig med fabrikkinnst. Men det kan sikkert bli bedre? ops:
    Kan med fordel lære mer om dette jeg da

Mvh R

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantabrus
    ...Når det er sagt tror jeg kanskje dette er en bedre tv enn M61...Når det gjelder M61 så er jeg overbevisst om at den har et dårligere bilde...
    Litt "tror" og litt "overbevist": Hva mener du EGENTLIG?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok..!

Æsj, så har jeg firkanta øyne av å sitte her forann tven da. Er jo sent også=)

Jeg jobber i en av hovedkanalene til Samsung. Og har sett opp til hver dag hva M61 "klarer", jeg synes personlig att Smooth Motion Driver klarer å redusere hva jeg kan kalle støy(korning; i mangel på ett bedre uttrykk). Men ser at noen mener at SMD faktisk gir støyende bilde?

I utgangspunktet så er jo vel dette samme panelet?

Vet jeg er generell nå, men skal få testet litt mer rundt dette med bruken av SMD selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, Fantabrus, jeg var skremt selv. Og jeg er fortsatt ikke overbevist om at bildekvaliteten er bedre på M71 enn den er på M61. Men vanskelig, i butikken er det mye lys og vanskeligere å teste skjermen ordentlig enn det er hjemme. Mulig jeg hadde vært like skeptisk til M61 hjemme også.

Men jeg gleder meg til å få DVE plata, så jeg får kalibrert denne saken skikkelig for jeg blir ikke skikkelig fornøyd med skjermen. Jeg sliter med at jeg syntes sortnivået ikke blir bra nok. (Ja jeg burde kanskje kjøpt plasma, men det er en del andre ting jeg også måtte vurdere).

I tillegg så er det lysgjennomskinn i øverste venstre hjørne, ikke mye men litt. Jeg vet dette er vanlig på billige LCD skjermer til PCer osv, men skal det være slik på en TV til 27000 kroner?

Fantabrus;

Når du har prøvd SMD, mener du at du ikke får noen bildefeil da? Jeg snakker ikke om støy i bildet, men jeg snakker om forvrengninger? Da igjen spesielt rundt raske bevegelser? Sett på en DVD og du må se det, hvis du ikke gjør det må jeg vurdere å bytte skjermen min, for jeg har prøvd med 2. stk dvd spillere, 3 kabler, blant annet HDMI og jeg ser det uansett (det er ikke veldig vanskelig heller). Og jeg ser det også til tider med paraboltuneren.

Men merkelig hvis du ikke ser noe av dette. 14-18 stk av TVen denne uka, ja det stemmer nok veldig bra, som jeg skrev fikk butikken min 3 stk, og jeg vet om 3 andre butikker som også fikk de inn på tirsdag og onsdag. Men det vil si at jeg kanskje var en av Norges første til å få denne i hus da? Det er jo litt morro, selv om det er frustrerende med så få andre som kan bekrefte/avbekrefte mine observasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av espenc

Men det vil si at jeg kanskje var en av Norges første til å få denne i hus da? Det er jo litt morro, selv om det er frustrerende med så få andre som kan bekrefte/avbekrefte mine observasjoner.

Tenkte akkurat det samme som deg =)
    Jeg har hatt tro på skjermen blant annet siden M61 ble Eisa kåret. Jeg ser på det som et kvalitetsttempel. M71 Skal jo i utgp være samme skjermen. Mulig at jeg bare er for ukritisk eller har sett for lite. DME så jeg godt effekten av på GREYS ANATOMI. Men synes ikke DME er fremtredende i sendinger med mindre lys...
    En annen effekt som du lett kan se med bruk av DME er at teksting eller tekstfeltet blir klarere..Da blir det litt vanskeligere å tru på at den også ikker ermed på å forbedre andre aspekt ved bildet? Men som nevnt, man kan få litt unormale bevegelser.

Espenc: Jeg har drevet å observert litt, men jeg kan ikke se noe problem med vrenging, i raske bilder. Ikke annet enn at bildet kan se ut til å "henge" litt i enelte tilfeller, andre scener igjen kan bli gjengitt med mer naturlige bevegelser. Kanskje det går litt opp i opp...Du kan jo evnt velge å skru av DME hvis det blir så plagsomt...

Litt på siden; jeg har ikke vært på jobb på en stund, mener du att m61 fortsatt er å fremskaffe fra hovedlager?

Har forøvrig lagt merke til at bildet på digital parabolen blir noe skarpere/dypere enn dvden. Ennå her bruker jeg scart, mot HDMi på dvd reciveren. Er det forskjeller på Hdmi kabler, sånn at det kanskje er lurt å koste på seg en bedre? Bruker den som fulgte med anlegget.

Hvor fikk du tak i kalibreringsdvd, og hva eller hvor mye tror du man har igjen for å bruke den? Jeg spør fordi jeg har lite erfaring med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei vi får ikke tak i flere M61 fra hovedlageret, og det syntes jeg var litt merkelig siden R51 var på lager lenge, om den ikke fortsatt er...

Kalibrerings DVD har jeg ikke brukt tidligere, men har lest litt om det og det skal vistnok være en billig løsning å få mer ut av skjermen sin på.

Den jeg har bestilt heter Digital Video Essentials. Du finner den på play.com blant annet og jeg må vel også nevne at den finnes på AVshopen også

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd M71 mot xbox 360? Hvordan yter den i mørke spill? Er det mye etterslep i raske førstepersons skytespill? Vil M71 være tilfredstillende for en krevende "gamer" som spiller hovedsaklig skytespill etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

er helt ny (første posten min her) - fikk epost ifra SHG.no om at min Samsung LE4071B og en samsung veggbrakett er på vei, og da har jeg venta siden 2.juli.. (da jeg bestillte den) - og nå er den i stua mi senest på tirsdag (weeee!!) - da er det bare å kutte plass i bokhylla (fjerne to hyller og noe bakparti..) kople på stereoen, xbox360'n, ps2 og dvdspiller'n.. blir vel så jeg må innom her å mase litt og etterhvert... derfor jeg registrerte meg :-D

etterhvert med ferdig hjemmekino skal jeg bytte ut stereoen med noe nytt, ny dvd-spiller.. tenkte å kople media center til 360, bytte ps2 med ps3 og få en nettverkslydavspiller som tar alle format... og oppgradere pc parken (en laptop og en stasjonærpc.. -men dette blir på lengre sikt og uten lån.. bedre å ha slike mål og heller spare, ellers er jeg alt for flink til å sløse bort pengene på tull og ingenting.. - dere hører ifra meg senere!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan komme med litt mer utfyllende testing av deres LE-40M71B?
    Får min tv fra shg.no på posten i morgen og er veldig spent på bildekvaliteten..
    Jeg går jo fra en gammel Sony 29" crt TV med flott bilde så overgangen til LCD blir vel uvant.
    Skal selv bruke den opp mot Dreambox satelitt tuner, DvD med HDMI, Xbox360, PC og snart PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kan ikke komme med noen god teknisk test av denne TV'en men en mening kan jeg komme med. Jeg er ikke så veldig bevandret i LCD verdenen når det gjelder TV'er så dette er kun en subjektiv mening.

Jeg bruker TV'en opp mot en Dreambox 7000S og er veldig fornøyd. Jeg er ikke så veldig plaget med problemene rundt SMD, ser dem av og til men synes bildet er bedre med SMD enn uten. Jeg kjører kontrasten på rundt 80 og fargene på 35, resten er default. Det som jeg synes er veldig bra med denne TV'en er kontrastbelegget, jeg har et vindu bak ryggen min og dette viser overhode ikke i skjermen. Fargene er fine, kontrasten er fin og lysstyrken er også fin. Min tidligere TV var en Grundig Xentia 82 Flat 32" som var en relativt dyr CRT skjerm (ca. 18.000) for 5 år siden, Samsung LCD kjører ring rundt den TV'en ihvertfall. Jeg er pirkete og vil vel si at denne TV'en tilfredstiller meg 95%, hadde det ikke vært for de "små" problemene med SMD iblant så hadde jeg vært 100% fornøyd.

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg jaha...Men har begynnt å se real life i SMD, dvs folk beveger seg sånn,... Jeg tror jeg trenger hjelp kanskje...

Xbox har min samboer lovt meg til jul, så der kan jeg ikke hjelpe deg tjhkulen, men gaming moden er nok sikkert ikke dårligere enn på r7 serien...
    . Generellt synes ikke jeg at sortnivået er noe å utsette på. Samsung ser jeg scorer bra på sortnivå i div tester. Enda bedre blir det vel når flere skjermer kommer med LED belysning....Leste ett sted att ny samsung 83" første med LED kommer med kontrast 7000:1..Til sammenligning har M71 6000:1 uten led belysning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett en test av LE-40M71B enda?
    Fint om noen i så fall kunne linke til denne (Helst på Engelsk eller Skandinavisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wohaaa!! er så fornøyd!!! - fikk tv'n i dag... - stressa som en gal med å få den opp 3 etasjer, fikk pakka den ut og satt den i reolen (foreløpig på fot) - xbox360 kjører jeg på component, ps2 på scart, det samme med dvd-spilleren.. - all lyd la jeg ut på min gode gammle NAD AV716 (fordelt på 5 høytalere av Infinity studiomonitor serien.) Tv-kilden er bare lusent upc.signal men jeg må si meg meget fornøyd alikevel. Men utifra hva jeg er vant med - en gammel 28" panasonic i 4:3 format.. så føler jeg at jeg ikke har så mye grunnlag å legge meg for i forhold til "tv-proffene" heh

men ettersom hva jeg kan si... - jeg simpelthen ELSKER designen på denne tv'n.. kanonrått med den sorte pianolakk-finnishen.. - og det at ettermiddagssola sitter klistra på tv'n gjør ikke lengre så mye som det gjorde på den gammle (det kan jeg fort bli vant med, hehe) - men det er nok å stille på av filtre og kontraster / fargenyanser.. - bestillt en kalibrerings dvd kalt Digital Video Essentials, så jeg får satt skjermen på plass enda bedre.. da blir det saker, ser du.. hehe - på tide å sette seg tilbake å kose seg foran den nye tv'n..

yea!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe nytt om 32M71 ? Trenger TV nå, men skulle gjerne hatt M71 serien, blir litt i meste laget å jekke opp til 40" eren

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •