Samsung LE-40M71B - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 234
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker som samsung tok 2 steg frem ifjorm og ett tilbake i år? Pixel pluss følelsen hvor alt blir unaturlig skarpt kan jeg skjønne er svært irriterende, men jeg ville sett etter noen bildevalg som kan slåes av og fjerne dette. Hvis de problemene ikke blir nevneverdig bedre ville jeg byttet før helgen. M61 virker som en bedre tv etter dine beskrivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra review.. Jeg skal også ha en 40-tommers Samsung og alternativene er M61 og M71..

Høres for meg ut som at M61 kanskje kan være minst like tilfredsstillende, hverfall om en legger prisen til grunn i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært interesant Espen!
    Test mer for oss, jeg er på nippe til og cancelere og ta en M61 isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme er jeg, men jeg kunne så gjerne tenkt meg å høre hva en annen som er mer dyktig har å si. Eventuelt med en annen kilde osv. Men jeg skal teste litt mer nå før jobb, også skal jeg ringe en kar hos Samsung og høre hva han har å si. Så får vi se... Jeg må bestemme meg om jeg skal bytte eller ikke senest fredag men helst i morgen så jeg prøver å finne ut mest mulig da, men det er så få som har den tydeligvis vanskelig å finne noen andres erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Det samme er jeg, men jeg kunne så gjerne tenkt meg å høre hva en annen som er mer dyktig har å si. Eventuelt med en annen kilde osv. Men jeg skal teste litt mer nå før jobb, også skal jeg ringe en kar hos Samsung og høre hva han har å si. Så får vi se... Jeg må bestemme meg om jeg skal bytte eller ikke senest fredag men helst i morgen så jeg prøver å finne ut mest mulig da, men det er så få som har den tydeligvis vanskelig å finne noen andres erfaringer.
    Skriv hva han sier da, jeg har kort tid på meg på og avbestille den, da shg.no har dato 03.08 som er i morgen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fyr på minhembio forumet slo av SMD ( Smooth Motion Driver) så forsvant kunstige skygger og etterslep.

http://www.minhembio.com/forum/index...240&searchtime=

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kanskje litt off-topic.

Jeg sendte i går en mail til Samsung å lurte på hva forskjellen på LE-40M71B og LE-40N71B er og hvem som blir regnet som best. Jeg fikk dette svaret i dag:

-->
    den som kalles 40n71b er en modell som er den laveste i serien av nye
    tv'er og når det gjelder kvalitet så kommer 40m71b etter den,og denne
    modellen kommer å selges i norden.
    Den første modellen 40n71b kommer ikke å selges i norden, så den er i
    såfall paralell import og går derfor ikke under samsung sin garanti
    eller support
    <--

Jeg klarer ikke helt å lese ut fra svaret hvem av TV'ene som blir regnet som best, det virker som om n71 er bedre enn m71. Tolker dere svaret likt som meg?

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    En fyr på minhembio forumet slo av SMD ( Smooth Motion Driver) så forsvant kunstige skygger og etterslep.

http://www.minhembio.com/forum/index...240&searchtime=

og der fant jeg en tysk 4 siders review http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml

Der den fikk 8 av 10 stjerner

For de som kan tysk kan vel gi oss ett kort sammendrag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    og der fant jeg en tysk 4 siders review http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml

For de som kan tysk kan vel gi oss ett kort sammendrag?
    Eller bruke Babelfish http://babelfish.altavista.com/ Legg inn URL'en og velg Tysk til Engelsk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han svensken påstår stemmer veldig godt! Jeg prøvde det før jeg leste det her og forskjellen er gigantisk! Alle de feilene som jeg har påpekt med stygge feil er borte. Etter at jeg har lekt meg litt med innstillingene nå så får jeg heller ikke den Pixel pluss feelen lenger. Men bildet ble absolutt mer hakkete etter at man skrudde av SMD (smooth motion driver), men om det er mer hakkete enn M61 det vet jeg faktisk ikke... Jeg har litt lyst til å få lånt med meg en M61 fra jobben i dag å teste, men tviler på at det blir akseptert...

Men ja jeg trur jeg blir fornøyd med TVen nå, den SMD funksjonen er bare å kaste rett i søpla ved DVD titting i hvertfall.

Da drar jeg på jobben jeg, skal høre litt med Samsung jeg å høre om de har noe god informasjon ...

Men konklusjonen trur jeg blir:

Jeg beholder M71, jeg fikk fjernet det som irriterte meg, den har 2 HDMI, minnekort leser og jeg slipper styret. Så etter att man skrur av SMD så liknet den mer på "gode gamle M61"

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaha
    -->
    den som kalles 40n71b er en modell som er den laveste i serien av nye
    tv'er og når det gjelder kvalitet så kommer 40m71b etter den,og denne
    modellen kommer å selges i norden.
    Den første modellen 40n71b kommer ikke å selges i norden, så den er i
    såfall paralell import og går derfor ikke under samsung sin garanti
    eller support
    <--

Jeg klarer ikke helt å lese ut fra svaret hvem av TV'ene som blir regnet som best, det virker som om n71 er bedre enn m71. Tolker dere svaret likt som meg?
    Nei. Slik jeg leser svaret vil 40n71b være den "dårligste" (laveste) i serien av nye tv'er. Mulig jeg et helt på bærtur, men slik tolker nå jeg svaret.

En annen ting er jo det som sies om at 40n71b er sideimport og ikke i vanlig salg gjennom Samsung, og dermed ikke vil dekkes av Samsung sin support. Nå skal ikke jeg ta stilling til hvordan det er rent juridisk om Samsung kan gjøre dette, men det kan sikkert bli mye krangling dersom man kjøper en tv som er sideimport og skal forsøke å få hjelp fra Samsung.

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han svensken påstår stemmer veldig godt! Jeg prøvde det før jeg leste det her og forskjellen er gigantisk! Alle de feilene som jeg har påpekt med stygge feil er borte. Etter at jeg har lekt meg litt med innstillingene nå så får jeg heller ikke den Pixel pluss feelen lenger. Men bildet ble absolutt mer hakkete etter at man skrudde av SMD (smooth motion driver), men om det er mer hakkete enn M61 det vet jeg faktisk ikke... Jeg har litt lyst til å få lånt med meg en M61 fra jobben i dag å teste, men tviler på at det blir akseptert...

Men ja jeg trur jeg blir fornøyd med TVen nå, den SMD funksjonen er bare å kaste rett i søpla ved DVD titting i hvertfall.

Da drar jeg på jobben jeg, skal høre litt med Samsung jeg å høre om de har noe god informasjon ...

Men konklusjonen trur jeg blir:

Jeg beholder M71, jeg fikk fjernet det som irriterte meg, den har 2 HDMI, minnekort leser og jeg slipper styret. Så etter att man skrur av SMD så liknet den mer på "gode gamle M61"
    Jeg kommer antagelig innom og titter på den Espen i halv fem tiden

Så hvis du ser en fyr i lsk drakt, så er det meg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, ta med deg en plakat som det står AVForum på da hehe.

Edit:

fjernet et off-topic spm, som jeg fant ut av.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder kvalitet så kommer 40m71b etter den
    Gøran:

Det var denne setningen som gjorde meg litt i tvil, hvis kvaliteten kommer etter så høres det for meg ut som om den er dårligere.

Men, jeg har en M71 i posten på veg hjem så jeg håper du har rett :-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at det hele ble litt "ullent", og jeg håper virkelig vedkommende ikke er ansvarlig for noe som skal publiseres fra Samsung sin side. Det er jo litt synd at når man ber om avklaring fra produsenten så ender man opp med å bli mer usikker en man var før man fikk svar:???:

Jeg er fortsatt ikke 100% overebvist om hva han prøver å si, men jeg tror fortsatt at m er bedre en n........ (i alle fall inntil noen andre kan komme med noe mer oppklarende svar!).

Lykke til med ny tv, håper du blir fornøyd!

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser av manualen at den har 1 VGA inngang.

Leser av andre nettsider at det lønner seg og kjøre xbox 360 igjennom VGA inngangen istedenfor component.

Hva gjør jeg da, når jeg skal ha PC koblet til også?

Det finnes jo ikke DVI inngang, og dermed må jeg benytte VGA inngang.
    Gidder jo ikke drive og bytte kabel hvergang !

Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøre komponent? Og en har ikke DVI nei, men den har jo HDMI så finnes vel en HDMI kabel til Xbox 360en?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket men min kontakt person hos Samsung og fått noen svar.

Han hadde ikke fått sett på de M71ene som kom inn nå, men hadde såklart sett på de som de hadde fått før, de som ikke var salgsklare. Han mente at SMD funksjonen skulle være en veldig bra funksjon så han hadde ikke så mye svar å gi meg der, hvorfor det resulterer i så store feil i bildet. Men han skulle kontakte meg hvis han fant ut noe mer om dette.

Når det gjelder N71 så fikk jeg også noen svar. N71 skulle forhåpentligvis komme til Expert kjeden i slutten av August og er en helt identisk TV bortsett fra det at den ikke har SMD (Smooth Motion Driver). Og den skulle koste omtrent 3000 kroner mindre ut av butikk. Altså vil det kanskje lønne seg å vente, du sparer 3000 kroner på en funskjon jeg i hvertfall ikke kommer til å bruke.

N71 kommer også i 40" og 46", mens M71 vil ha en maks str på 40". Så hvis du vil ha en 46" må du vente til N71 kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøre komponent? Og en har ikke DVI nei, men den har jo HDMI så finnes vel en HDMI kabel til Xbox 360en?
    Det blir nok til at jeg kjører komponent, men VGA skal vistnok gi bedre bilde.

HDMI til xbox 360 finnes ikke....enda.

Fant denne linken med litt googling:
    http://www.gizmodo.com/gadgets/home-...rta-173678.php

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder N71 så fikk jeg også noen svar. N71 skulle forhåpentligvis komme til Expert kjeden i slutten av August og er en helt identisk TV bortsett fra det at den ikke har SMD (Smooth Motion Driver). Og den skulle koste omtrent 3000 kroner mindre ut av butikk. Altså vil det kanskje lønne seg å vente, du sparer 3000 kroner på en funskjon jeg i hvertfall ikke kommer til å bruke.

N71 kommer også i 40" og 46", mens M71 vil ha en maks str på 40". Så hvis du vil ha en 46" må du vente til N71 kommer.
    Bare en liten kommentar.

Det er jo interessant at du og jeg får svar fra Samsung samme dag. Jeg får svar om at N71 ikke skal selges i norden og må være gråimport hvis den blir solgt, mens du får svar at den kommer i slutten av august.

Men...., svaret du fikk var bedre enn svaret jeg fikk.

Jarle

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •