Samsung LE-40M71B - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 234
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmmm
    ja forferdelig vanskelig å velge lcd skjerm. Vurderer om jeg skal handle Sony 46V2000 eller om jeg skal vente på den nye 46" fra Samsungen, men 46" utgaven tar det vel enda lengre tid før ankommer norge enn 40" fra samsung.

mye penger å jevlig å finne bra svar. Vet at Sony skjermen er ganske bra, men samsungen ser så kul ut med pianolakk osv. Sony skjermen er liksom mye mer diskre enn samsungen. Men for så masse spenn bør den være litt flashy.

Om hvis bare Samsung fikk revva i gir å send ut skjermer slik at vi finner ut om skjermen er bra eller ikke.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Skjønner ikke helt hvorfor det skulle bli bedre, bare fordi signalet blir konvertert til digitalt.

En digital dekoder bruker digitale signaler fra kabelen. Det er det som er greia lissom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med det?
    Hva er det som støtter 1920x1080 nå?
    En hvilken som helst PC støtter 1920 x 1080.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil fortsette å tro at denne tv'n kommer om noen få dager så slutt å lese nå! ;-)

Informasjon hentet fra Samsung Nordic AB i dag (28.07.06):

Denne skjermen kommer i begynnelsen av September. (Kanskje i slutten av august men mest sansynlig Sept). Det vil være hovedkanalene til Samsung som først får den. Det vil si Expert og Euronics. Nettshoppene får den "noe senere".

Åhhh som jeg venter på denne. Men, en måned til......orker jeg det? Hm. Tja. Kanskje. Har klart meg med en 19" Akai-crap-tv i flere nesten et år så jeg klarer nok en måned til....

Pris / ytelse er vel verd litt venting? Kommentarer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic.. er det noe som helst kjent om hva som kommer etter m71? Kan man forvente en noe større oppdatering?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjkhulen
    Litt off topic.. er det noe som helst kjent om hva som kommer etter m71? Kan man forvente en noe større oppdatering?
    Det kommer vel en serie som heter N71. Vet ikke hva som er forskjellen.

http://www.shg.no/produkter/infobox....10932&lokation=

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jon H
    Hvis du vil fortsette å tro at denne tv'n kommer om noen få dager så slutt å lese nå! ;-)

Denne skjermen kommer i begynnelsen av September. (Kanskje i slutten av august men mest sansynlig Sept). Det vil være hovedkanalene til Samsung som først får den. Det vil si Expert og Euronics. Nettshoppene får den "noe senere".

Åhhh som jeg venter på denne. Men, en måned til......orker jeg det? Hm. Tja. Kanskje. Har klart meg med en 19" Akai-crap-tv i flere nesten et år så jeg klarer nok en måned til....

Får håpe du ikke har rett, 1 måned til? huff og huff

shg.no forandret fra 25/07 til 28/07 så 1/08 og nå 3/08
    De har sikkert hatt mange datoer før dette også.

Har de virkelig lov til å drive slik?

edit: ser at komplett.no har endret fra 01.08 til 12.08 også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

Dette skjønner jeg ikke. Jeg fikk nå mail fra shg.no om at denne TV'en er pakket og blir sendt med posten i dag.

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestbuy.no påstår de har M71 på lager akkurat nå, men de har sortert den under "plasma" så gudene vet om dette bare er en trykkfeil:

http://www.best-buy.com/bbshop/produ...0102&sku=61204

Det kan jo være gråimport, hvis Samsung-sitatet ovenfor medfører riktighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaha
    Hei,

Dette skjønner jeg ikke. Jeg fikk nå mail fra shg.no om at denne TV'en er pakket og blir sendt med posten i dag.

Jarle
    Fint for deg da
    Men på websidene står det forventes på lager 03-08

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt denne i dag

Kos dere med ventingen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint for deg da
    Men på websidene står det forventes på lager 03-08
    Ja det er fint :-) Men jeg har hørt så mye rart om shg.no at jeg ikke helt tør å slippe jubelen løs før jeg har TV'en i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interessert i å se denne TVen så har jeg koblet den opp med komponent, HDTV fra Euro1080 i dag. Du finner den på Expert Bonus Lillestrøm. Det er 3 andre Expert butikker som også har fått den i dag, men eneste jeg vet navnet på er Expert Forus.

Gleder meg til klokken 8 da jeg er ferdig på jobb og skal hjem å koble opp TV... Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg M61 ser noe bedre ut, men med litt skikkelig kalibrering blir det nok bra. Den er mer lik R75 enn den er lik M61, altså er den litt for svart i de mørke feltene. Har ikke fått lekt meg så veldig mye med innstillingene enda, men totalt sett ser det bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Hvis noen er interessert i å se denne TVen så har jeg koblet den opp med komponent, HDTV fra Euro1080 i dag. Du finner den på Expert Bonus Lillestrøm. Det er 3 andre Expert butikker som også har fått den i dag, men eneste jeg vet navnet på er Expert Forus.

Gleder meg til klokken 8 da jeg er ferdig på jobb og skal hjem å koble opp TV... Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg M61 ser noe bedre ut, men med litt skikkelig kalibrering blir det nok bra. Den er mer lik R75 enn den er lik M61, altså er den litt for svart i de mørke feltene. Har ikke fått lekt meg så veldig mye med innstillingene enda, men totalt sett ser det bra ut.
    Spennende, spennende :-) Håper du skriver litt om hva du mener om TV'en når du har fått testet den :-)

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt utenkelig at jeg stikker innom her etter litt testing av TVen nei... Må bare få lånt meg en litt større bil så jeg får TVen hjem i hus i dag

Også venter jeg på at Akustikk skal banke på døra og levere de nye høytallerne, iQ9, iQ3 og iQ6c... Gleder meg! Dette blir en fin TV høst...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du ikke har rett, 1 måned til? huff og huff

shg.no forandret fra 25/07 til 28/07 så 1/08 og nå 3/08
    De har sikkert hatt mange datoer før dette også.

Har de virkelig lov til å drive slik?

edit: ser at komplett.no har endret fra 01.08 til 12.08 også.
    Selvfølgelig har dem det. Det at de blir lovet en ting og importør driter i det kan de ikke klandres for. De skriver vel også ubekreftet dato.

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris på Expert?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnes i Hi-Fi klubben NÅ

Vet at hi-Fi klubben Marcus Thranes gate skal få den på torsdag og de hadde masse på hovedlageret også...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med tanke på parallelimport så var det en her eller på hjemmekino.no som hadde kjøpt en samsung skjerm via SHG.no og sjekket med samsung i etterkant. Denne skulle være parallelimportert fra tyskland. Mitt inntrykk er at dette i hovedsak gjelder SHG.no og pixmania, selvom jeg har mistanke om at dette skjer med flere nettbutikker når modeller som produsentene sier ikke skal selges i norge plutselig finnes på flere ulike nettbutikker.

PSTRAUMS: Selvom du ikke jobber i samsung lenger, vet du hvordan samsung og andre produsenter forholder seg til prarlellimporterte varer? tenker da på hva som skjer når europagarantien går ut. Dekker produsentene alle 5 årene, eller kan man risikere å måtte gjennom ett evig system hos en nettbutikk som ikke er mulig å komme gjennom til?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet opp M71en og testet litt på noen forskjellige filmer osv. DVD-spilleren jeg bruker er en Pioneer DV-668 med HDMI, den gir utrolig flotte og skarpe bilder, syntes oppskaleringen fungerer utrolig bra, testet med RGB scart istedenfor HDMI og forskjellen var utrolig.

Men jeg er veldig, veldig, veldig skeptisk til denne TVen! Grunnene er som følger:

1. Den har samme dokumentarfilm "looken" på bildet som Philips sine Pixel Plus bilderørs TVer. Vanskelig å beskrive hva jeg mener, men dere har sikkert sett det. Bildet er så "skarpt" at det ser ut som det er video og ikke film. Det ser helt rart ut og ikke slik det bør se ut. Igjen vanskelig å beskrive, men dere som har sett det skjønner nok hva jeg mener.

2. Hakking, feil i bilde. Det vil si, har ikke fått testet med flere DVD-spillere enda og det kan jo være den sin feil, men det er et problem, om det er TV eller DVD vet jeg ikke enda. Det hakker ikke betydelig ved panoreringer osv, men den får feil i bilde f.eks da man ser et ansikt i profil og dette beveger seg langs vegg, trær e.l så er det en slags bølge rundt hele ansiktet. Veldig veldig plagsomt rett og slett. Er mulig dette skyldes DVD-spilleren når den oppskalerer så skal teste litt mer i morgen etter jobben.

3. Svartnivå. Igjen jeg har ikke fått kalibrert skjermen, jeg er ikke så rå på slik så må nesten ha en kalibreringsplate som jeg fortsatt venter på. Men den overbeviser ikke. Det er bekkmørkt til tider, og det skal det ikke være, har prøvd litt med å slå av den dynamiske, men som jeg har nevnt tidligere så likner denne TVen mye mer på R7 enn på M61, og M61 er bedre.

Altså det er punkt 1 og 2 som er de viktigste punktene, noen som har noen forslag til hvordan jeg kan ordne dette, eller om noen vet hva det skyldes. Jeg kommer ikke til å bruke xxxxx (veil. 26999 på Expert) kroner på en TV som jeg ikke blir fornøyd med. Så hva gjør jeg? Bytter jeg til M61?

Edit:

Må bare legge til at det er ikke så ille som det høres ut som, eller jo på DVD-film fra Pioneers DV-668 så er det så ille, er mulig den er skyld i flere problemer, jeg låner bare denne fra jobben nå. Skal prøve litt i morgen med både en billig panasonic og Macen som signalkilde så skal jeg se om det blir bedre. Har sett litt på TV med den også, har parabol fra CD og det virker ganske bra faktisk. Har bare sett små tegn til de samme feilene med denne tuneren.

Og fikk jo sett litt på den med HDTV på jobben i stad og der også var det litt sånn "dokumentarfilm feel" som jeg omtalte i punkt 1. Noen som vet hvordan man kan fikse dette? Igjen så henviser jeg til Philips sine Pixel Plus bilderørs TVer...

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •