Samsung LE-40M71B - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 234
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer at det skal ha noe med text-tv systemet vi bruker ja. Og skal ikke komme opp i bildet hvis du ikke har aktivert menyen på et hvis (mute f.eks).

Men du kan jo ringe samsung, eller se om digitAll har en forklaring til deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre med synspunkt/erfaringer mht hellingen av skjermen?
    Takk for dine espenc!

Tror ikke den heller mer en 2 grader kanskje, så det er ikke mye. Men Tv'n sitter liksom ikke helt støtt heller, kan bevege den litt fram og tilbake på toppen (mener ikke svinge selvfølgelig).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hellningen er også min nye N71 på samme måte som din. Jeg er også usikker på om det skal være slik, eller om den lar seg stille til å stå rett.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt i tråden her før har jeg to bekjente med M71 en med SMD og en med 100hz, og på mandag testet vi litt på SMD versjonen(hadde ikke
    tv'ne side om side desverre) med dvd(D.1930) mac og litt vanlig tv

Han med 100hz er plaget med støy i bildet/glorie med 100hz på,og i 50hz oppfører M71 seg på en måte dårligere en det f.eks min 50hz(kun) 40M61 gjør.Bildene er klare og skarpe med 100hz'n på, mer en det jeg får ut av min M61 men ved raske bevegelser oppstår glorien/støyen, og det pixler seg også noen ganger i nedre del av bildet. Detter har jeg ikke noe av på min M61.

Det vi så på den med SMD var en vanvittig irriternde hakking , både på dvd/mac.Noen ganger gjorde bildet et lite byks fremover og dette gjaldt både på LORD, Star Wars, I robot , apple trailers osv.Nå så vi lite på vanlig tv denne kvelden, men eier ser mest på det og der var det ikke hakking i det hele tatt.
    Med smd på var det ikke like fremtedene men fortsatt noen tilfeller.La også merke til at SMD på/av ikke utgjorde så stor forskjell som med 100hz av/på, ihvertfall ikke på vanlig tv og dvd. Eneste var på LORD(extender vers) der kunne 'jeg' ( de andre var ikke helt sikkre,men det var jeg :-) ) se forskjell med SMD av/på,der på var å foretrekke, med jevnere kamerabevelgelser og generelt skarpere bilde.(også bil/tunell scenen i Irobot var å foretrekke med SMD på)
    Så for meg ser det ut som om de kanskje har 'boosta' opp den funksjonen når de laget firm.oppdateringen , og at dette kanskje kan dra med seg glorien/støy rundt objekter i rask bevegelse.
    Men personlig ville jeg har oppgradert en SMD vers Til en 100Hz.
    Btw, det var grønne streker i menyen, men de var små og kom og gikk litt i dann og vann..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Expert etter jobben idag, og de hadde utstillt modellene M71 og F71 og begge hellet litt framover. De var sånn iflg betjeningen der...de visste heller ikke om det var noen mulighet for å stille på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obrorge
    Noen andre med synspunkt/erfaringer mht hellingen av skjermen?
    Skjermen min heller mellom 1 til 2 cm.
    Den er også litt "vinglete" på fot(så ungene har fått streng beskjed at dette ikke er noe leketøy for barn)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Som jeg har nevnt i tråden her før har jeg to bekjente med M71 en med SMD og en med 100hz
    Jeg trodde SMD var det Samsung endret til 100Hz men at funksjonen er den samme(altså bare en navnendring).

Var Skarphet innstillinger like på begge TV-ene?
    På min TV har jeg satt skarphet ned til 6 pga dårlige kabelsignaler.
    Jeg slipper da "grøtete" ansikter.

Grønne streker i menyen har ikke jeg og burde vel heller ikke forekomme på en TV til den prisen...

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått le-32n71 i hus, men lurer på noen ting:

Hvordan får jeg lyd fra pc'n og inn på tv'n når jeg bruker VGA, får det til når jeg bruker S-video og AV in på siden av tv'n...

Hvilken kode brukes på fjernkontrollen når den skal fungere samen med canal digitals digitale dekoder? Har den "gamle" dekoderen, Philips DCX7471.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Oppdragnemo
    "Grønne streker i menyen har ikke jeg og burde vel heller ikke forekomme på en TV til den prisen..."

Jeg er helt enig med deg, det burde ikke forekomme på en tv til den prisen. De grønne strekene kommer frem etter litt tids bruk...nå har jeg vært mye innom menyene og fiklet, så det kan jo være derfor, men uansett...
    I tillegg synes jeg det dukket opp noen kort hvite streker i bildet også igår kveld...var der i et kort øyeblikk, men lenge nok til at øyet oppfatta det. Men det kan jo ha vært sendingen...dette var på "House" på Nrk...bytta til TV2 og der så jeg ingenting (kjører Canal Digital-parabol)... Er nok veldig kritisk, men det synes jeg man bør være ved en slik investering.

Skal bruke helgen til å teste, men vurderer å benytte meg av angreretten.
    Synes heller ikke at 100HZ var allverden, men etter litt lesing her og fininnstilling ble egentlig "I-robot" bra og med denne innstillingen på. Og den fungerer veldig bra på fotball.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oppdragnemo
    Jeg trodde SMD var det Samsung endret til 100Hz men at funksjonen er den samme(altså bare en navnendring)

Var Skarphet innstillinger like på begge TV-ene?
    På min TV har jeg satt skarphet ned til 6 pga dårlige kabelsignaler.
    Jeg slipper da "grøtete" ansikter.)....

Stemmer det, men jeg har da to med M71, den ene med SMD software om du vil og en med 100Hz software. Vi testet litt bare for å se om det var forskjeller på de med forskjellig software, og jeg mener det er mer markant forskjell når du skrur av/på 100Hz en det er når du skrur av/på SMD funksjonen. Med SMD Modellen kom det mer an på hva du så på, mens på 100Hz modellen var det synlig forskjell uansett kilde.. Vi tilbakestilte
    begge tv-ene til fabrikk og kjørte litt dve på en av bilde modusene, men lot de andre være
    og justerte bare minimalt med strømsparingsmodus / varmt/kaldt bilde.
    Begge har canal digital og vi brukte Denon 1930 på begge..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Zaynt]Har endelig fått le-32n71 i hus, men lurer på noen ting:

Hvordan får jeg lyd fra pc'n og inn på tv'n når jeg bruker VGA, får det til når jeg bruker S-video og AV in på siden av tv'n...

Du kobler til en std jack-rca kabel.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror ikke du helt forstod spørsmålet mitt...

Sitat Opprinnelig postet av Fotballidio10
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Har endelig fått le-32n71 i hus, men lurer på noen ting:

Du kobler til en std jack-rca kabel.

Kanskje dette bildet forklarer spørsmålet mitt bedre...
    Ser det er en digital-inngang(?) ved VGA-inngangen, betyr det at jeg bare kan bruke digital lydoverføring i PC modus? Har nemmelig ikke digital-ut på pc'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du kun TV`n som lydkilde??

Mente selvf at du kobler jack fra pc og rca inn i en videoinngang på reciever/forsterker.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjørte bare en ledning jeg fant i skuffen fra en av utgangene på lydkortet inn i audio inngangen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fotballidio10
    Bruker du kun TV`n som lydkilde??

Mente selvf at du kobler jack fra pc og rca inn i en videoinngang på reciever/forsterker.
    det var planen ja. Bare en midlertidig løsning til jeg får Logitech Z5500 i hus, men hadde vært greit å bruke tv'n som lydkilde i mellomtiden. Er det slik at det bare går an å bruke digital lydoverføring i PC-mode?

EDIT: Fant etterhvert ut at man må bruke en minijack 3,5mm MM altså som er lik i begge ender. Skjønner ikke helt hvorfor det er minijack-in på tv'n, men så lenge det funker er det greit for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har M71 - Trenger hjelp til å koble til ting og tang

Heisann!

Ok så har jeg skaffet meg denne TV'en og ønsker å koble til følgende:

Playstation 2
    Viasat tuner
    DVD
    PC

Har kjørt en stund med Svideo på PS2 og har nå skaffet meg komponent kabel.
    Har valg Component på konsollet, men jeg er ikke fornøyd i det hele tatt med kvaliteten på bildet. Vanskelig å forklare men det er liksom masse små firkanter eller striper. Hva gjør jeg galt? Har prøvd alle mulig instillinger på TVen.

Viasat tuneren er koblet til med medfølgende SCART kabel. Det er to innganger på TV'en: AV og RGB. Skal jeg velge RGB?
    Har prøvd begge men så ikke mye forskjell.
    Er ikke fornøyd med kvaliteten her heller. Rett og slett elendig.
    Ser dette veldig godt på f. eks disney channel. Det er helt bølgete rundt logoen (mikke mus logoen)

Håper noen kan hjelpe meg...

Ellers er DVD spilleren koblet med HDMI og det funker greit.
    PC via vga og det er også bra.

Mvh Snowfl@ke_girl

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snowflake_girl
    Heisann!

Ok så har jeg skaffet meg denne TV'en og ønsker å koble til følgende:

Playstation 2
    Viasat tuner
    DVD
    PC

Har kjørt en stund med Svideo på PS2 og har nå skaffet meg komponent kabel.
    Har valg Component på konsollet, men jeg er ikke fornøyd i det hele tatt med kvaliteten på bildet. Vanskelig å forklare men det er liksom masse små firkanter eller striper. Hva gjør jeg galt? Har prøvd alle mulig instillinger på TVen.

Viasat tuneren er koblet til med medfølgende SCART kabel. Det er to innganger på TV'en: AV og RGB. Skal jeg velge RGB?
    Har prøvd begge men så ikke mye forskjell.
    Er ikke fornøyd med kvaliteten her heller. Rett og slett elendig.
    Ser dette veldig godt på f. eks disney channel. Det er helt bølgete rundt logoen (mikke mus logoen)

Håper noen kan hjelpe meg...

Ellers er DVD spilleren koblet med HDMI og det funker greit.
    PC via vga og det er også bra.

Mvh Snowfl@ke_girl
    Når det gjelder playstation kan det hende det er innstillingene på ps2 det er noe galt med og ikke nødvendigvis tv'n. Når jeg koblet til dvd-spilleren min med komponent fikk jeg bare et rosa bilde som så helt forferdelig ut, men fant fort ut at jeg måtte sette på riktig innstilling i dvd-spilleren, i mitt tilfelle var det å krysse av for Component -YUV i bildemenyen. Hvis ps2en din støtter det kan det også være greit å krysse av alternativet progressive scan-on. Når det gjelder tuneren har jeg CD sin digitale dekoder tilkoblet RGB Scart og det fungerer utmerket for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har funnet svar på mitt eget spm, så jeg sletter det:-)

L

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Fikk 40M71b for 1 uke siden. Når jeg har 100hz på dukker følgende problemer opp:

Det er en slags "gjennomsikig ring" rundt personer(ikke hele tiden, men ganske så ofte). Hvis jeg ser på Vanlig tv(digital) så opplever jeg har ansikter er klare og fine, men hvis personene feks beveger armen, så blir den hakkete/grøtete.

Sport: På fotballkamper kan fotballen "endre form," ved utspark/langpassinger. den blir oval/grøtete. Og også her får personer denne ringen rundt seg.

Er dette noe andre sliter med? Hvordan kan det fikses?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er et vanlig problem som er omtalt flere ganger i denne tråden. Grunnen til dette er at prosessoren som tar for seg 100hz teknologien ikke klarer å følge med og skaper dermed disse feilene i bildet.

Jeg har selv opplevd det og det er såpass irriterende at jeg aldri har på 100hz, dette er også et kjent problem på andre TVer med 100hz teknologi (av typen LCD og ikke CRT riktignok)

Så løsningen på problemet er å skru av 100hz, eventuelt så kan du bli vant til det som mange tydeligvis gjør, men jeg liker det ikke og skrur det dermed av.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •