LG 42PC3R - sortnivå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PC3R - sortnivå?

Jeg lurer sterkt på denne skjermen. Virker som et meget lovende apparat, men finner lite info på nettet.

Det jeg lurer på er om sortnivået er noe bedre enn RZ42PX4R, evt. kan sammenlignes med Panasonic PDP. Vet ellers at den har 2 HDMI og selvfølgelig er høyoppløst.

Noen som har innspill til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det største forbedringen i forhold til px4 er skarpheten i bildet. Sortnivået ligger rundt samme nivå, kanskje litt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet disse to skjermen opp mot hverandre i dag på RF-signal og HDTV-signal. Er enig i at skarpheten på PC3 er bedre, men jeg vet ikke om jeg ble direkte imponert over sortnivået. Følte i enkelte scener at kanskje tilogmed PX4 var bedre på dette området, men det kan jo være at jeg har sett meg blind da..

Hvis man kunne velge mellom PX4, PC3R og PA60 til PANA.. hva skulle det blitt? Innspill..?

Har også vært på tanken men en LCD rundt dette prissegmentet (rundt 20000), men finner ingen som gir tilfredsstillende bilde..

Jeg har en PA50 fra før, og er litt interessert i å bytte til noen av de ovennevnte, er det noen vits?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg veldig glad i LG og pio sine modeller uten siste frontglasset. De dobbelt opptegningene synes jeg er irriterende. Videre synes jeg pv60 er STYGG som juling. PX4 har samme frontglass, men penere fjernkontroll. Når det gjelder å bytte fra PA50 til PA60 ser jeg ikke poenget enda. Da ville jeg heller ventet litt. LCD i rundt samme prisklasse har du samsung sine, evt nye toshiba 37wl66 som gir ett overaskende bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...........LG er nok en god TV, men det er synd at det er feil på analog-mottaket på en del modeller; 42PX4, 42PC3R og 42PC1RR (som jeg vet om). Problemet består i at bildet står og "hakker" sidelengs på flere frekvenser på Canal Digital Kabel-TV nett. Det ble tidlig sagt at dette forekom kun i Trondheim, men fikk nylig info fra en ansatt hos en av forhandlerene i området, dette gjelder hele landet, ifølge han.
    Det finnes derimot et oppgraderings-kit fra LG, ulempen er at man må levere inn TV til et verksted. Joda, dette kunne vært løst med en digital-mottaker, men en feil er nå en feil i mine øyne.
    Hadde flere mail med LG, men det virket som de prøvde å dysse ned hele saken.
    Synes uansett folk bør være oppmerksom på det!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sakilaas
    Jeg lurer sterkt på denne skjermen. Virker som et meget lovende apparat, men finner lite info på nettet.

Det jeg lurer på er om sortnivået er noe bedre enn RZ42PX4R, evt. kan sammenlignes med Panasonic PDP. Vet ellers at den har 2 HDMI og selvfølgelig er høyoppløst.

Noen som har innspill til dette?
    Hvis du er opptatt av sortnivå, så styr laaaaaaaaaangt unna LG. LG sin største svakhet er sortnivå. Jeg kjøpte LG PC1R (som er lik skjerm, men litt andre tilkoblinger) for en stund siden og blei forbauset over hvor lite svart den er. Allerede avslått ser jo skjermen helt lysegrå ut. Ved film/serier med mørke scener blir det bare lysegrått. Kjøpte heller en panasonic pv62 og blei fornøyd. Den kan vise sort.

Se på disse bildene så ser du selv hvor dårlig det er: Minhembio.com - Galleribilder innehållande LG 42PC3R

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du eier PA50 er det ingen grunn til å bytte til noen av disse skjermene. Behold PA50 i noen år til. PA50 har forøvrig utrolig bra kontrast og sortnivå.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kikket på en PC1R i helgen og lånte bort min DVE for å få den kalibrert.
    Ble noe tv-titting utover kvelden og ble noe skuffet over denne skjermen.
    Var med å kikket på denne i butikken før den ble kjøpt inn, da var det ikke så mye å se til mørke områder i sendingene så jeg fikk ikke noe inntrykk av sortnivået. Dette viste seg å være relativt dårlig, selv etter kalibrering og lysnivå stillt helt ned så gjengis sort som grått. Dette førte også til at bildene fikk et LCD-preg og virket livløse.
    Må også legge til at stanby-lampen som lyser hele tiden midt under skjermen
    er ganske irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg - :-(

Hei
    Det siste året har jeg hatt tre forskjellige LG TV'er hjemme i stua.
    42PX4R, 42PC1R/RR, 42PC3R, og TV'ene i seg selv er "greie", bortsett fra
    feilen som er nevnt tidligere i tråden, noe LG har fikset på de siste som kom ut på markedet. Har også prøvd Sony sin 40V2000 (LCD).

Nå når jeg tilslutt har bestemt meg for TV, er jeg i grunnen skuffet over LG generelt, spesielt dårlig sort-nivå, ikke all verden på analogt mottak.

Den TV'en jeg tilslutt bestemte meg for, er Panasonic 42PV60, og den er enorm i forhold til LG og Sony. Jeg har ikke nok lovord om den TV'en (og jeg har sett på en del TV'er det siste året), sort er sort enkelt og greit, god på analogt mottak og super på VGA. Det er ihvertfall en TV jeg kan gå god for, men smaken er som.....

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •