Hjelp! LCD tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hjelp! LCD tv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! LCD tv

Jeg har en Samsung LE40R51b lcd tv med 1366 x 768 oppløsning.
    Nå har jeg kjøpt en XBOX 360 og har en komponent HD kabel og en PC (VGA?) kabel. Jeg har to spørsmål:
    - Hvilken av kablene vil gi best bilde på tven?
    - Bør jeg velge 720p eller 1080i på xboxen? (720 er jo mindre enn tvens, mens 1080 er en god del mer. Blir det kornete/kantete eller noe sånt?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut hva som var best? Jeg vil tippe at VGA-kabelen/kontaktene (d-sub) gir best bilde, dersom "HD"-kabelen også er analog.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponentkabelen og VGA kabelen (nå med en softwareoppdatering) har omtrent like god bildekvalitet. Tror komponentkabelen er den beste fortsatt, pluss at den følger med premium-pakken hvis du har kjøpt den. Du må nesten anse hvilke koblinger du vil holde frie bak din TV hvis du ikke har komponenthub bak en eventuell forsterker. Når det gjelder hvilken oppløsning du burde bruke fra xboxen står det i mange andre tråder. Tommelfingerregelen er både det at et progressivt bilde (720p) er bedre enn et interlaced bilde (1080i). TVen din kan tolke et 1080i signal, men den nedskalerer bildet til oppløsningen på din TV som jeg antar er 1366*768. Derfor er 720p bedre på alle måter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •