Samsung LN-S4096D vs LE-40M71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LN-S4096D vs LE-40M71B

Hvorfor får USA liksom LN modellen som har Ekte 1080p HD oppløsning på 1920 x 1080, men vi her i norge får LE modellen som har fortsatt crappy 1366 x 768 som blir å kjøre ekte HD bilde i Interlaced Mode...

Det har jeg absolutt ikke lyst til å gjøre...

Er det faktisk noen som har testet sin HD-Ready TV i full HD med Interlaced ???

Det er ikke like perfekt som vanlig 720p for eksempel som Xbox 360 kjører...
    Eller som datamaskinen...

Jeg har vært ufornøyd med allerede 2 LCD TVer som jeg har sendt tilbake og ventet så lenge på å fådd en orntlig LCD TV som jeg har vært fornøyd med så når jeg endelig bruker mine 26 - 28.000 kroner på en 40 tommers LCD TV nu så da har jeg nu førstekrav at oppløsninga SKAL være 1920 x 1080 altså 1080p Progressive Scan slik at Interlaced ikke blir nødvendig til noe...

Jeg blir å kjøpe PS3 til vinteren etter hvert og da spesielt vil jeg ha en Ekte HDTV, vanlig nu kan kjøre 360 perfekt, men jeg skal ha en som også kjører PS3 med MAX perfekt Bilde og max bilde på PS3 er 1080p, da er man altså sikret for HD fremtiden som kommer... det mener jeg, HD-Ready DUGER IKKE...

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst.. 768 er ikke crappy, dersom du sitter med et HD signal på 720p.. -litt- kjiipere når du har 1080i (for 1080p tilgjengelig for den geneme hop skal du vente lenge på tipper jeg (joda, det kommer nok noen filmer på blueray eller wmvhd etterhvert, men det går lenge før det blir et "must".......))

Når det er sagt, så hvis apparatet kommer i unaiten, så kommer det HELT sikkert her også, hvis etterspørselen er der.. (og produksjonskapasiteten overstiger det amrisene har behov for) .. Akkurat som med 1080p DLP tv`er .. Det finnes jo der, og har existert lenge... men hvor mange i Norge gidder å bla opp 30.000+ for en 1080p DLP kloss? (jo det er NOEN, men LANGT ifra nok til at man dekker inn en liten 5cm annonse i Enebakk Avis engang.. Sånn ER det bare... vi er dumme! Heller en halvbra 42" plasma på veggen enn en abstrakt bra og enda større DLP på benken ) Det er billigere å lansere i et marked man kan selge MYE, enn å være tidlig ute i et marked som begynte å kjøpe store TV`er i GÅR (for å sette det litt på spissen) og som synes at apparatene helst ikke skal koste en dritt

Jeg VIL også si .. ... (når jeg først jobber med saken) at på en ~førti tommer i normal seer avstand (3-4m), så SER du -søtten- (for å bruke et lamt, men tillatt ord) ikke forskjell på 768p/1080p !! og sånn er det bare Det er tydelig når du kommer nært innpå, men hvis du ser så dårlige filmer/konserter/tv-programmer at du rekker å studere slikt på nært hold og irritere deg over det, så er det ikke TV`ens feil men innholdet i det du ser på ..
    De fleste her inne som har en BRA 720p/768p tv av hvilkensomhelst tech vil fortelle hvor jæv&€ FETT det er med en slik TV.. og de savner ikke linjene som mangler opp til 1080p.. Hell, jeg har en 50 med 720p, jeg ser ikke en eneste piksel når jeg kjører hd? og jeg sitter 3m fra.. (ser egentlig ikke en eneste piksel når jeg ser bra kvalitet digital parabol heller)

Jeg tror de (Samsung Nordic) planlegger å lansere en 46" på sensommeren som vil få 1080, og den blir "#€"#€€# FET!

Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    Hvorfor får USA liksom LN modellen som har Ekte 1080p HD oppløsning på 1920 x 1080, men vi her i norge får LE modellen som har fortsatt crappy 1366 x 768 som blir å kjøre ekte HD bilde i Interlaced Mode...

Det har jeg absolutt ikke lyst til å gjøre...

Er det faktisk noen som har testet sin HD-Ready TV i full HD med Interlaced ???

Det er ikke like perfekt som vanlig 720p for eksempel som Xbox 360 kjører...
    Eller som datamaskinen...

Jeg har vært ufornøyd med allerede 2 LCD TVer som jeg har sendt tilbake og ventet så lenge på å fådd en orntlig LCD TV som jeg har vært fornøyd med så når jeg endelig bruker mine 26 - 28.000 kroner på en 40 tommers LCD TV nu så da har jeg nu førstekrav at oppløsninga SKAL være 1920 x 1080 altså 1080p Progressive Scan slik at Interlaced ikke blir nødvendig til noe...

Jeg blir å kjøpe PS3 til vinteren etter hvert og da spesielt vil jeg ha en Ekte HDTV, vanlig nu kan kjøre 360 perfekt, men jeg skal ha en som også kjører PS3 med MAX perfekt Bilde og max bilde på PS3 er 1080p, da er man altså sikret for HD fremtiden som kommer... det mener jeg, HD-Ready DUGER IKKE...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til deg pstraums.. litt OT kanskje men: Tror du en R71 40" får bedre bilde ved å bruke en dvd ala Samsung Hd 950, 860 osv, enn feks en HDD opptaker ala HR 725 via hdmi? Har du testet dette, eller har noen formeninger om dette. Blir forresten Hd 960,860 vesentlig bedre enn HD950?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns fortsatt at 1080p er verd å vente på, fikk svar hos samsung at ingen av deres modeller har 1920 x 1080 i oppløsning men støtter dette og skalerer ned til riktig bildestørrelse...

Men jeg har ikke lyst å bruke Interlaced, det er en gammelt system fra 80 tallet og med HD nu så vil jeg ha EKTE HD, med PS3 så vil jeg ha mine spill i ekte 1920 x 1080 oppløsning i Progressive Scan...

Ene grunnen til dette er beskrivelsen på nyeste amerikanske Samsung modellen og der står det:
    Progressive Scan iliminates the flicker that you see on traditional, interlaced scanning TVs...

Så hvist jeg omså må vente til over sommeren for å få en Samsung HDTV som har ekte 1080p så er jeg villig til dette.
    Jeg var klar for å kjøpe en LE-40M71B nu, men strax jeg fant ut at den ikke hadde 1080p så va det bare å glemme det...

Hvorfor kan ikke vi her få HDTVer som er like bra som denne modellen...
    Den kommer i juni i USA, når kommer den hit ??
    http://www.samsung.com/Products/TV/L...4096_final.pdf
    http://www.samsung.com/Products/TV/L...S4096DXXAA.asp

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Spørsmål til deg pstraums.. litt OT kanskje men: Tror du en R71 40" får bedre bilde ved å bruke en dvd ala Samsung Hd 950, 860 osv, enn feks en HDD opptaker ala HR 725 via hdmi? Har du testet dette, eller har noen formeninger om dette. Blir forresten Hd 960,860 vesentlig bedre enn HD950?
    Jeg har ikke inntrykk av at de siste par generasjonene har utviklet seg så mye fremover bildekvalitetsmessig. Det som har skjedd er vel mer at man har fått flere features, bedre (smakssak) design og en lavere pris.. Nå har jeg bare sett specs på de nye modellene, men det ser ut som "mye av det samme" så det ville overaske meg om det var veldig stor forskjell .. Tipper f.eks. en 950 er et lite strå bedre på avspilling enn en 725, men jeg kan ikke si jeg har lagt merke til så stor forskjell.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår ikke hva du mener... ingen LCD TV`ene viser bildet interlaced så vidt meg bekjent? det du ser på panelet er jo (altid) 768 progressivt. De skalerer ned fra f.eks. 1080 interlaced (eller opp fra 720p) og gjør det om til 768 progressivt.

Skal du ha en 1080p skjerm for å spille PS3 (DARN! jeg gleder meg til den!) så vil det helt sikkert være flere å velge mellom i rundt 40" størrelse før PS3`en kommer i nov 06.. men det er ikke sikkert det kommer til å koste 17.990,- for en BRA en

Jeg syns fortsatt at 1080p er verd å vente på, fikk svar hos samsung at ingen av deres modeller har 1920 x 1080 i oppløsning men støtter dette og skalerer ned til riktig bildestørrelse...

Men jeg har ikke lyst å bruke Interlaced, det er en gammelt system fra 80 tallet og med HD nu så vil jeg ha EKTE HD, med PS3 så vil jeg ha mine spill i ekte 1920 x 1080 oppløsning i Progressive Scan...

Ene grunnen til dette er beskrivelsen på nyeste amerikanske Samsung modellen og der står det:
    Progressive Scan iliminates the flicker that you see on traditional, interlaced scanning TVs...

Så hvist jeg omså må vente til over sommeren for å få en Samsung HDTV som har ekte 1080p så er jeg villig til dette.
    Jeg var klar for å kjøpe en LE-40M71B nu, men strax jeg fant ut at den ikke hadde 1080p så va det bare å glemme det...

Hvorfor kan ikke vi her få HDTVer som er like bra som denne modellen...
    Den kommer i juni i USA, når kommer den hit ??
    http://www.samsung.com/Products/TV/L...4096_final.pdf
    http://www.samsung.com/Products/TV/L...S4096DXXAA.asp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17-18.000 var litt lite...

Selv så er jeg klar å legge ut opptil 28.000 Kroner for en Skikkelig TV...
    Men jeg er absolutt sikker på at jeg vil ha Progressive Scan ikke interlaced...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du velge hva som helst untatt en vanlig crt tv eller en plasma basert på Alis panel, for det er bare disse 2 tech som er interlaced i dag.. Alle plasmaer som har 852x480, 1024x768, 1366x768 og alle LCD TV`er (og DLP) er progressive.. (så ikke kjøp plasma med 1024x1024 eller 1024x1080 hvis du ikke vil ha interlaced )

17-18.000 var litt lite...

Selv så er jeg klar å legge ut opptil 28.000 Kroner for en Skikkelig TV...
    Men jeg er absolutt sikker på at jeg vil ha Progressive Scan ikke interlaced...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu som USA har fådd sin knall LCD HDTV modell som er EKTE HD med skikkelig oppløsning hvor interlacing ikke er nødvendig lenger så trur jeg at hvist jeg bare venter til over sensommeren så får jeg en likens modell som dem har nu...

Akkurat slik som LE-40M71B bare med 1920 x 1080 og det er det jeg satser på.

EDIT: det er meget fristende å bare ta nu å satse på en LE-40M71B, den har kanskje ikke 1080p, men jeg har SÅ lyst å bynne å skikkelig spille Xbox 360 igjen, har ikke giddet å spille noe spesielt på den projektoren som jeg viser bilde på nu, frister ikke så mye etter å spilt på HD...

Må ha HD så jeg kan bynne å spille Ghost Recon som jeg har liggende hjemme til 360, ligger i plasten, helt ny, ligget der i 3 uker nå, spiller det ikke før jeg har HDTV... så mye lovte jeg meg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu som USA har fådd sin knall LCD HDTV modell som er EKTE HD med skikkelig oppløsning hvor interlacing ikke er nødvendig lenger så trur jeg at hvist jeg bare venter til over sensommeren så får jeg en likens modell som dem har nu...

Akkurat slik som LE-40M71B bare med 1920 x 1080 og det er det jeg satser på.
    Det har blitt forsøkt flere ganger her å forklare deg at så å si ingen av dagens HD-klare LCD-TVer kjører interlaced. Alle kjører progressivt når de får et progressivt signal, og enhver enhet som du kobler til en HD-klar TV som kan produsere 1080i, kan også produsere 720p.

Hvor er det egentlig du vil hen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Det har blitt forsøkt flere ganger her å forklare deg at så å si ingen av dagens HD-klare LCD-TVer kjører interlaced. Alle kjører progressivt når de får et progressivt signal, og enhver enhet som du kobler til en HD-klar TV som kan produsere 1080i, kan også produsere 720p.

Hvor er det egentlig du vil hen?
    Men når ett ekte HD bilde på 1920 x 1080 oppløsning blir gidd til en HD-ready TV som har 1366x768 så blir bilde SKALERT ned og kjørt i Interlaced, den har ikke support for 1080p fordi da må man ha 1920x1080 i oppløsning, men den har altså support for 720p og 1080i akkurat som alle andre av dagens HDTVer...

EDIT: Jeg trur nesten at jeg skal bare gi opp, Samsung sine 1080p HDTVer kommer sikkert til å bli dyrere enn nåværende 720p og 1080i TV og dessuten jeg har lyst å bynne å spille igjen å se på film på en god knall TV...
    Trur jeg blir bare å kjøpe en LE-40M71B og hvist broren min får tak i nu så blir han å kjøpe en LE-46M71B...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar et forsøk:

Selv om signalet er 1080i (interlaced) vil de fleste TVer, utenom CRT og som sagt ALIS Plamsa, DEinterlace signalet for å kunne vise dette på skjermen da de rent hardware messig ER progressive.

Det er store forskjeller på hvor vellykket denne deinterlacing blir på grunn av hardwarebegrensinger og algoritmen som er brukt, men så lenge forskjellen fra en frame til neste frame ikke er for stor kan deinterlacing bli nesten vel så bra som 1080p. F.eks så sies det at gitt et valg mellom 720p og 1080i så er sport best ved 720p (raske bevegelser med store forskjeller fra frame til frame) mens filmer/TV-serier kan se best ut med 1080i (så lenge det ikke er for mye action).

Og så til oppløsningsproblematikken:
    1080p er selfølgelig å foretrekke, men produsenter og ikke minste film/tv-bransjen må overveie flere aspekter enn vi forbrukere må.
    Kostnader for innspillingsutstyr, lagringsplass og ikke minst båndebredde.
    Å øke oppløsninger øker kravet til båndebredde og lagringsplass nesten eksponentiellt. Målt i pixler så er (1280x720 ganger 2) mindre enn 1920 ganger 1080 hvis det sier deg noe.

2 av mine ører:
    Så man kan spørre seg om tv/film industrien vil være villige til å investere i 1080p hvis folk flest uansett ikke har store nok TVer og sitter så langt i fra TVen at de ikke ser forskjell mellom 1080p og 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en VGA kabel til 360'en? Da kan du sette oppløsningen til samme som panelet. Jeg gjorde dette på min Samsung LE46M51B, og bildet ble knallbra. Jeg hadde problemer med ghosting når jeg brukte komponent kabel, men etter at jeg brukte VGA, så er det ikke engang anntydning til det.

Det eneste du må huske på er å sette ned brightness littegrann og skru av alt det auto greiene som fikler med bildet, så vil du få et knallresultat.

Jeg er ihvertfall storfornøyd med min TV til 360 bruk. Den nye 70 serien til Samsung skal visstnok også ha en egen "gaming modus".

Jeg anbefaler absolutt Samsung til Xbox 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur absolutt at jeg kommer til å bare ta å investere i en LE-40M71B, trur den kommer til å gjøre meg mere enn nokk fornøyd både når jeg ser film og når jeg spiller...

trur ikke den heller blir så aller verst til PS3 heller...

Blir nokk å ta å kjøpe en VGA kabel til Min 360 fordi jeg har hørt det er bedre å spille med det, men synd at jeg allerede skal ha PCen koblet opp til TVen via VGA.

Får vel vurdere å legge ut ENDA mere peng på å kjøpe en lang DVI kabel til å koble til TVen, burde vel egentlig tadd det istedet for VGA...

Da kunne jeg hadde både PC skjermen koblet til hele tiden og TVen med DVI og Xbox 360 via VGA, så vil jeg fortsatt ha ledig Komponent ingang til noe annet i fremtiden og HDMI input til PS3...

Jaja, får vel ta noen flere innkjøp, etter å fådd en ekte DIGG TV i hus som jeg er glad over at jeg ikke blir skyldig spesielt mye på heller, har mesteparten av pengene så blir det mesteparten, DVD innkjøp og Spillinnkjøp, det kommer til å bli DIGG for ALLE PENGA :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •