Lyd og bilde ute av sync på Hitachi LD6600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd og bilde ute av sync på Hitachi LD6600

Jeg har kjøpt en Hitachi LD6600 som blant annet er koblet til analog kabel-tv. Har problemer med at lyd og bilde ikke er synkronisert når jeg ser tv. Dette gjelder spesielt tv2's kanaler, men også på nrk er det synlig. Kan ikke huske å ha sett noe slik på min gamle bilderørs-tv. Trodde først at det var noe med koblingen til forsterkeren min, men lyden er ute av sync selv om jeg bruker de interne høyttalerne på tven.

Noen som har vært borti noe slikt? Kan dette være en feil på TVen min?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så vidt jeg vet, en vanlig "feil" på LCD- og plasmaskjermer.
    Bildet gerereres antakelig bittelitt senere med disse teknologiene, enn hva tilfellet er for et "gammeldags" crt-TV, og dermed blir bildet hengende litt etter lyden.
    Altså er det neppe noe galt med skjermen din.
    Litt merkelig er det allikevel at dette er et større problem ved TV2titting?

Ved avspilling av DVD-filmer, blir problemet det samme. Nettopp av den grunn er mange spillere / forsterkere utstyrt med en "lip-sync" funksjon som korrigerer / forsinker lyden for å synkronisere bilde og lyd.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det såvidt jeg kan se omvendt. Tror bildet kommer før lyden...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det kanskje jeg som oppfatter dette feil?
    Uansett bør det være folk nok i dette forumet som kan gi deg et mer eksakt svar!

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det :-)

På TV2 er det til tider veldig stor forskjell. Det er så mye at jeg ikke kan skjønne at noen kjøper seg lcd tv dersom dette er en av tingene man må godta...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel si meg delvis enig i det.
    Har en plasmaskjerm selv, og opplevde dette som en nedtur da fenomenet kom for dagen.
    Slike ulemper blir jo forbigått i stillhet når man snakker med selgere av slikt utstyr, inntil man evnt oppdager det selv.
    Så kan man samtidig spørre seg om hvorfor produsentene av utstyret ikke gjør noe for å eliminere dette?

Newcomer gekko4u sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har samme problem med min samsung 42" plasma og denon avr 3805 , men etter at jeg satt delay på 80ms så ble det helt perfekt sync

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved avspilling av DVD-filmer lar det seg gjøre å synkronisere lyd og bilde ja, så lenge opsjonen finnes i spilleren / receiveren.
    Men det hjelper jo lite ved vanlig TV-titting. :?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis er det slik at jo bedre signal du forer skjermen med, og jo mindre jobb skjermen må gjøre for å tilpasse signalet til skjermens oppløsning, jo mindre lip-synch trøbbel får du.. Hvis problemet er extremt irriterende selges det separate bokser som du kan justere synchen på .. De fleste nye surround receivere kan gjøre dette. Det BØR ikke være for mye synch probs når du kjører lyden gjennom interne høyttalere i apparatet.. (det er i så fall for å si det mildt litt sløvt) Det pleier å være værst når lyden går til et externt anlegg.. Da har lyden en ekkel tendens til å ligge litt foran bildet (siden lyden ikke trenger noe spes. behandling)

Det lar seg løse, men jeg er enig med Scrooge ... det er et kjent problem, og absolutt alle produsenter av slikt utstyr får negative tilbakemeldinger fra "første flatskjerm i huset" kunder... hvor mange kroner hadde det kostet å legge inn en slik funksjon i apparatet ?? Samsung hadde en slik funksjon i noen av modellene i x4 generasjonen plasma (hvis du slo av lyden i høyttalerene i apparatet sendte de ut et forsinket lydsignal på monitor out ... og det løste problemet for mange, men ikke de som ville ha DD/DTS)

Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg har kjøpt en Hitachi LD6600 som blant annet er koblet til analog kabel-tv. Har problemer med at lyd og bilde ikke er synkronisert når jeg ser tv. Dette gjelder spesielt tv2's kanaler, men også på nrk er det synlig. Kan ikke huske å ha sett noe slik på min gamle bilderørs-tv. Trodde først at det var noe med koblingen til forsterkeren min, men lyden er ute av sync selv om jeg bruker de interne høyttalerne på tven.

Noen som har vært borti noe slikt? Kan dette være en feil på TVen min?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •