LG lb1r 32"/37"/42" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe lb1r, men er usikker om jeg skal ha 37 eller 42.

Jeg har fått pris på elkjøp LG LB1R 37 til kr 24995,- men fekk tilbud ned til kr 20.000,- pga prisgarantien (fleste i norge koster ca kr20.000)

Det som jeg oppdaget www.shg.no der selger de samme modellen over kr 15.000 + LB1R 42 til kr under kr19.000,-

Men noe erfaringen stole på SHG.no? Pr. idag har ikke lagerbeholdningen på shg.no, forventet leveringstid 16.06.

Jeg selv bor i Stavanger og Shg.no er i Oslo, så hvis lcd noe galt, MÅ jeg sender opp til shg.no for reparere?

Takk forhånd

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet en god del hos SHG, som regel ringer jeg dem med en liste over hva jeg skal ha. De gir alltid et godt tilbud, det er bare et par ganger på bestemte produkter de sier de ikke kan gi noe spesielt tilbud på grunn av at de har for lite å gå på. Hvis jeg handler for over 2000,- har de til nå droppet portoen hver gang så jeg slipper unna med å betale oppkravsgebyret. Men de holder ikke til i Oslo, SHG er en dansk butikk. Og lagerstyringen kan du bare glemme, jeg gidder ikke bestille ting de ikke har på lager med mindre det er noe som ikke haster, og ihvertfall ikke er viktig. Jeg har måttet levere tilbake igjen varer til dem også, noe som har gått forholdsvis greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ta av høyttalerne på 37/42LB1R ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei disse er bygd i chassis. Er LP1 som hadde avtagbare høyttalere. Om du har sett LX2 modellene så er LB1 så å si lik utseende messig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av khaave
    Hei!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe lb1r, men er usikker om jeg skal ha 37 eller 42.

Jeg har fått pris på elkjøp LG LB1R 37 til kr 24995,- men fekk tilbud ned til kr 20.000,- pga prisgarantien (fleste i norge koster ca kr20.000)
    Men har de denne prisgarantien fremdeles? finner ikkeno om det på nettsidene deres. Samme gjelder lefdal. Har de også fjernet prisgarantien sin? Og smart club. De hadde også prisgaranti. Er denne også borte, eller annonserer de bare ikke med den lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par spørsmål

Hei.... Har jo hatt min lb1r i et par uker nå, og er generelt veldig fornøyd.
    Lurer på om noen andre også har hørt en svak summe-lyd i tv'n når man den har stått på en stund. Hører den spesielt godt når jeg kobler til PC'n via VGA.....

En annen ting, jeg syns at volumet på lyden er særdeles høy på denne TV'n....
    Jeg merker at jeg stort sett har lyden på 2-3 eller 4, aldri høyere.... og skala'n går sikkert til 30?!? Jeg syns også ofte at "hakkene" mellom lydnivåene er for store (eks..3 blir litt lavt og 4 blir litt høyt)

Finnes det noen muligheter for å stille på dette i service-menyen?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av man
    Hei.... Har jo hatt min lb1r i et par uker nå, og er generelt veldig fornøyd.
    Lurer på om noen andre også har hørt en svak summe-lyd i tv'n når man den har stått på en stund. Hører den spesielt godt når jeg kobler til PC'n via VGA.....

En annen ting, jeg syns at volumet på lyden er særdeles høy på denne TV'n....
    Jeg merker at jeg stort sett har lyden på 2-3 eller 4, aldri høyere.... og skala'n går sikkert til 30?!? Jeg syns også ofte at "hakkene" mellom lydnivåene er for store (eks..3 blir litt lavt og 4 blir litt høyt)

Finnes det noen muligheter for å stille på dette i service-menyen?
    som jeg har skrevet et par ganger før har jeg også problem med summe lyd, av en eller annen grund forsvinner denne lyden når jeg setter farge instillingene på dynamisk, har også byttet tv, men var samme problemene på den. har også vært i kontakt med lg og dem var klar over problemet.

kan også være dels enig med lyden, men det er ikke noe jeg tenker over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foten

Heia

Vi har kjøpt LG lb1r 42' og får ikke av foten. Kan noen hjelpe oss med det, hvordan får vi den av?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia

Vi fikk til, det var ikke så vanskelig likevel. Bare litt søk og let.

For andre med samme problemet: Det er 6, like store skruer bak på selve tv'n helt nederst som må vekk. Deretter er det bare å løfte den av foten.

Vi gleder oss som unger til å se film når hele anlegget er koblet til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vga

Jeg vurderer denne 37" LB1R tven, men lurer på dette med DVI.
    Jeg kommer til å bruke mye PC mot denne tven, og såvidt jeg har fått med meg gir DVI kontakten det beste signalet. Hvor stor forskjell er det på VGA og DVI? Denne tven har jo ikke DVI hvis jeg har forstått riktig. Ingen andre enn meg som bryr seg om det?
    Er ikke 1 HDMI kontakt og 0 DVI ganske dårlig?

Hvor kan jeg se specs og bilder av denne tven? Hvorfor handler vi tv'er på Elkjøp til 20.000 når de selger den til 16.000 på shg.no?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KLM
    Denne tven har jo ikke DVI hvis jeg har forstått riktig. Ingen andre enn meg som bryr seg om det?
    Er ikke 1 HDMI kontakt og 0 DVI ganske dårlig?
    HDMI er en videreutvikling av DVI,. så du får kjøpt overganger slik at du kan koble en PC med DVI inn til HDMI-inngangen.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Men da har jeg ingen ledige HDMI porter. Hva med min xbox 360? DVD spilleren med HDMI? Det er rett og slett en TV som ikke har tatt særlig høyde for digitale tilkoblinger? Fins det en HDMI switchbox? Slik at jeg kan switche mellom flere kilder?

Hvis jeg har skjermkort med både VGA og DVI kan PCen min sende signal til begge utgangene samtidig. Har en LCD PC skjerm som jeg kjører DVI på, så kan jeg da kanskje kjøre VGA til TVen

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør PC via VGA, du merker ikke store forskjellen, om noen ;-)

Splitter finnes alltid;http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=312 ,men det koster....

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på denne selv i 42", men jeg snakket med en veldig erfaren kar i helgen som var ang tv. Han er veldig oppdatert på dette området å sier at tvèr under 50" nedskalerer bildet. Men jeg finner ikke LG med O-led teknologi på 50"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizla
    Kikket på denne selv i 42", men jeg snakket med en veldig erfaren kar i helgen som var ang tv. Han er veldig oppdatert på dette området å sier at tvèr under 50" nedskalerer bildet. Men jeg finner ikke LG med O-led teknologi på 50"
    Dette er tull...

Alle flattv-er må skalere dersom du ønsker å fylle skjermen med en bildekilde som har forskjellig oppløsning fra den native oppløsningen til skjermen.

Hvis skjermen din har 1080p så kan du vise 1080p uskalert, 720p eller vanlig PAL må skaleres.

Hvis skjermen din har 1366x768 (som veldig mange har) så må du skalere ned 1080, og 720 må skaleres opp litt.

Dette har veldig lite med fysisk størrelse på skjermen. Faktisk er det ofte motsatt fordi de aller største skjermene er plasma med relativt lav oppløsning. De høyeste oppløsningene finner du faktisk som regel mellom 32" og 40", hvor du får lcd-skjermer til anstendige priser.

-k

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket rundt på nett nå ang O-led på Lg sin Lb1r, men det er ikke noen som nevnet dette. Har den det eller? Var ihvertfall det selgeren i sverige sa.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizla
    Kikket rundt på nett nå ang O-led på Lg sin Lb1r, men det er ikke noen som nevnet dette. Har den det eller? Var ihvertfall det selgeren i sverige sa.
    Jeg tror at Lb1r har et annet baklys som først og fremst har lavere energiforbruk. Jeg tror ikke den har noen revolusjonerende teknologi som mange har påstått (alt fra OLED til soneinndelt baklys). Tester og tilbakemeldinger underbygger også at det er en bra tv men ingen revolusjonerende tv.

Uansett burde vel det viktigste være hvordan bildet så ut?

-k

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet var fint det. Syntes svart nivået var så som så, men mye bedre enn de andre jeg har sett under 30 lapper

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma var vist ikke noe fint siden jeg spiller 360 og ser mye film. Finner ingen bedre til 20 heller så blir nok en sånn. Egentlig er 50" som er ønsket

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OLED paneler har ikke blitt lansert i TV'er enda da det er altfor dyrt å produsere enda og de har vel såvitt fått størrelse opp mot 26-30". Derimot LED paneler og EFFL. Sistnevnte er brukt av LG.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •