LG lb1r 32"/37"/42" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analogt?

Hvordan er denne på analoge signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    den spør etter et passord da, 4 tall..
    Hold inne menyknappen både på tv og fjernkontroll samtidig i ca 5 sekunder. Slipp disse akkurat når du ser service menyen såvidt blinke i venstre hjørne. Hvis tv'en spør om passord slapp du knappene for sent. Prøv igjen. Funker ihvertfall på LX2

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min også nylig. Knallfornøyd med denne tv'en. Takler alt med glans selv dårlige signaler er null problem.

Kan anbefales på det sterkeste!

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fikk min også nylig. Knallfornøyd med denne tv'en. Takler alt med glans selv dårlige signaler er null problem.

Kan anbefales på det sterkeste!
    ja, absolutt enig!

men du har ikke opplevd noe bzzzz lyd?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig svak summing er det men det er nok pga den trekker jo en del strøm. Men så det var nevnt vifte støy et sted også.. Pussig siden den ikke har vifte. Jeg legger ikke merke til summingen med annet jeg går bort til den å lener meg bak den.

Så nå at det var deg som hadde sendt meg en PM om dette. Har ingen endring av støy ved kanalskifte på min. Beklager at jeg ikke svarte. Har ikke fått sjekket det nøye nok før nå

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Veldig svak summing er det men det er nok pga den trekker jo en del strøm. Men så det var nevnt vifte støy et sted også.. Pussig siden den ikke har vifte. Jeg legger ikke merke til summingen med annet jeg går bort til den å lener meg bak den.
    stemmer, hørte ut som en vifte i starten, men er nok bare trafo greier som bzzz, men er plagsomt, og virker som bzzz komer uavhengig om jeg skifter kanal eller ikke..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer, hørte ut som en vifte i starten, men er nok bare trafo greier som bzzz, men er plagsomt, og virker som bzzz komer uavhengig om jeg skifter kanal eller ikke..
    Mulig din er dårligere isolert eller no. Trenger litt mer lakk på spolene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mad_Max
    Hvordan er denne på analoge signaler?

Jeg syns den takler analoge signaler meget bra!
    Jeg syns også at den avslører dårlig signaler.
    Gode signaler blir knallbra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg vurderer sterkt å bytte tv vist ikke det er mulighet for å få slutt på den summingen, jeg legger merker til summingen med en gang, mens dama hører ikke noe. Ellers er den veldig flott, utrolig bra bilde, testet med 720p og 1080i og herregud for et bilde=)

Var også i kontakt med Canal Digital i dag ang å skaffe meg digitalt signal i stedet for analogt, har kabel tv hos dem. Skulle koste meg 990kr for tuner og 299kr i året i kort avgift. Noen som har noe erfaringer om å gå fra analogt signal til digitalt på CD kabel tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gi ett bedre bilde selvom man aldri vet med canal digital.
    Når det gjelder summingen er det nok vanlig elektronikk støy slik du beskriver det. har du prøvd å justere ned kontrast og lysstyrke? Det hjalp visst på noen samsung tv'er. Tok en tur og lyttet i dag og etter min mening summer f.eks 37wl66, th42pv600, pdp436 og noen til...men nå prøvde ikke jeg når det ble byttet mellom kanaler. Ta en tur i butikk, legg øret intill tv'ene og lytt. Selvom det er vanskelig vil du sikkert irritere deg over andre tv'er hvis de lyder likt som lg'en i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation 42lb1

Noen som har sett evt. hørt noe om 42-tommeren i denne serien? Mener jeg så noen innlegg om at enne bruker LED? Ble litt nervøs når jeg leste at jo større lcd, jo større sjanse for disse lyse feltene i hjørnene. Så det samme idag på en 40". Riktignok en Amoi til 18k. Non som har noen formeninger i det minste? :razz: sinnsykt lyst på den tv'n.(!)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Det skal gi ett bedre bilde selvom man aldri vet med canal digital.
    Når det gjelder summingen er det nok vanlig elektronikk støy slik du beskriver det. har du prøvd å justere ned kontrast og lysstyrke? Det hjalp visst på noen samsung tv'er. Tok en tur og lyttet i dag og etter min mening summer f.eks 37wl66, th42pv600, pdp436 og noen til...men nå prøvde ikke jeg når det ble byttet mellom kanaler. Ta en tur i butikk, legg øret intill tv'ene og lytt. Selvom det er vanskelig vil du sikkert irritere deg over andre tv'er hvis de lyder likt som lg'en i butikk.
    hei.
    skal prøve å justere ned kontrast og lys styrke og se om det hjelper.
    men syntes det er så rart siden denne lyden kommer og går, er så utrolig dumt for er ellers utrolig fornøyd med den.

ja, lurer bare på om jeg skal bestille fra dem, er jeg ikke fornøyd så har jeg vel angrefrist i 2 uker fra jeg mottar tuneren og kortet. gjelder det også vist jeg bestiller over telefon?

er forresten en Kjaerulf tuner, noen som har noe erfaringer med den?

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 42lb1r / Lg 42lc2r

Har vurdert 37"-42" TV en stund nå, og vaklet mellom LCD og plasma. Ser ut som totalt sett LCD vil være det beste for mine behov.

LG 37LB1R - ligger nå på 15100,- hos SHG.no .
    LG 42LB1R - med større skjermoverflate men ellers akkurat samme spesifikasjoner ligger på rundt 19000,-
    LG 42LC2R - denne "mangler" 1 tv-tuner og kompositt-inngang. Begge deler klarer jeg meg fint uten . Designmessig finner jeg heller ikke noe å antyde ut fra bildet. Pris ligger på rundt 17000,-

Oppdatering: Denne modellen ser ut til å leveres med standard fjernkontroll i motsetning til universal (Jeg har en univ.remote fra Logitech allerede), og det ser ut som den blir levert uten bordstativ - tatt fra spesifikasjonene til Komplett.no på disse to.

Er det ellers noen forskjeller på 42LB1R og 42LC2R som jeg ikke har fått med meg?

NB: Om noen kan bekrefte at en eller flere av disse 3 jeg listet opp bruker LED-LCD er det også meget interessant.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av agin
    [i]NB: Om noen kan bekrefte at en eller flere av disse 3 jeg listet opp bruker LED-LCD er det også meget interessant.
    Det er vel en vanlig missforståelse. Disse LG'ene bruker vel EEFL baklys. Tror det skal komme noen LED TVer fra LG til høsten, men det blir vel neppe i denne prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg vurderer sterkt å bytte tv vist ikke det er mulighet for å få slutt på den summingen, jeg legger merker til summingen med en gang, mens dama hører ikke noe. Ellers er den veldig flott, utrolig bra bilde, testet med 720p og 1080i og herregud for et bilde=)

Var også i kontakt med Canal Digital i dag ang å skaffe meg digitalt signal i stedet for analogt, har kabel tv hos dem. Skulle koste meg 990kr for tuner og 299kr i året i kort avgift. Noen som har noe erfaringer om å gå fra analogt signal til digitalt på CD kabel tv?
    Så lenge de insisterer på å innføre en unødvendig analog konvertering (til dårlig s-video) mellom tuner og tv er jeg nærmest imot å gi dem pengene mine på prinsippielt grunnlag =)

-k

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Så lenge de insisterer på å innføre en unødvendig analog konvertering (til dårlig s-video) mellom tuner og tv er jeg nærmest imot å gi dem pengene mine på prinsippielt grunnlag =)

-k
    Jeg har den nye dekoderen fra CD, det gir mye bedre bilde enn det analoge i kabelnettet hos meg. I menyen kan man velge mellom Composite og RGB.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de kommer med DVI/HDMI som alle andre digitale video-kilder etterhvert får skal jeg vurdere det =)

Vi har en pen SD dekodet videostrøm. Hva gjør man? Jo, man innfører interlacing, D/A konverterer, kjører gjennom en SCART-kabel, A/D konverter, de-interlacer, støyfjerner, etc for å få et nytt, dårligere digitalt signal som utgangspunkt til flatskjermen. Glimrende...

-k

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er alt annet enn uenig med deg. Ville bare påpeke at CD nå tilbyr dekodere med RGB i motsetning til tidligere s-video som du sier. Og det er jo en kvalitetsforbedring.

Jeg mener at CD ikke er et dårlig alternativ dersom man som jeg har begrenset mulighet for å sette opp parabol. (Bor i blokk uten en eneste sørvendt vegg i min leilighet. Missforstå den som vil ) Borettslaget har avtale med CD, så ca. 140,- av husleien min går til CD uansett, jeg kan da utvide fra 18 analoge kanaler til 36 digitale (med RGB over scart) for 169,- (innkludert dekoderleie.)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg kommer til å bestille tuner gjennom canal digital nå, 699kr.
    gidder ikke å betale 1300kr mer for force 315, utgjør vel ikke så mye forskjell.

til tvn, så har jeg testet litt med den summinga, man har jo sånne forhånds instillinger på bilde, dynamisk, user, intelligent eye osv. når jeg setter den på dynamisk, fosvinner summingen, men setter jeg den på noen av de andre kommer summingen tilbake, er ikke det snålt? noen som kan ha noen formeninger om det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Det er vel en vanlig missforståelse. Disse LG'ene bruker vel EEFL baklys. Tror det skal komme noen LED TVer fra LG til høsten, men det blir vel neppe i denne prisklassen.
    Det er bare LX2,LP1 og LB1 som har EFFL belysning, LC2 og LZ55 har det ikke

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •