Noen som har testet LG 50" 50PX4?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har testet LG 50" 50PX4?

Vurderer å kjøpe denne skjermen, men synes det er litt vanskelig å finne noen faktiske tester av den..

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt denne modellen på Netthandelen.no. Er godt fornøyd. Ikke mange tester men se på
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...layreviews.php
    Samme modell men med innebygd digital tuner.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 42PX4 innom - flott tv, faroudjachip og diverse støyreduksjoner gjorde denne optimal på analog tv.
    Sortnivået er "dårlig" - antagelig enda dårligere på 50'en pga høyere oppløsning - det er også en utgått modell, det var den allerede når netthandelen begynt å pushe disse

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Har nettopp kjøpt denne modellen på Netthandelen.no. Er godt fornøyd. Ikke mange tester men se på
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...layreviews.php
    Samme modell men med innebygd digital tuner.
    Takk for svar. Det ser bra ut dette (forsåvidt). Har du fått testen den opp mot en PC enda, kunne vært veldig intr. å høre hvordan det fungerer. Har lett litt nå, og jeg kan ikke finne en bedre flatskjerm til under 30k. Så jeg kommer vel til å gamble på denne tenker jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at LG 50PX4 er ett godt kjøp. Nesten samme ytelse som Pioneer - Panasonic til en langt lavere pris. Har ikke testet med PC. Ikke prøvd HDMI inngangen, men har DVD spiller med HDMI i bestilling. Tester av en annen 50 tommer viser at LG holder bra kvalitet. Se f.eks. http://www.bigscreen.se/tester/ovriga/LG_50PY2R.htm

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne plasma nå i 14 dager og er veldig fornøyd. Dessverre har jeg ingenting å sammenligne mot da dette er min første store innvestering i tv. Jeg synes bildet er utolig bra på digitale sendinger. På kabel er den ikke så bra. Fotballkamper blir også litt feil, der tror jeg LCD er bedre. Blir veldig kornete synes jeg. Lyden fra tv'n er veldig god (igjen uten å sammenligne med andre). Litt viftestøy må man regne med men tror det er vanlig når det kommer til plasma. Ellers er det en vakker tv. Min samboer syntes faktisk den var flott.
    Har du minnekort fra kamera er det bare å smette den inn i tv'n, trykke på fjernkontrollen og kjøre slide-show.
    Foten på tv'n er ferdig montert fra fabrikk. Bare å sette den på plass rett fra esken. Det fulgte med veggfester også tror jeg.
    Fjernkontrollen er lett å forstå. Men er du alergisk mot plast er ikke dette den rette for deg. Den kan programeres til å bruke andre komomponenter. Selv bruker jeg den på min Sony dvd. Fikk ikke den til å ta receiveren, Yamaha DSP Z9 selv om den har koder for dette merket.

Jeg har ikke angret mitt valg av plasma, ville gjort kjøpet igjen hvis jeg måtte det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kompis som har den TV'en, og jeg må si jeg synes den er veldig bra. Han bruker den bla mye til Xbox 360, og der er den ihvertfall kanon. For 26-28k som den vel går for på www.netthandelen.no, så synes jeg dette er et kupp.

Jeg har ikke sett noen andre 50" Plasma i samme prisdivisjon som kan hamle opp med denne.

Bare vær oppmerksom på størrelsen. Denne er STOR, og da snakker jeg ikke bare om bildet, men hele saken.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av minus sidene ved denne skjermen på en av test sidene var "små tilfeller av inbrenning"

Er dette noe denne skjermen er mer utsatt for? Har den teknologi som kan fikse innbrenninger eller motvirke dette?

Er meget interresert i denne skjermen jeg og som et billigere alternativ til pioneer uten at det trenger å gå så veldig på kvaliteten, men vil helst være sikker på at det er en skjerm jeg kan ha i mange år uten bekymring ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er et meget trygt kjøp. Har den selv.
    Netthandelen hadde disse tidligere for en meget ok pris.
    Innbrenning er ikke noe problem. Har hatt min fra rundt nyttår, uten særlige problemer med dette.
    Dessuten har den hvitvasking og invertering av fargene for å reparere slike ting.
    TVn er meget bra på alle måter etter min mening.
    Noen sier at denne har lysstyrke på 5000:1. Dette er feil, den har 10000:1.
    50 tommeren har det i motsetning til 42tommeren.
    Den skal også ha samme ytelser som den dyrere py2r, den med kraftigere lyddel og annen design.
    Noen sier den har annen skjerm/glass, men dette stemmer ikke.
    Skal også være en utgått modell, visstnok for lenge siden ifølge en bruker her på forumet, men den er i den nyeste katalogen fra 2006, så det stemmer ikke.
    Alle data med skjermtype/lysstyrke står i den katalogen.
    Der er jo nye 50 tommere nå med endel nytt fra LG, men tror ikke de har nådd butikkene ennå.
    Prisene er jo også spennende på de.
    Sjekk i tilfelle LG har droppet prisene på de nye.
    Hvis ikke: Gå for px4 skjermen. Jeg er i hvertfall meget fornøyd, og kommer til å gå for flere ting fra LG i fremtiden. Virker som de kan tingene sine.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den også annonsert på elkjøp sin kampanje. A21, hvilke innstillinger bruker du på din plasma

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy

Jeg er veldig opphengt i viftestøy. Da jeg kjøpte en Hitachi 42PMA400E for 2-3 år siden ble jeg så gal av viftestøyen at jeg skrudde opp plasmaen og tok ut viften (loddet inn en ekvivalentkrets i stedet for å lure monitorelektronikken til å tro at viften fortsatt var der). Når det var gjort så var det bare støyen fra strømforsyningen (eller hva det nå er) som var igjen og det har vært helt greit å leve med synes jeg.

Jeg ble litt småskremt da jeg skjønte at LG PX504R har vifte(r) innebygget. De (LG) forsikret meg på telefon at viftestøyen er veldig svak og faktisk blir overdøvet av strømforsyningen, men min erfaring med vifter (på CPU, strømforsyning og grafikkort i PC) er at de blir mer og mer støyete etterhvert og kan ende opp som rene "sagverk", litt avhengig av kvaliteten på viften, hvor flink man er til å få bort støv og annet skitt underveis, etc..

Er det noen som har hatt denne modellen ganske lenge, som kan uttale seg om støynivået?

Når det gjelder veggfeste, er denne VESA-kompatibel eller standard på noen annen måte slik at man kan bruke billige b-tech/unicol standard veggfester?

Jeg har lett på nettet man kan ikke finne manual til plasmaen i PDF format, er det noen som har en lenke til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillingene skal jeg sjekke. Ikke kanskje optimale, har ikke DVD med HDMI nå, så har ikke stilt inn i forhold til det.
    Bildet er forøvrig bra slik jeg har det.
    Viftestøyen merker du ikke noe til, meget lav.
    Merker den bare med lyden nedskrudd, men jeg ser jo ikke på TV slik.
    Jeg er ellers kresen slik.
    Har testet flere DVD med harddisk, men har droppet det fullstendig pga. akkurat viftestøy.
    De bråker mye mer i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0