Hvis du fikk velge fritt mellom alle 32" LCD TV'er? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Loewe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=a|ex]Ville nok muligens gått for B&O's beovision 7. Den koster rundt 70 lakser

Denne tven har vi. Helt rå! Finner ikke en eneste tv med bedre lyd ( har vertfall ikke komt over en selv) Men har jo sin pris..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Skjønner ikke denne higen etter full HD oppløsning i våre tider. De fleste bruker skjermen mest til TV og med oppløsning på 1920*1080 blir det jo vanvittig oppskalering på SD. Da blir vel resultatet dårlig på vanlige TV bilder?
    En annen ting er vel at på en så liten skjerm som 32" har det vel lite for seg med så høy oppløsning. Hvis trådstarter ønsker en 32", så synes jeg vi burde gi han råd deretter. Det er ikke alle som vil ha en større skjerm eller projektor.
    Er forsåvidt enig i det du skriver om oppskalering av SD til 1080p og størrelsen på en liten 32" LCD bomholt, men vil bare minne om at bakgrunnen for mitt inlegg var inlegget til trådstarter som spurte dette spørsmålet:
    Sitat Opprinnelig postet av Mortæ
    Hvis du fikk velge fritt mellom alle 32" LCD TV'er som finnes på markedet - hvilket ville du valgt da?

Pris spiller ingen rolle.
    Og i min situasjon hvor jeg fremdeles bruker en ganske oppegående 16:9 32" CRT til valig SD og en Barco CRT projektor til å vise oppskalert DVD og HD materiale, så kunne nettop en skjerm som støtter HD med 1080p pixcel mapping 1:1 være det som hadde vært mine kriterier for valg av LCD skjerm pr i dag. En slik skjerm vil også fungere greit sammen med en PC med en kortere betraknings avstand enn en vanlig SD tv, så det hadde fint gått ann å bruke den med dagens kilder også. Hadde jeg hatt 70 000 kr og brukt på en skjermenhet, hadde jeg derimot ikke kjøpt en 32" LCD skjerm, men nokk heller lagt dette i en grei 9" CRT projektor, eventuellt kjøpt en Crystallio II bildeprosessor, eller lagt til litt og kjøpt en Sony VW100 projektor i stedenfor en slik liten B&O's beovision 7 skjerm som det egentlig er helt villt å betale 70 000 Kr for i utgangspunktet.

(selv om mange sikkert vil syntes det er galskap å betale rundt 42000 for en Crystalio II VPS3800http://www.crystalio.com/spec.html video scaler eller Sony projektor til 80 000 http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=931);-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    en slik liten B&O's beovision 7 skjerm som det egentlig er helt villt å betale 70 000 Kr for i utgangspunktet.
    Tja, som alltid når du kjøper noe fra B&O er det ikke bare en TV eller bare en høyttaler du kjøper. Kjøper du et par beolab 5 virker det dyrt i utgangspunktet, men når du tar med i betraktningen av at de er aktive og har innebygget romkorreksjon m.m, samt et meget eksklusivt design, blir det ikke så dyrt.

Kjøper du en beovision 7 32" er det ikke bare en TV-skjerm du får med, men også en innebygget DVD-spiller med verdens råeste måte å mate inn disken på, samt innebygget surroundprosessor med støtte for dolby digital og DTS, samt som nevnt over, verdens desidert beste TV-lyd. Motorisert fot og andre goder hører også med til herligheten...

Når du legger alt dette til grunn, samt måten du kan inkorporere tv'en med andre B&O-produkter du kanskje har fra før, er ikke 70 000, så galt allikevel. noen som vet hva 37-tommeren av denne tv'en koster?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Tja, som alltid når du kjøper noe fra B&O er det ikke bare en TV eller bare en høyttaler du kjøper. Kjøper du et par beolab 5 virker det dyrt i utgangspunktet, men når du tar med i betraktningen av at de er aktive og har innebygget romkorreksjon m.m, samt et meget eksklusivt design, blir det ikke så dyrt.
    Loewe og B&O er selskaper som prioriterer brukskvalitet. Slik som gode tekniske løsninger som forbedrer kvaliteten på produktet, et flott design, men ikke minst er det lagt vekt på intiutiv brukerintereraksjon. Slik som mest mulig automatisert oppsett, selvforklarende menyer og brukervennlige fjernkontroller, for å ta noe. Etter å ha vært Loewe-eier en stund er dette siste punktet definitivt det jeg gleder meg mest over og som gjør at jeg ville tenke meg lenge om før jeg evt. gikk over til et annet merke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mortæ
    Hvis du fikk velge fritt mellom alle 32" LCD TV'er som finnes på markedet - hvilket ville du valgt da?

Pris spiller ingen rolle.
    Jeg skjønner spørsmålet ditt,men hvorfor i granskauen kjøpe en så liten flatskjerm!!!?? Når du tar vekk dybden av det gamle apparatet så står du igjen med et moderne flatt lett å plassere flatskjermløsning, som de aller fleste har plass på veggen til. Det er bare tull å kjøpe så liten skjerm!! Dersom du sjekker pris pr.tomme så finner du ut at 40-42" er rimeligere.
    Stølen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •