Bakprojeksjon og innsynsvinkel.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bakprojeksjon og innsynsvinkel.

Vurderer seriøst å kjøpe Sagem HD-D50H.
    Har ikke fått sett eller testet den personlig, leser her inne at mange syntes den støyer sjenerende mye. Lurer mest på hvordan innsynsvinkelen er på dagens bakprojeksjons tv'er. Husker fra noen år tilbake at de var veldig snevre både i side innsyn og i høyde, ser at produsentene oppgir nesten like god innsynsvinkel som en plasma. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Har en stue som med en del vinduer, men ingen som er plassert slik at sollyset kommer direkte på skjermen. Veldig fint hvis jeg kan få noen kommentarer på hvordan den takler "dagslys" også.

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med denne tv'en, men har derimot hatt gleden av å beskue Sony sin bakprojeksjons tv KDF-E50 ved flere anledninger. Når det gjelder denne modellen er bildet imponerende bra med en 3000 kroners dvd spiller som kilde, tatt i betraktning at man betaler 16-17000 for 50". Begrensningene mtp innsynsvinkel er der. Her blir det temmelig snevert i forhold til en plasma. Vil nok anslå nok en 110-120 grader innsynsvinkel (og dette vil jeg tro er temmelig likt på de fleste bak prj. tv'er) Går man lenger ut enn dette, merker man fort endringer i kontrasten. I tillegg merker man det nedenifra (om man så skulle få behov for å ligge på gulvet å se på film.) Sterkt sollys på skjermen vil nok være et problem. Med denne tv'en er det absolutt beste et mørklagt rom. For mye kunstig lys elller sollys og bildet forsvinner i lysreflekser... I tillegg er jo Sony'en basert på 3LCD teknologi, som skulle ha et fortrinn med lysstyrken. Sagem'en har DLP prj. så spørs om det er merkbart bedre på den kanten.. Vil nok heller tro at bakprojeksons tv'er i første omgang egner seg best for mørke kjellerstuer, enn dagligstuer med mye sollys... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en samsung dlp. En skal sitte langt ut på sida før dette blir et problem med innsynsvinkel. Bilde på dlp tver er svært gode. I dagslys er det ingen reflekser siden skjermen er matt, ikke reflekser fra lamper om kvelden heller. Lysstyrken er god nok til tvsendinger og sport i dagslys, synes den ikke er noe dårligere enn min gamle crt skjerm, heller tvert i mot. Plasmaskjermer med glassplate foran fungere derimot som speil ved feil lysforhold. Kan ikke annet enn å anbefale dlp tv. Du får svært mye tv for pengene. En plasma skjerm fra øverste hylle er sikkert litt bedre. Men da må du ut med 15-20k ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp min sagem 56" i går, veldig lite støy, ikke mye mere en en normal trafo støy fra plasma... 50" bråker noe mere pga chippen.

Helt rått bilde på sagem tvène da, slår det meste av lcd og plasma, pioneer kan måle seg på bildekvalitet, ellers er det få andre tv`r som kommer opp mot sagem synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Er bestillt!

Takk for tilbakemeldingene. Har bestillt i dag, så da er det bare å vente og se.

Setter den opp med en Samsung DVD-HD950 og en Pace digital tuner fra Viasat. Tenkte å koble DVD'n med HDMI eller kompsitt og tuneren med S-VHS. Noen synspunkter på dette?

Venter i spenning på å få testet !!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av, du kommer til å elske den.. Det finnes ikke mange grunner til å ikke like en bra DLP TV.. Jeg har en Samsung SP50L6 selv, og jeg hadde ikke byttet den mot NOE (kanskje en større av samme type, men det ville jeg sansynligvis angret på (det får da være grenser) ... Tipper Tech er mye det samme på din (soon to be) og min, og min er helt suvêren som TV, HTPC skjerm og "hjemmekino" ... Den bråker ikke i det hele tatt (kjenner ikke Sagem, kan ikke uttale meg om den), Synsvinkelen er helt max (står på verandan og røyker og ser på TV i 150 graders vinkel og det er helt problemfritt) Den er stabilt flink til alt, og jeg gjør alt jeg kan for å bevare pæren så lenge som mulig (den er ikke så dyr på samsung tv`ene så jeg er ikke SÅ redd for at den skal ryke, men likavel.. har ikke lyst å utfordre skjebnen) .. Noen gode tips da vil være; Bær TV`en forsiktig inn i huset, sett den FORSIKTIG ned på bordet (husk, lyspærer tåler ikke masse harde "dunk") .. og la det være litt luft bak TV`en slik at pæra ikke blir varmere enn nødvendig... Finner du ut at du faktisk klarer å se regnbuer, prøv å fokuser midt på skjermen, jo mer du beveger øya, jo mer regnbuer ser du (sitter du 1 meter fra og flytter blikket hele tiden KAN det bli irri) Jeg sitter 3 meter fra min 50" og det er helt perfekt for mine signalkilder.. Øya mine ser hele skjermen (ca) og jeg trenger ikke flytte blikket så mye, og skjermen oppleves som STOR (mission accomplished) og glimrende bildekvalitet ! (å betale 15.000 ekstra for en i beste fall like bra 50" plasma...... (ok, Lygren, kanskje pio`en din er litt bedre, men IKKE dobbelt så bra!) er IKKE verdt det for 99,6% av norges befolkning... og iallefall ikke for MEG..

Lykke til (spread the word, etter du har blitt frelst)

Sitat Opprinnelig postet av gst
    Takk for tilbakemeldingene. Har bestillt i dag, så da er det bare å vente og se.

Setter den opp med en Samsung DVD-HD950 og en Pace digital tuner fra Viasat. Tenkte å koble DVD'n med HDMI eller kompsitt og tuneren med S-VHS. Noen synspunkter på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valg av dlp tv, du kommer til å bli fornøyd, dlp er bedre på generelle grunlag en både plasma og lcd frem til nå

et tips til deg er at om du vil bevare pæra på tv`n lengst mulig bør du stikke innom en sjappe som selger monster strømsenter, så får du ingen variert pik effekt på strømmen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I hus!!!

Da har Sagem'n kommet og jeg har fått satt den opp. Kjører HDMI fra DVD'n og det ser kjempe bra ut. Litt støy er det i den, men faktisk mindre enn jeg hadde forventet/fryktet. Skal vente til jeg har fått testet og prøvd litt mer før je roser den opp i skyene, men så langt ser det ikke ut til at jeg vil angre på innvesteringen.

EDIT: Benytt lenkesystemet for tilbakemelding på forhandler: http://avforum.no/links/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gst

Ja! ikke bruk S-video (heter vel det og ikke S-VHS..) .
    Bruk RGB!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører gamle gode dv 717 til Pioneer på min sagem, Kjører rgb, greit bilde, men er klar for blueray til Høsten

Ellers er endel av de egenproduserte programmene til nrk og tv2 helt geniale via min humax 5350, det smeller ordentlig i bildene her, og deilig er tanken om at det snart kommer hd sendinger og hd tunere

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører gamle gode dv 717 til Pioneer på min sagem, Kjører rgb, greit bilde, men er klar for blueray til Høsten

Ellers er endel av de egenproduserte programmene til nrk og tv2 helt geniale via min humax 5350, det smeller ordentlig i bildene her, og deilig er tanken om at det snart kommer hd sendinger og hd tunere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •