Valgets kval...50" plasma eller projektor....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval...50" plasma eller projektor....

Har lenge vurdert att og fram om jeg skal kjøpe meg en projektor, eller om jeg heller skal gå for en Pioneer 506XDE (FDE).......

Skal snart bygge ut i huset og vil dermed få et rom på 35-40kvm som skal brukes til biljardrom og hjemmekino. Biljardbordet vil "stjele" ca 27kvm, så dermed har jeg igjen ca 10-15kvm til hjemmekino. Har veldig lyst på stort bilde (projektor), men ønsker også å bruke skjermen jeg ender opp med til TV også. Noen som har lyst å overbevise meg om hva jeg bør gjøre? Eventuelt fortelle litt om fordeler/ulemper med de 2 forskjellige teknologiene?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du får tvingt ut 15m2, ville jeg sterkt vurdert projector. Med en god tuner/dvd-opptaker, er det ingenting i veien for å se på tv på projector dersom du har lyskontroll.. Det jeg ville tatt mest utgangspunk i, er om du ønsker et "dedikert" rom, eller om det skal være waf-vennlig. Et ganske vanskelig valg å ta, egentlig. Tror jeg ville godt for en kvalitetsprojector!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyskontroll er vel igrunnen det viktigste du må tenke på dersom du ønsker å bruke prosjektør. Så lenge du kun skal bruke rommet/TVen med relativt lavt lysnivå så bør du vurdere prosjektør. Har du derimot lyst til å se på TV samtidig som du spiller biljard så er det vel liten tvil om at en ekte TV er det beste å satse på. Evt. begge deler, en liten TV og prosjektør er slett ikke en dum kombinasjon..

Mengden du skal bruke TVen/prosjektøren vil jo også ha noe å si, bruker du den mer enn 3 timer hver dag i snitt vil du måtte ta hensyn til pris på pæren. Det er litt lettere å slå på en TV, og sette på riktig kanal uten å måtte slå på noen andre komponenter..

Nåh.. Mye å tenke på med andre ord.. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er best, det kommer helt ann på hva det skal brukes til (hva slags utstyr som skal være tilkoblet), hvordan det er plassert i rommet og hvor mye penger du vil bruke på det+++.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ du kan vurdere her er projektor pluss lerret/tv fra xscreen...

Har kikket litt på produktene deres, for ca 25-26K får du et 80 tommers "lerret" med to innebygde tunere samt elektronikk som oppskalerer bilde slik at uansett signal så kobler du bare en kabel til kanonen...

Du har da bare en digitalkabel som går fra elektronikken til projektoren, denne kabelen har, dersom jeg har forstått det rett, mulighet til å starte proj. med fj.kontr. til lerret osv.

de kommer i 60, 70, 80 og 100 tommer..

Lerretene/Tv løsn. er også beregnet for rom som ikke er helt dempet, slik at bildet blir litt "diffust" om du har et 100% mørkt rom, det er viktig å huske på...

projektroren kjøpes uavhengig...

correct me if I`m wrong...

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •