Samsung LE-40M61B : Blått lys, LED sirkel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-40M61B : Blått lys, LED sirkel

Jeg kjøpte Samsung sin 40" LE-40M61B på Siba for 24.500,- for et par dager siden. Jeg er kjempefornøyd, og XBOX 360 ser helt fantastisk ut!

Det er et problem med TV'en og det tok faktisk Samsung litt tid å innrømme at det var et problem.

On/Off knappen på TV'en er omringet av et blått lys. En blå LED lyser opp når TV'en er i standby modus. Når man klikker på fjernkontrollen så blinker lyset for å fortelle deg at TV'en mottar et IR signal fra fjernkontrollen. Når man ikke benytter fjernkontrollen så skal ikke lyset lyse. Mitt lys blinker helt tilfeldig når man ser på TV.

Jeg undersøkte en god del før jeg kontaktet Samsung. Hva kunne være årsaken til dette ? Etter litt frem og tilbake fant jeg ut at laptopen som står i stuen min og som benytter trådløst nettverk fikk LED'en til å blinke når trådløst nettverk var aktivert.

Jeg sjekket en del fora, og så at det var flere som hadde opplevd samme problemet, men løsninger var det dårlig med. Noen fortalte at Samsung hadde hentet TV'en, oppdatert software og sendt den tilbake. Andre sto igjen irriterte uten noen form for løsning.

Etter å ha lest litt for å ha nok kjøtt på beina til å stå opp mot kundesupport hos Samsung, tok jeg kontakt med de.
    Samsung kundesupport stusset først litt over problemstillingen, og ba meg vente. Jeg ventet i 5 minutter før vedkommende kom tilbake på telefonen og gav meg følgende info.

Slik blinking kunne forekomme av følgende årsaker:

1) Ujevn spenning i stikkkontakt. (Dette er bare vås.)
    2) Stereoannlegg som opererer over IR. (Ikke et problem hos meg.)
    3) Trådløst nettverk over IR. (Jeg nevnte dette selv ovenfor kundesupport, og han kunne bekrefte dette. Det ser ut til at dette kan være løsningen for meg).

Jeg fortalte deretter om et fora jeg hadde lest, hvor vedkommende hadde fått Samsung til å hente TV'en på døra for å fikse problemet med en software oppdatering.
    Vedkommende ba meg vente ytterligere. Etter 5 minutter kom personen på tråden igjen, og fortalte meg at dette helt klart var en feil, og at lyset IKKE skulle lyse eller blinke når TV'en var i bruk, med mindre fjernkontrollen var i bruk. Han ba om navn, adresse og serienummer på TV'en. Jeg skal ringe tilbake å gi de serienummeret og avtale henting av TV.

Jeg kommer tilbake med mer informasjon vedr. tidsaspekt for service og resultat. Tenkte jeg bare skulle informere, da det er litt vanskelig å finne noe om dette i de ulike fora.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også dette problemet i perioder
    hos meg er det Satelittmottakeren som lager problem.

Men det er en stund siden jeg har sett blinking nå.

Synes de kunne lagt en mulighet inn i menyen til å slå av det blå led permanent, lyser jo opp hele stua.

Men samsung norge har vel null påvirkningskravt på Samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett i servicemenyen om det går an å fikse noe der? Er uhyggelig mange parametere det går an å trikse med der.

*** ADVARSEL ***
    Fikling i servicemenyen skjer på eget ansvar, og vil føre til garantiansvar!

Sett tv'n i standby
    Trykk info - menu - mute - power
    TV'n starter nå opp i service-mode.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at andre produsenter ikke gjør det samme som LG, og lar deg slå av og på sånne lys gjennom menyen på TV'en. Dette skulle det da ikke være noe problem å legge inn som funksjon? (Det er tydelig vis ikke det i og med at ihvertfall LG, og kanskje flere produsenter har denne funksjonen allerede?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!!

Er det noen som har prøvd og koble til pcen til HDMI inngangen på Samsung tven?? For i manualen står det at det ikke vil fungere og at man må benytte D-Sub for tilkobling av pc. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har LE32M61B......kjører trådløst nettverk, men har aldri opplevd dette!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blått lys

Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Skjønner ikke at andre produsenter ikke gjør det samme som LG, og lar deg slå av og på sånne lys gjennom menyen på TV'en. Dette skulle det da ikke være noe problem å legge inn som funksjon? (Det er tydelig vis ikke det i og med at ihvertfall LG, og kanskje flere produsenter har denne funksjonen allerede?)

Jeg ringte inn til Samsung før jeg kjøpte min LE40M61 og spurte om det med det blå lyset som en ikke kan slå av uten å dra ut stikkontakten. De hadde visst hatt en rettsak i USA der en man hadde åpnet sin Samsung TV uten å ta ut stikkontakten i fra veggen. Mannen fikk støt og samsung må nå han noe som indikerer på at det er strøm til TV aparatet. Derfor det blå lyset :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •