Oppklaring Samsung LCD'er!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppklaring Samsung LCD'er!

Er den noen som er god på Samsung her i forumet? Jeg vurderer sterkt å kjøpe en av disse 40" modellene, men det er ikke greit å finne ut hvilken modell, særlig siden de har omtrent de samme specs'ene.

Er forskjellen på LE-40M61B og LE-40R71B at R71 har dobbelt så mange farger, og koster 4-5.000 mindre?! Det er noen design-messige endringer, men de er uvesentlige for min del.

Kan det være slik at R71 skal være "billigmodellen" til M71, når den kommer (se vedlegg), på samme måte med R61 og M61 i dag?

R71 til 20.000 ser for min del ut som en meget god deal! Skulle gjerne sett en test av denne TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Er den noen som er god på Samsung her i forumet? Jeg vurderer sterkt å kjøpe en av disse 40" modellene, men det er ikke greit å finne ut hvilken modell, særlig siden de har omtrent de samme specs'ene.

Er forskjellen på LE-40M61B og LE-40R71B at R71 har dobbelt så mange farger, og koster 4-5.000 mindre?! Det er noen design-messige endringer, men de er uvesentlige for min del.

Kan det være slik at R71 skal være "billigmodellen" til M71, når den kommer (se vedlegg), på samme måte med R61 og M61 i dag?

R71 til 20.000 ser for min del ut som en meget god deal! Skulle gjerne sett en test av denne TV'n.
    Riktig at R71 har flere farger.Den har og dreibart bordstativ og ellers et veldig bra design! Jeg har denne skjermen selv og er kjempe fornøyd men den. Er kresen på signal vil jeg tro. Jeg har digital parabol på den, men allikevel hvis det er dårlige sendinger eller gamle programmer feks, blir det litt støy i bildet.
    Men stort sett er den helt konge! Utrolig bra farger og knallskarpt bilde..
    Det stemmer nok at R71 er "billigmodellen" i forhold til kommende M71. Men eneste forskjell er jo at M71 får to hdmi og minnekort leser.
    Så ja, R71 til 20000 synes jeg er kjempe bra deal, iallfall i forhold til hva mange krever for M61 om dagen.
    Kan varmt anbefales fra meg iallfall, og jeg har enda ikke fått testet den på hdmi osv.
    Bare parabol og en dårlig dvd spiller med crappy scart til begge to, så når jeg nå snart får ny dvd spiller og bedre kabler og ikke minst en HD/Dvd eller lignende når det kommer, så kommer ikke jeg til å gå utenfor en dør fremover!!
    Lykke til med innkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Pris oppdaterer du enten på korresponderende produkt under AVnytt eller oppretter en ny tråd under "pris -og produktjakt" forumene. Her diskuteres tekniske aspekter. Takker på forhånd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Riktig at R71 har flere farger.Den har og dreibart bordstativ og ellers et veldig bra design! Jeg har denne skjermen selv og er kjempe fornøyd men den. Er kresen på signal vil jeg tro. Jeg har digital parabol på den, men allikevel hvis det er dårlige sendinger eller gamle programmer feks, blir det litt støy i bildet.
    Men stort sett er den helt konge! Utrolig bra farger og knallskarpt bilde..
    Det stemmer nok at R71 er "billigmodellen" i forhold til kommende M71. Men eneste forskjell er jo at M71 får to hdmi og minnekort leser.
    Så ja, R71 til 20000 synes jeg er kjempe bra deal, iallfall i forhold til hva mange krever for M61 om dagen.
    Kan varmt anbefales fra meg iallfall, og jeg har enda ikke fått testet den på hdmi osv.
    Bare parabol og en dårlig dvd spiller med crappy scart til begge to, så når jeg nå snart får ny dvd spiller og bedre kabler og ikke minst en HD/Dvd eller lignende når det kommer, så kommer ikke jeg til å gå utenfor en dør fremover!!
    Lykke til med innkjøp!

OK, takk for hjelpen!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Samsung

Jeg fikk dette svaret fra Samsung:

Panelet på M61 og R71 er det samme (S-PVA).
    Men R71 har ett bedre backlight slik at fargegjenngivningen blir bedre.
    R71 har også ett sort filter innebygd i panelet som skal gi bedre svart
    farge, og en lysabsorberende maling som skal fjerne alle refleksjoner
    fra skjermen.
    Bildebehandlingen på disse to TV'ene er den samme. Begge har DNIe,så
    man kan si at man får samme kvalitet på bildet på de to skjermene, men
    bedre fargegjenngivning på R71.
    Hvorfor M61 er dyrere en R71 kan jeg ikke svare på. Det overrasker meg
    egentlig med tanke på at det finnes flere funksjoner på R71 (game mode)
    og at backlighten er bedre. Kanskje M61 er dyrere å produsere, men dette
    er bare en gjettning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 40R72 her om dagen og kan bare si at bildet er fantastisk.

Har pc koblet til med VGA og en Oppo dvdspiller til HDMI inngangen. Jeg har IP-tv som gir veldig bra bilder.

Er knallfornøyd med tven. R72 har en sølvstripe nederst. Denne vises dårlig på bildene på samsungs hjemmeside, men ser knallbra ut.

Som du sikkert forstår så er jeg fornøyd og anbefaler denne tven

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •