LCD langt bedre enn plasma!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 104
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool LCD langt bedre enn plasma!

Var på en liten runde idag å kikket på LCD og Plasma skjermer og min ubestridte konklusjon er at LCD er klart bedre enn plasma, Pioneer sin super-plasma PDP-436XDE skuffet stort, synes bildet var kornete, men fargene var bra, ble også skuffet av Samsung PS-42S5H, enig med at det svarte var mørke-brunt. den beste plasmaen jeg så var faktisk en Phillips(husker ikke modell) LG sin plasma var ubrukelig(tror det var en rimelig modell).

Når det gjelder LCD så ble jeg helt satt ut, samme ble jeg når jeg så Phillips 9976 lcd for nesten et år siden, helt magisk bilde, må gi Samsung sine lcd skjermer skryt, både Samsung LE-40R51B og Samsung LE-40M61BX, helt krystal klare bilder både på parabol signaler og dvd signaler.

Alle tv'ene jeg så på hadde samme signal både på dvd og tv-signal og jeg har ingen favoritter blandt merkene, dvs ikke noe placeboeffekt her, kun mine egne øyne, altså falkeblikket!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der tar du feil. Men i ett kraftig opplyst lokale som 90% av butikkene har vil lcd se veldig bra ut. Hvis du ser litt nærmere på detaljnivået i mørke scener osv vil du se at en god plasma er bedre enn en god lcd.

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨Tviler vel også på om alle tvene var riktig kalibrert.Det er vel ingen hemmelighet at det som oftest ikke er tilfellet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lcd kan vise 16.7 mill. farger
    plasma kan vise x antall miliarder farger...

lcd tv`ens "store" fordel er vel mindre strømforbruk og at skjermene kan være mindre og likevel klare høy oppløsning.

For meg er det plasma som er gromtv`en i stua, mens lcd blir til soverom og til ungene...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutter meg til nexusxero, LCD er for soverommet, mens på stua har man plasma!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD er faktisk å foretrekke hos meg når en tenker på reflekser fra vinduer, PC bruk m.m. Prisen spiller også en rolle.
    Det finnes LCD med 14 bit bildebehandlig nå... like bra som de beste plasma skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nexusxero
    Lcd kan vise 16.7 mill. farger
    plasma kan vise x antall miliarder farger...

lcd tv`ens "store" fordel er vel mindre strømforbruk og at skjermene kan være mindre og likevel klare høy oppløsning.

For meg er det plasma som er gromtv`en i stua, mens lcd blir til soverom og til ungene...
    vel, noen LCD kan vise x antall milliarder farger de og,
    12.8 for siste samsung, Om det blir slik i praksis er en annen sak.
    Kan være enig i at plasma har farger som virker mer naturlig, spesielt på hudtoner.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Tja

Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Der tar du feil. Men i ett kraftig opplyst lokale som 90% av butikkene har vil lcd se veldig bra ut. Hvis du ser litt nærmere på detaljnivået i mørke scener osv vil du se at en god plasma er bedre enn en god lcd.
    Plasma virker kornete, tom Pioneer xde som er vedtatt å være den beste, tviler sterkt på at kalibreringen var fixet, hvorfor så dårlig bilde på Samsung plasmaen da som har fått stjerne anmeldelser i 3 fagtidskrifter i Norge.
    Dessuten hvem sitter i mørket hele tiden å ser tv, tror heller ikke at 1 milliard eller 100milliarder fargenyanser eller hva nå det enn er har noe særlig betydning, syntes fargene på LCD og skarpheten var vesentlig bedre, de aller fleste el-butikker har samme avanse på de fleste merkene dvs 3 gangen på innkjøpspris og ut til kunden(ca give or take som dimes), det vil være naivt å fremmheve eller å trikse med oppsettet for å favorisere et merke, men for ordens skyld var jeg på 4 butikker, HCK, HK, Expert og Siba, var innom coop igår også, alle disse butikkene har varierende lysstyrke i lokalene, men min dom er den samme, idag ville jeg uten tvil kjøpt enten Samsung LE-40M61BX eller Samsung LE-40R51B begge disse gir utrolig mye tv for pengene idag enten som 32-40". disse har 3,2 og 6,4 milliarder farger/nyanser, noe jeg ikke kunne skillne mellom heller ikke pioneer sin med 60+milliarder farger eller whatever..... blir mye facts uten betydning.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Tja igjen

Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    ¨Tviler vel også på om alle tvene var riktig kalibrert.Det er vel ingen hemmelighet at det som oftest ikke er tilfellet
    Hvorfor gjorde plasmaen til Samsung det så dårlig når LCD skjermene til Samsung gjorde det bra, kunne forstått merke sabotasje ikke teknologi sabotasje. De tjener ca det samme på alle de forskjellige merkene, blir for dumt å trikse med oppsettet, da tror jeg heller produsent og fagtidskrifter er de som manipulerer og har et sidesprang sammens, og når min oppfattelse er lik i 4-5 forskjellige butikker så blir jeg ikke overbevist om hverken den ene eller den andre konspirasjonsteorien, jeg tror Samsung og andre merker som Phillips har knallgode LCD skjermer og at plasma skjermene har hvilt på lauberene istedenfor å holde konkurentene bak seg. Pr idag er LCD bedre, noe de butikk ansatte i stor grad var enige i, ps jeg kjøpte ingen ting og fortalte om min intensjon før samtalen kom igang.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er forskjellig å se skjermer i et lyst og mørkt rom, men jeg har uansett fremdeles tilgode å se en flatskjerm hvor detaljene ikke forsvinner i mørke områder.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måler du ytelser på biler i utstillingslokalet også ?

Har norges nest beste plasma enn så lenge, og de LCD TV ene jeg har sett er tragiske i forhold.

Så jeg er strålende fornøyd bortsett fra lame fjernkontroll.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Plasma virker kornete, tom Pioneer xde som er vedtatt å være den beste, tviler sterkt på at kalibreringen var fixet.
    Tror nok ikke kaliberingen er "fixet", men heller at den overhodet ikke er utført eller utført dårlig. Det er som regel litt jobb å få optimalt bilda fra bla Pioneer plasmaene, og fabrikk- og butikkinnstillingene er ofte tragiske. Men noen økter DVE er virkelig verdt innsatsen :grin:

For å si det på en annen måte er det en smal sak å sette opp verdens beste tv med verdens dårligste bilde, og det behøver slett ikke være tilsiktet.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svartnivå på samsung 51B

Derfor er LCD dårlig.Blir vel bedre men langt igjen enda får å nå Plasma

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=6562

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes plasma er mye bedre enn LCD. LCD er fin som PC skjerm. Pioneer 436 er veldig kresen på signalene. Samsungen varierer fra butikk til butikk og flere kjøpere har levert denne skjermen tilbake.
    LCD har et veldig skarpt bilde som gir et veldig godt førsteinntrykk. Men jo lengre man ser på skjermen jo dårligere blir det. Fargegjengivelsen og kontrasten er for dårlig, dårlig betraktningsvinkel, sliter med etterslep og bildet er hardt og kunstig.
    Plasma derimot gir ikke den wow opplevelsen med en gang, men er langt med behagelig og naturlig å se på; dybde, farger og kontrast overgår LCD.

Dette er nå min mening, men smaken er forskjellig.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle kjøpt en TV idag, så hadde jeg helt klart kjøpt en god CRT-TV. Disse er mye bedre enn LCD og plasma per dags dato.

Før viste de aldri animasonsfilm på Elkjøp når de solgte CRT-TVer....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Måler du ytelser på biler i utstillingslokalet også ?

Har norges nest beste plasma enn så lenge, og de LCD TV ene jeg har sett er tragiske i forhold.

Så jeg er strålende fornøyd bortsett fra lame fjernkontroll.

Visste ikke at du kunne kjøre med en TV...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også vanskelig å nekte for det en mann har sett - og hvis plasmaer må tunes voldsomt for å funke forterekker jeg LCD. For vanlige brukere bør det være plug and play.
    Specs er uinteressant - det er prestasjonene du ser som teller.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg synes LCD skjermer er mye bedre. Detaljnivået mener jeg er mye bedre på LCD enn på plasma. Det skal dog sies at svartnivået er bedre på plasma enn på LCD (noe som bare gjelder svart nivået, ikke resten av farge spekteret).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning?

Oppløsningen på en 42-43" plasma med 1024-768 oppløsning krever en lengre avstand enn en 40" lcd, det som skuffet meg var et kornete bilde på plasma skjermene og det er det lite å gjøre med bortsett fra å sitte 4-5m unna, en 40"LCD derimot kan man se på fra 3m, har lest om de som sitter 2m fra en 42-43", noe som for meg blir helt håpløst med falkeblikket mitt, skal jeg sitte i mørket vil jeg ha en prosjektor og et godt lerret.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasmaer som Hitachi 7200 og Panasonic PV500 sliter ikke med støy. De er faktisk vesentlig mindre kresen på bildesignalene enn LCDer.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •