LCD langt bedre enn plasma! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 104 av 104
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    lcd er nok helt klart best på stilbilder, har høyere skarphet og man får med seg detaljene godt, på bevegelige bilder samt kabel tv/vanlig antenne.
    Du kan si mye positivt om LCD, men å si at det helt klart best på beveglige bilder blir vel som å tro på lavere skatt. Sett også på Sin City på en LCD-skjerm så skal du få se (eller ikke se) hvordan sortnivået er... Til film vil jeg faktisk si at DLP er bedre enn LCD. Men når det gjelder stillbilder og skarphet så er jeg helt enig.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, riktig som Håkon skriver her. LCD er ikke bedre "på bevegelige bilder samt kabel tv/vanlig antenne", som Audiofil skriver. Det er omvendt, plasma er best på dette området. LCD er mer kresen på signalene enn plasma. Mange plasmaer klarer seg veldig bra til analoge signaler. Og LCD sliter med mer etterslep. Sillbilder derimot, vartet LCD opp med veldig skarpe bilder.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ikke heng deg så mye opp i akkurat det bildet, jeg skrev at selv på bildene kan man se forskjell.... altså min oppfatning var at det er så stor forskjell at man til-og-med kan se det på et bilde.

Jeg skjønner godt at man ikke kan ta et bilde og med det fortelle til andre hvordan kvaliteten er, men når 2 skjermer står ved siden av hverandre, og man tar 1 - ett bilde, og den ene ser dårligere ut enn den andre, kan man ikke skylde på pixler og dårlig kamera. Og det forteller til en hvis grad hva jeg prøver å fortelle med mine egne erfaringer.
    Du er klar over hvordan en lysmåleren på kameraet du bruker virker?
    Ta et bilde av en hvitmalt vegg som står i sola en fin sommerdag, så tror jeg du får frem litt av poenget jeg vil frem til.
    En standarde eksonering av en slik situasjon vil gi en 18% grå flate, da det er en vanlig gjennomsnitts verdi for kamera lysmålere.
    Hvilken skjerm som styrer verdien på lysmåleren vil være det som avgjør hvilken skjerm som blir prioritert på et slik bilde, og det er noe man som fotograf kan påvirke når man velger fokuspunkt for AF osv.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Du er klar over hvordan en lysmåleren på kameraet du bruker virker?
    Ta et bilde av en hvitmalt vegg som står i sola en fin sommerdag, så tror jeg du får frem litt av poenget jeg vil frem til.
    En standarde eksonering av en slik situasjon vil gi en 18% grå flate, da det er en vanlig gjennomsnitts verdi for kamera lysmålere.
    Hvilken skjerm som styrer verdien på lysmåleren vil være det som avgjør hvilken skjerm som blir prioritert på et slik bilde, og det er noe man som fotograf kan påvirke når man velger fokuspunkt for AF osv.
    Sant det... men ikke lag noe stor deal ut av det bildet. Erafringen min endres uansett ikke hvor mye teknisk fotoprat vi begynner med. Jeg skal se om jeg kan finne det frem når jeg kommer hjem... Det var ikke snakk om 2 skjermer i det lokalet... men opptil 7-10 stykker på noen av bildene, og det er ikke spesielt vanskelig å skille ut hva som er hva....

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •