LCD langt bedre enn plasma! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 104
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    La oss forholde tråden teknisk, folkens.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er ikke riktig at Pioneer 436/506 ikke gir gode bilder på dårlige signaler, de er tvert imot best i klassen etter mitt syn... Mulig du har sett en TV med innstillingene justert feil eller noe, for det er jo mulig å slå av "sløret" som fjerner mange av problemene fra analoge sender. Jeg har hatt mange TVer opp gjennom, og 506'en jeg har i dag er den beste til å gjengi mine elendige koaks-signaler uten mye artifakter.
    Det er godt mulig at dette med bildestøy kan ordnes med kalibrering. Det har ikke jeg fått testet. Men utstilt i butikkene, sliter 436/506 helt klart med mer støy enn konkurrentene. Har også sett 436 med HD1 kanalen, og til og med her var det støy noe som overrasket meg veldig. Snakket forresten med en selger på Elkjøp i uken som var. Han mente at en billig LCD (husker ikke navnet) til 10k var bedre enn Pioneer 436 på analoge signaler. Han mente at Pioneer kun var bra med HD. Men som sagt, det er godt mulig at det kan fikses ved kalibrering. Men har også hørt brukere klage på dette med støy som de ikke har fått bukt med. Ellers synes jeg Pioneer 436 er en utrolig bra skjerm når det gjelder fargegjengivelse og dybde.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Han mente at en billig LCD (husker ikke navnet) til 10k var bedre enn Pioneer 436 på analoge signaler. Han mente at Pioneer kun var bra med HD.
    Selgere som både er elendige til å selge og ikke aner overhode hva de snakker om har ingenting i en butikk å gjøre, selv ikke Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter er rekke innlegg med negativ kritikk av diverse butikk-kjeder vil jeg herved komme med en anbefaling til alle som ikke har sett krystallklare bilder på plasma-tv: stikk innim ElNor på Majorstua og se på veggen med LG-skjermer. De som ikke kan leve med den bildekvaliteten er overkritisk!!! Satt i fofaen der, ca 3,5 m unna en LGPX5R og så plutselig "lyset". Dette kaller jeg TV-bilde :-)

De har både HD-signal og DVD slik at en kan få bra intrykk av begge deler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir mer og mere spennende! Selv tror jeg plasma er sagablott nå når HD kilder er like rundt hjørnet....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen liker dattra andre søstra....

Nå har ikke plasma noe nevneverdig problem med "HD-Ready" standarden så det er ikke noe argument. Her blir det vel et valg mellom en lyssterk LCD skjerm som egner seg godt i en opplyst stue kontra en plasma med gode kontraster og som egner seg til film i en mørk kino... Selv fortrekker jeg LCD selv om jeg ser mest film

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen får nok aldri noen entydig konklusjon. Jeg forstår godt hva private ryan mener. Mitt inntrykk når jeg ser tv'er utstilt i butikkene er gjerne at LCD bildet virker roligere og har mindre støy. De nyeste modellene til Samsung er praktisk talt "kvitt" etterslep ved bevegelser også, dette har tidligere vært mitt største ankepunkt mot LCD.

En annen svakhet ved LCD er jo sortnivået, som fortsatt kan bli betydelig bedre. Alt i alt vil jeg likevel si at det er LCD TV jeg ville valgt om jeg skulle kjøpe meg ny tv i dag, og det bygger på mine subjektive vurderinger ut i fra det jeg har sett (som selvsagt er påvirket av kalibreringer (eller mangel på sådant), lysforhold, vinkler etc.).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nexusxero
    Lcd kan vise 16.7 mill. farger
    plasma kan vise x antall miliarder farger...

lcd tv`ens "store" fordel er vel mindre strømforbruk og at skjermene kan være mindre og likevel klare høy oppløsning.

For meg er det plasma som er gromtv`en i stua, mens lcd blir til soverom og til ungene...
    Det er mulig, og totalt irrelevant fram til XDR slår igjennom på samme måte som HD oppløsning har. Mao, milliarder av farger kan ikke utnyttes så lenge alle kjente kilder har 24 bit...

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Lcd har to ting som er bra, de er skarpe og har høy oppløsning.

Lcd sliter med:farge,støy i bildet,sortnivå og hakking ved panorering

Plasma:Gode farger,godt sortnivå, fungerer bra som tv men litt mindre skarphet en lcd.

Dlp : Fungerer max på alt

Min mening er

nr 1. dlp (Sagem,samsung,Jvc,Thomson)
    Nr 2 Plasma(Pioneer,Panasonic,lg,Samsung)
    Nr 3 Lcd(philips,lg,sony,samsung,amoi)

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

hva med crt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Selgere som både er elendige til å selge og ikke aner overhode hva de snakker om har ingenting i en butikk å gjøre, selv ikke Elkjøp.
    Er det smart å ta vekk selgere fra butikker, skal det bare være en kasse på slutten som man betaler i da eller, hmmm.....ikke bra.

Det finnes gode selgere og dårlige selgere på elkjøp,hifiklubben,hifisenterkjeden,expert,siba,bo hus,skeidar,ikea,prix,rema1000,hydro,shell,telenor .netcom,viasat,canaldigital.....og slik kan man fortsette så lenge man gidder.....Kjedene gjør ingen kunder fornøyd eller missfornøyd, deter det de som jobber i din butikk som gjør, er du heldig treffer du på en hyggelig kar som kan mye, har du litt mindre flax så treffer du på en som ikke burde jobbet der.....Prøv igjen neste dag

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OLED og SED ser veldig lovende ut. Tror ikke mange kommer til å diskutere Plasma/LCD om et år eller to.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blik
    OLED og SED ser veldig lovende ut. Tror ikke mange kommer til å diskutere Plasma/LCD om et år eller to.
    Hvis ikke det heller betyr at man tre elle firedobbler antall mulige diskusjoner ;-)

SED ser meget spennende ut synes jeg, og hva med LCD som benytter "intelligente" baklys systemer av Led typen, så man kan få noen hinsides kontrast verdier av typen 1000 000:1 og skikkelige sortnivå verdier.

Det er farlig å spå hva som vil skje i fremtiden og om dagens plasmaer er maks utnyttet osv, men jeg har som enkelte andre her et intrykk av at Plasma teknologien er litt berenset utviklings messig pga arbeids prinsippet i forhold til LCD, som kan videre utvikle seg mye ennå pga et til nå ganske dårlig utnyttet baklys system, hva med å bruke en sort hvitt plasma som baklys.....;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Dlp : Fungerer max på alt

Min mening er

nr 1. dlp (Sagem,samsung,Jvc,Thomson)
    Nr 2 Plasma(Pioneer,Panasonic,lg,Samsung)
    Nr 3 Lcd(philips,lg,sony,samsung,amoi)
    For å si det på godt norsk, jeg håper du kødda nå?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det smart å ta vekk selgere fra butikker, skal det bare være en kasse på slutten som man betaler i da eller, hmmm.....ikke bra.

Det finnes gode selgere og dårlige selgere på elkjøp,hifiklubben,hifisenterkjeden,expert,siba,bo hus,skeidar,ikea,prix,rema1000,hydro,shell,telenor .netcom,viasat,canaldigital.....og slik kan man fortsette så lenge man gidder.....Kjedene gjør ingen kunder fornøyd eller missfornøyd, deter det de som jobber i din butikk som gjør, er du heldig treffer du på en hyggelig kar som kan mye, har du litt mindre flax så treffer du på en som ikke burde jobbet der.....Prøv igjen neste dag
    Får jeg alternativet mellom en selger som det bare rabler villledende tull ut av munnen på, og å gå rett til kassa, så tar jeg heller sistnevnte.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blik
    OLED har såvidt meg bekjent blitt skrinelagt som teknologi for større skjermer, og SED er ikke på markedet neste år i den grad at det er noe vits å diskutere det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    For å si det på godt norsk, jeg håper du kødda nå?
    Nei , jeg mente at dlp ligger på min 1 plass, satte den op mot pioneer plasma, og ja, det ble Sagem dlp for min del....

Begrunnelse, sortere sortnivå, bedre på gråtoner, bedre på hudfarger, mer nøyaktighet og innlevelse i bildet når signalet er på topp, for eksempel tv2 og nrk samt dvd.

Hvorfor jeg ikke valgte pioneer: Ikke så sort sortfarge,gråtonene er dårligere, innbrenning, refleks i skjermen, hakking ved panorering, dårligere hudfarger, ikke så rå på gode sendinger.

Hvorfor ikke lcd, nei , forde lcd er bra på skarphet og nyansen i bilder(rolige bilder
    og alt annet er dårligere en de 2 nevnte.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei , jeg mente at dlp ligger på min 1 plass, satte den op mot pioneer plasma, og ja, det ble Sagem dlp for min del....

Begrunnelse, sortere sortnivå, bedre på gråtoner, bedre på hudfarger, mer nøyaktighet og innlevelse i bildet når signalet er på topp, for eksempel tv2 og nrk samt dvd.

Hvorfor jeg ikke valgte pioneer: Ikke så sort sortfarge,gråtonene er dårligere, innbrenning, refleks i skjermen, hakking ved panorering, dårligere hudfarger, ikke så rå på gode sendinger.

Hvorfor ikke lcd, nei , forde lcd er bra på skarphet og nyansen i bilder(rolige bilder
    og alt annet er dårligere en de 2 nevnte.
    Vet ikke hva som har skjedd under demonstrasjonen din, men jeg vurderte dlp før jeg kjøpte plasma og deler ikke dine erfaringer i det hele tatt. DLP gir utrolig mye og stort bilde for pengene, men det er ikke bedre enn de beste plasma-skjermene.

Har sammenlignet DLP og plasma, ikke bare i Norge der de stort sett ikke overhode klarer å justere plasma`en i butikken, men også i store asiatiske butikker der de har "alt".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg justerte selv, Hedde begge skjermene på test hjemme, Sorry, men det eneste pioneer banket sagem på var dårlig signal(kabel tv) pga bildebehandlingen til pioneer....den er genial. men siden jeg har parabol og vet at bildene imkke blir dårligere fremover så falt valget på den av tv`ne som kjørte mest troverdig og ekte bilde på gode signaler og gode sendinger da ble det sagem som sto som en vinner.som sagt ekte hudfarge, bedre sortnivå en pioneer, bedre nyanser i gråtonene, og minimalt med hakking under panorering. Var så heldig at jeg kunne ha disse tvène på test side om side, og valget var ikke enkelt. men med små marginer så vant dlp tv`n i de tingene som er viktig for meg på en tv. (sortnivå,gråtoner,panorering,troverdighet)

Det skal sies at pioneer var bedre på blå og grønnfarge samt dårlig bildesignal(kabel tv)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg justerte selv, Hedde begge skjermene på test hjemme, Sorry, men det eneste pioneer banket sagem på var dårlig signal(kabel tv) pga bildebehandlingen til pioneer....den er genial. men siden jeg har parabol og vet at bildene imkke blir dårligere fremover så falt valget på den av tv`ne som kjørte mest troverdig og ekte bilde på gode signaler og gode sendinger da ble det sagem som sto som en vinner.som sagt ekte hudfarge, bedre sortnivå en pioneer, bedre nyanser i gråtonene, og minimalt med hakking under panorering. Var så heldig at jeg kunne ha disse tvène på test side om side, og valget var ikke enkelt. men med små marginer så vant dlp tv`n i de tingene som er viktig for meg på en tv. (sortnivå,gråtoner,panorering,troverdighet)

Det skal sies at pioneer var bedre på blå og grønnfarge samt dårlig bildesignal(kabel tv)
    Tviler ikke at du opplevde det slik, men jeg anbefaler folk å gå til en butikk og sammenligne selv...

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •