LCD langt bedre enn plasma! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 104
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil nå mene at "synsingen" din er tuftet på et ganske dårlig grunnlag, Private Ryan?
    Det er jo en kjensgjerning at langt de fleste LCD- eller plasmaskjermer i de forskjellige butikkene sjelden eller aldri er riktig kalibrert, samtidig som de ganske ofte lider mer eller mindre pga evnen til å takle varierende signalkvalitet.
    Dermed er og blir slike vurderinger prisgitt forholdene, der og da.
    I mine øyne vil dette bli ganske urettferdig, enten det gjelder den ene eller andre teknologien!
    En skjerms egenskaper vil egentlig aldri komme til sin rett før den justeres/ kalibreres på en skikkelig måte, under forutsetning av gode og identiske signaler.
    Først da har man vel et godt nok grunnlag for å vurdere hva som er bedre / dårligere.
    Vurderer man på et såpass spinkelt grunnlag som synsing nødvendigvis må bli, kan man faktisk risikere å "gå forbi" en skjerm som faktisk kan vise seg bedre enn den man valgte.
    Hva med å lese tester av de forskjellige skjermene / teknologiene før man velger?
    Jeg vil i alle fall i langt større grad forholde meg til slike resultater, før jeg gjorde mitt valg.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dermed blusset krigen opp igjen mellom plasmabanden og liquidgjengen...tihi :-)

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvis jeg skulle kjøpt en TV idag, så hadde jeg helt klart kjøpt en god CRT-TV. Disse er mye bedre enn LCD og plasma per dags dato.

Før viste de aldri animasonsfilm på Elkjøp når de solgte CRT-TVer....
    Er vel ikke så mange 37" eller 42" CRT å velge i? Dårlig med HD innganger på de også.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Og dermed blusset krigen opp igjen mellom plasmabanden og liquidgjengen...tihi :-)
    Inkluder SED, ikke imponert av det jeg har sett så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi ta en hund og katt diskusjon mens vi er i farta? ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de finnes i det hele tatt, Nemesis?
    Å sammenligne crt med LCD/plasma vil vel bli som å sammenligne epler og bananer.
    Om man aldri så nødig vil innse det, så er nok crt-TV en utdøende "rase".
    Man kan nok i enkelte sammenheng komme til å savne den, men utviklingen lar seg dessverre ikke stanse. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Derfor er LCD dårlig.Blir vel bedre men langt igjen enda får å nå Plasma

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=6562
    enig med deg.jegkommer til å kjøper lcd når prisen på 50"lcd=eller mindre enn plasma.jeg har 506fde nå . fornøyd som bare det.sitter 3m fra plasmaen .ikke noen problem sitter noen ganger ned på gulvet som er 1,7-2m .no problem ,super bilder .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lcd har ikke den dybden i bildet som plasma har. Har selv en 43", er fornøyd med en, bortsett fra den j.... TVN logon da. Men det er godt vi forskjellige alle.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    de aller fleste el-butikker har samme avanse på de fleste merkene dvs 3 gangen på innkjøpspris og ut til kunden(ca give or take som dimes), .
    Du har jo ingen anelse om dette ryan, 3 gangen finnes ikke i de kalkulasjoner jeg har sett...

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

best??

så vidt jeg vet har plasma og lcd helt klare forskjeller....og egenskaper..
    ingen grunn til å si at den ene eller andre er best... de kan ikke sammenlignes.
    i dont give a shit..
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/hitme357

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rgn
    Du har jo ingen anelse om dette ryan, 3 gangen finnes ikke i de kalkulasjoner jeg har sett...
    3 ganger så mye ja, morsomt :-P

Nærmere 1.3.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Har faktisk det!

Sitat Opprinnelig postet av rgn
    Ble tilbudt jobb som selger av diverse produkter, da fikk jeg se innkjøpspriser på pioneer blandt annet, AX2 koster ca 4000 inn i butikk og 11k ut, litt mindre avanse på tv dog men ca samme over hele linja på gode produkter dvs ikke det som blir kastet etter oss, alle de skjermene jeg så på i 2 butikker hadde samme satelitt signal med koax kabel og samme dvd signal med samme type kabel(sjekket selv)
    Samsung PS-42S5H har fått glimrende karakter hos lyd og bilde 10-, karakteren 17 hos dvd og hjemmekino samt et godt ternigkast 5 eller 6 hos dinside.no men de fleste på avforum samt undertegnede er enig at den ikke er i nærheten av de beste plasma skjermene, derfor bør eget øye brukes....!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Nok et tja

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jeg vil nå mene at "synsingen" din er tuftet på et ganske dårlig grunnlag, Private Ryan?
    Det er jo en kjensgjerning at langt de fleste LCD- eller plasmaskjermer i de forskjellige butikkene sjelden eller aldri er riktig kalibrert, samtidig som de ganske ofte lider mer eller mindre pga evnen til å takle varierende signalkvalitet.
    Dermed er og blir slike vurderinger prisgitt forholdene, der og da.
    I mine øyne vil dette bli ganske urettferdig, enten det gjelder den ene eller andre teknologien!
    En skjerms egenskaper vil egentlig aldri komme til sin rett før den justeres/ kalibreres på en skikkelig måte, under forutsetning av gode og identiske signaler.
    Først da har man vel et godt nok grunnlag for å vurdere hva som er bedre / dårligere.
    Vurderer man på et såpass spinkelt grunnlag som synsing nødvendigvis må bli, kan man faktisk risikere å "gå forbi" en skjerm som faktisk kan vise seg bedre enn den man valgte.
    Hva med å lese tester av de forskjellige skjermene / teknologiene før man velger?
    Jeg vil i alle fall i langt større grad forholde meg til slike resultater, før jeg gjorde mitt valg.
    Hvorfor ser jeg det samme resultatet hver gang jeg titter litt, tror ikke butikkene får mer i avanse for lcd tv'ene kontra plasma skjermene, får de det, hvorfor vil de ikke optimalisere begge evt?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er vel fort gjort å bli litt forutinntatt, Private Ryan?
    Butikkene har neppe bedre avanse på den ene kontra den andre. Jeg har i alle fall vekslet såpass mange ord / blitt kjent med med butikksjefen i en Elkjøp-forretning til å avkrefte en slik tanke.
    Mangel på optimalisering har nok helst med tid og ork å gjøre hos de ansatte i de respektive butikkene, uten dermed på noen måte å rakke ned på disse.
    Det første eplet du skreller, vil antakelig være mer eller mindre perfekt. Men hvordan blir eple nr 250? Håper du tar metaforen.
    Ikke sjelden får jo kundene tak i en fjernkontroll også, med det dette kan resultere i.
    Dermed kan det godt hende at den / de ansatte er så inderlig lei av å skrelle epler, at de rett og slett gir blaffen i eple nr.251.

Og en ting bør du jo også merke deg: Jeg har ikke favorisert hverken den ene eller andre løsningen!
    Det jeg derimot reagerte på, var en litt ryggesløs påstand omkring plasma vs lcd. :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Ryggløs?

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vel, det er vel fort gjort å bli litt forutinntatt, Private Ryan?
    Butikkene har neppe bedre avanse på den ene kontra den andre. Jeg har i alle fall vekslet såpass mange ord / blitt kjent med med butikksjefen i en Elkjøp-forretning til å avkrefte en slik tanke.
    Mangel på optimalisering har nok helst med tid og ork å gjøre hos de ansatte i de respektive butikkene, uten dermed på noen måte å rakke ned på disse.
    Det første eplet du skreller, vil antakelig være mer eller mindre perfekt. Men hvordan blir eple nr 250? Håper du tar metaforen.
    Ikke sjelden får jo kundene tak i en fjernkontroll også, med det dette kan resultere i.
    Dermed kan det godt hende at den / de ansatte er så inderlig lei av å skrelle epler, at de rett og slett gir blaffen i eple nr.251.

Og en ting bør du jo også merke deg: Jeg har ikke favorisert hverken den ene eller andre løsningen!
    Det jeg derimot reagerte på, var en litt ryggesløs påstand omkring plasma vs lcd. :wink:
    Så min subjektive mening er ryggløs, har sett uttalige negative kommentarer til Samsung PS-42S5H, en plasma skjerm som har gjort det svært bra i disse testene du snakker om, de aller fleste her på forumet er enig i at den er mørk-brun istedenfor svart der den skal være sort, vil påstå at jeg er det motsatte av ryggløs når jeg sier at pioneer xde 43 ikke er så bra som det blir hevdet, da holder jeg Panasonic sine 37" pv 500 og pv 60/600 eller hva nå di heter for å være bedre, det blir for få pixler på kort avstand med 1024-768 og 42/43" kontra 1366-768 og 40"

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Plasmaer som Hitachi 7200 og Panasonic PV500 sliter ikke med støy. De er faktisk vesentlig mindre kresen på bildesignalene enn LCDer.
    Det at de er vesentlig mindre kresne på bildesignaler viser igjen at LCD egentlig har mindre støy, da den avslører dårlige kilder mye bedre enn plasma, generelt sett. Bare sammenlign ett vanlig analogt tv signal på en LCD skjerm og deretter på en Plasma skjerm (med samme tuner selvsagt). Da ser du dette klart!

Sitat Opprinnelig postet av hitme357
    så vidt jeg vet har plasma og lcd helt klare forskjeller....og egenskaper..
    ingen grunn til å si at den ene eller andre er best... de kan ikke sammenlignes.
    i dont give a shit..
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/hitme357
    Hvis du driter i det kan du vel holde deg unna tråden? Og hva var poenget med innlegget ditt, annet enn å annonsere for hjemmekinoen din og å prøve å få oss til å slutte å diskutere?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Det at de er vesentlig mindre kresne på bildesignaler viser igjen at LCD egentlig har mindre støy, da den avslører dårlige kilder mye bedre enn plasma, generelt sett. Bare sammenlign ett vanlig analogt tv signal på en LCD skjerm og deretter på en Plasma skjerm (med samme tuner selvsagt). Da ser du dette klart!
    Poenget må vel være at en skjerm skal gi gode bilder med dagens signaler. Det gjør de beste plasmaene bortsett fra Pioneer 436.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke riktig at Pioneer 436/506 ikke gir gode bilder på dårlige signaler, de er tvert imot best i klassen etter mitt syn... Mulig du har sett en TV med innstillingene justert feil eller noe, for det er jo mulig å slå av "sløret" som fjerner mange av problemene fra analoge sender. Jeg har hatt mange TVer opp gjennom, og 506'en jeg har i dag er den beste til å gjengi mine elendige koaks-signaler uten mye artifakter.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er ikke riktig at Pioneer 436/506 ikke gir gode bilder på dårlige signaler, de er tvert imot best i klassen etter mitt syn... Mulig du har sett en TV med innstillingene justert feil eller noe, for det er jo mulig å slå av "sløret" som fjerner mange av problemene fra analoge sender. Jeg har hatt mange TVer opp gjennom, og 506'en jeg har i dag er den beste til å gjengi mine elendige koaks-signaler uten mye artifakter.
    Den samme erfaringen deler jeg. TV-sendinger er i ypperste klasse.

Liker den organiske flyten i bilder hos plasma, ikke den elendige refresh-raten LCD har. Detaljer i mørke partier forsvinner helt hos LCD, og betrakningsvinkelen er det flere som sliter med. Intill det kommer en ny teknologi som viser seg overlegen plasma og LCD holder jeg meg til plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Ble tilbudt jobb som selger av diverse produkter, da fikk jeg se innkjøpspriser på pioneer blandt annet, AX2 koster ca 4000 inn i butikk og 11k ut, litt mindre avanse på tv dog men ca samme over hele linja på gode produkter dvs ikke det som blir kastet etter oss
    Lurer på hvilken butikk som hadde disse prisene. Er ikke i nærheten på AX2 der jeg jobber på innpris. På flatskjermer er en MEGET heldig hvis en har 15-20 % avanse som oftest ligger de godt under 15%.

Har ikke sett Samsung 5SH men vet at det er utrolig mye å hente på å kalibrere skjermen og dette blir ikke gjort i butikker. Fikk en "ny" skjerm etter å kalibrert Toshibaen min.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •