LG 42PM1MA er det noen som har den her? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er selvfølgelig klar over hvordan tv-bordet ser ut, har sett dette bildet på flere webshoper, men ønsker å høre fra noen som faktisk har kjøpt det og bruker det. Gjerne med bilde og høyde fra tv-bord til skjerm.

Forresten håpløst dyrt stativ.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg missforstod eg da. Eg kan poste eit bilde, men det kan ikkje bli før i morgo..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HomerJay
    Er det noen som har kjøpt bordstativet til 42PM1MA? Fint om noen kunne lagt ut bilde av hvordan det ser ut, og jeg er veldig interessert i å vite høyden fra tv-bord til der skjermen starter (så jeg vet om jeg får plass til senterhøytaler mellom skjermen og tv-bordet) før jeg kjøper.

Legger merke til at databutikken.com selger for ca 11 000, mens den ligger på ca 12 000 andre steder. Men databutikken.com har den ikke på lager... Fryktelig usikker på hvor jeg skal bestille fra. Tips på hvilken nettbutikk som leverer raskest og billigst?
    Hei, jeg har en bestilling inne på denne tvn hos advance.no, de har en på lager nå men til 12600 ca, da prisen var på rundt 11100 for to uker siden er ikke den de har på lager aktuell for meg. Da jeg bestilte kostet denne 11261. Som du sa har få nettbutikker den inne, men de forventer ny leveranse rundt månedskiftet juli/august. Ikke stol på estimerte datoer som står på sidene til butikkene da disse er misvisende, og flyttes frem to/tre dager hver gang datoen nåes.

Venter du med å kjøpe til de kommer inn på lager igjen, vil du se at prisene faller igjen pga mindre etterspørsel..det er mitt tips
    Jeg bestilte for 2 uker siden, og håper på å få min tv om ca 3 uker.. 8)

den som venter på noe godt..

hilsen pdx

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Jeg har hatt en sterk mistanke om akkurat det du beskriver her pdx og velger nok derfor å vente litt, selv om det er vanskelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Eg missforstod eg da. Eg kan poste eit bilde, men det kan ikkje bli før i morgo..
    Har du fått tatt et bilde av TVen med fot?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Poster det seinare i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min idag. Det ble et stort hopp fra 28" til 42". Dere som ikke har fått den kan bare glede dere, kjøpte den usett og må si jeg ble positvt overasket når det gjelder bildekvaliteten. Nå haar jeg kanskje ikke noe referansegrunnlag til å si det er god plasmaskjerm men jeg kan ihvertfall anbefalle den til de som vurderer å kjøpe den..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haaber det er okay at skrive paa dansk i dette forum

Jeg overvejer at koebe LG 50PM1MA til brug med min HTPC( som har to digitalt kabel tv tunere). Jeg forbinder fra min HTPC med et DVI-HDMI kabel og har ikke andet udstyr jeg skal have sat til TV'et. Jeg bruger eksterne speakers og vil gerne montere det paa vaeggen. Jeg har saadan set bare brug for en 50" PC monitor

Jeg vil gerne vide om LG 50PM1MA egner sig til dette, og har et par spm:
    1. TV'et har square pixels ikke sandt? (tvet er 16:9 og har en 16:9 oplosning/resolution). Jeg har set nogle plasma'er med 16:9 aspekt men en resolution paa 1024x768 hvilker er 4:3 med square pixels.

2. Faar man 1:1 pixel mapping fra computeren, eller vil TV'et altid skalere billedet lidt?
    Jeg har haft et 50" rear projection TV som lavede nogen digitalt filter paa HDMI som fik desktoppen til at ligne lort. Er LG 50PM1MA beregnet til at tilslutning til en PC via HDMI? ( mange TV producenter skriver at HDMI indgangen ikke er beregnet til PC ).

3. Hvordan er kontrasten og den sorte dybde i forhold til et godt LCD TV? Mit LCD Rear pro havde rimelig daarlig sort, og det har alle LCD TV jeg har set ogsaa, kun plasmaerne ser ud til at have god sort.

4. Jeg korer med Mediaportal ( MCE agtigt program ) paa min HTPC, er indbrenning et stort problem ved brug med en HTPC, og findes der en loesning paa problemet. Paa en HTPC kan man jo sagtens staa paa det samme billede i lang tid.

5. Hvis kun HDMI er tilsluttet kan TV'et saa godt finde ud af at det skal taende paa HDMI og ikke starte op paa den analoge tuner? Slukker og taender TV'et med samme knap? ( Begge vigtige da jeg bruger MCE remote som kun har en knap til at taende slukke TV ).

Mange tak for at i gad at laese og forhaabentlig besvare mine spoergsmaal.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det greit nok HomerJay?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, Electra!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, morsomt bilde! Ser ut som om de to dyra strever voldsomt med å holde vekta av tv'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli kraftig utålmodig i påvente på at nettbutikkene skal få skjermen inn på lager... Vil ha den NÅ :-P

Er det noen som med sikkerhet vet omtrent når den kommer til Norge igjen? Står forskjellig på nettsidene og stoler ikke helt på disse datoene, noen steder står det også "ukjent dato". Håper i hvert fall det skjer noe i løpet av juli...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i tablestand til denne LGen? Har sjekket et titalls nettbutikker, men ingen har det på lager og sånn har det vært i to uker nå.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag 24/12/06 koster denne plasmaen kun 7995,- hos komplett

Komplett.no - LG 42" Plasma-TV 42PM1MA 1024x768, HDMI, 5000:1

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm, og det er et faaaarlig fristende tilbud..
    så hvis den er bra?, så spørs det om det ikke ble en gave til på meg.. :P

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også litt lyst å kjøpe en slik for å prøve, men har allerede brukt penger på 2 pakker til meg selv idag

Komplett.no - Squeezebox Network Music player, Internett radio, Multirom, Versjon 3

og

Canon PIXMA iP6700D - MPX.no

Så jeg håper jeg klarer å la være:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 42PM1MA løs nettkabel?

Kom endelig inn på sidene til lg, og svaret til meg selv ble ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP

Koplet opp denne tven ikveld, ser for meg en del tid med justering.
    Noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra til TV-spill?

Hei jeg vurderer å kjøpe LG 42PM1MA siden den er så fryktelig billig på komplett om dagen, men jeg lurer på hvordan den fungerer med Xbox 360 og PS2. Mitt første plasma TV kjøp var for et år siden når jeg kjøpte en av billig plasmaene fra Phillips, men når jeg spilte Xbox på den så var det et delay fra når jeg trykte på kontrollen til det skjedde på TVen på ca. 0,001 sekund. Man merker slik lett når man spiller mye. Og slik var det ikke på min gamle TV, så jeg leverte tilbake TVen neste dag. Er det noen som har merket noe slik med denne TVen?

På forhånd takk for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knepto
    Hei jeg vurderer å kjøpe LG 42PM1MA siden den er så fryktelig billig på komplett om dagen, men jeg lurer på hvordan den fungerer med Xbox 360 og PS2. Mitt første plasma TV kjøp var for et år siden når jeg kjøpte en av billig plasmaene fra Phillips, men når jeg spilte Xbox på den så var det et delay fra når jeg trykte på kontrollen til det skjedde på TVen på ca. 0,001 sekund. Man merker slik lett når man spiller mye. Og slik var det ikke på min gamle TV, så jeg leverte tilbake TVen neste dag. Er det noen som har merket noe slik med denne TVen?

På forhånd takk for alle svar
    Forsinkelse vil det vel alltid være. Det er derfor forsterkere kommer med lipsync funksjon. For å få så liten forsinkelse som mulig vil det hjelpe å slå av alle former for bildeforbedrings dilldall. Da slipper TVen å tygge så mye på bildet før det blir spyttet ut på skjermen.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •