Pioneer PDP-507/427 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med en selger på elkjøp igår, og han sa at de får inn de nye skjermene i september eller oktober. Det kan jo bety at de ikke er langt unna. De selger forøvrig ut 436 FDE til 19 995,- og 436 XDE til 24 995,-.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var de visst helt tomme for alle 6-serie skjermene i butikken OG på hovedlageret, og de hadde fått et restparti fra leverandøren i europa. Da bør vel de nye skjermene dukke opp temmelig kjapt, pioneer har vel ikke råd til å ikke ha skjermer tilgjengelig på markedet spesielt lenge?

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som at disse 7-gen skjermene har vært på markedet siden midten av juni i usa, dog med andre betegnelser
    (5070/5071 og 4270hx/ha). avsforum.com. Denne tråden var imidlertid på 69 sider så har ikke fått lest hele ennå. Men det virker som at 7-gen ikke står tilbake for noen plasmaskjermer på markedet akkurat nå. Men også i usa hørtes det ut som frustrasjon med pioneers logistikk. Lanserte 7. og solgte ut 6.gen skjermer i mars og utover, mens kundene må gå 3 mnd uten å ha mulighet til å kjøpe pioneer. Dette blir jo tilfelle her også, når 506 har vært på markedet siden sept-okt ifjor, blir sammenlignet med bl.a panasonic pv-500, og panasonic klarer å komme ut med pv-60 i mars og pv-600 i juni så skjønner jeg at mange velger panasonic. er vel bare i det siste vi har fått klare antydninger på at lansering av 7.gen i norge er rundt sept-okt!?

men heldigvis er mitt innkjøp ifm ny leilighet i februar, så da regner jeg med alle norske brukererfaringer har kommet, samt at de har pioneer-varene på lager :-D .

Sitteavstand 3-5 m. 42 eller 50" ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" helt uten forbehold! Pixelstrukturen forsvinner ved 2,5 m på 506XDE. Dess lenger unna du sitter dess mindre kinofeeling får du..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart 50".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nå var de visst helt tomme for alle 6-serie skjermene i butikken OG på hovedlageret, og de hadde fått et restparti fra leverandøren i europa. Da bør vel de nye skjermene dukke opp temmelig kjapt, pioneer har vel ikke råd til å ikke ha skjermer tilgjengelig på markedet spesielt lenge?
    Har mine tvil til akkurat det. Pioneer har i store deler av sommerferien hatt problemer med å levere noen som helst av sine konsumentmodeller. Tvene har vært etterspurte, så på salgssiden tviler jeg på at de ligger etter, selv til tross for at panasonic selger en del av sine! Pioneer er "pioneer" og de sikter nok ikke på allmennegruppen innen tv markedet. Med andre ord tror jeg faktisk at de fint kan ta seg råd til å ikke ha tver på markedet (seff kun i en begrenset periode) nettopp fordi folk er villige til å vente! Hvem tør vel kjøpe en panasonic i dag, når pioneer sine modeller kan være i butikkene allerede til neste måned...?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har info om leveringstidspunkt? Skulle gjerne ha sett disse før jeg kjøper ny tv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om de kommer til Sverige i slutten av september. Har bestemt meg og bestiller snart, men trenger litt hjelp til rett modell. Jeg skal sitte 4 meter fra skjermen og skal bruke Canal+ med digitalboks. Spørsmålet er modellen med analog tuner eller den med DVB-T i tillegg. OG selvsagt 42"eller 50"?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stesch
    Ser ut som om de kommer til Sverige i slutten av september. Har bestemt meg og bestiller snart, men trenger litt hjelp til rett modell. Jeg skal sitte 4 meter fra skjermen og skal bruke Canal+ med digitalboks. Spørsmålet er modellen med analog tuner eller den med DVB-T i tillegg. OG selvsagt 42"eller 50"?
    DVB-T kan ikke brukes til noe annet enn evt å få inn svenske gratiskanaler etter 2007 når NTV begynner regulære sendinger i et helt annet system (h264, mulighet for HD, kryptert og godkjenning av hver enkelt dekoder).

mvh
    Knut

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som 507 prises til ca 40" (39 for xa og 41 for xd)
    link

noen som tror vi får disse til under 35" her i norge iløpet av 6 mnd? vet ikke hvor mye fallene på pioneer er etter slipp. virker ihvertfall ikke som at 6-gen har falt noe særlig (50") etter at jeg begynte å se i juni...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett de nye i dag og virket veldig greie absolutt. Litt støy fra pdp4270 etter at den hadde stått på i noen timer. Ellers var det vanskelig å få ett skikkelig inntrykk. Verdt å vite at modellene med innebygget dvb-t ikke vil bli solgt i norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 507 bestilt, leveringstid 2-4 uker. Tror september blir lang i år. Det er vel kanskje ikke helt umulig at overgangen fra 21" til 50" kan bli merkbar:-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prisdiskusjonen flyttet HIT, vennligst forhold denne tråden teknisk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg fikk med meg så var grunnen til at Pioneer gikk i fra 43" til 42" at det var mer praktisk i produksjonen. Tipper det er fordi Nec sin fabrikk var tilpasset 42" panelere.

Synd at Tuner boksen blir borte. Er Pioneer litt lure så lager de en boks som kan kjøpes ved siden av. Slik at alt kan koples der, og sendes til skjermen via HDMI. Dermed slipper man med 2 kabler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Fikk sett de nye i dag og virket veldig greie absolutt. Litt støy fra pdp4270 etter at den hadde stått på i noen timer. Ellers var det vanskelig å få ett skikkelig inntrykk. Verdt å vite at modellene med innebygget dvb-t ikke vil bli solgt i norge
    Hvor så du denne hen? Og hvor har du det fra at XD-modellene ikke blir solgt her i landet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk meg også en kort titt i Tyskland, og det så veldig bra ut. Ikke noen enorme endringer fra forrige generasjon, men det er uten tvil ingen tradisjonelle NEC-paneler de har satt i disse TVene. Flotte farger som vanlig og lekkert design (nesten helt identisk som forrige generasjon, men uten ekstern tuner).

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg skal på produktkveld med pioneer i kveld så regner med jeg får en liten titt der + opplysninger. Legger det ut i morgen hvis jeg får noen viktige opplysninger. Gleder meg!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohh..det ser vi fram til

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh yeah!!! :-D
    Få info!!!! Off skulle ønske det var meg som kunne vært der og sett... :roll:

Noen som har målene på disse 42 og 50 "?? Utvendig fysiske mål, for de som måtte lure..
    Må finne ut om jeg får plass til 50" på veggen sjø.... :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finner du nok på nettsidene til pioneer.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •