Pioneer PDP-507/427 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Panasonic PV600 fikk bedre karakter. Det skyldes vel mye at den er billigere, de sier ikke noe særlig om hvordan de er imot hverandre. Eneste som står er dette:
    The Panasonic plasma television line, a direct competitor to Pioneer, seems to reproduce standard definition programming with fewer artifacts and pixilation.
    Testen av PV600:
    http://www.plasmatvbuyingguide.com/p...0u-review.html
    Synes det er alt for få "vs" tester. Hva gir de karakter ut fra egentlig? Pioneer har vel fått så godt som topp karakter i mange år. Hvilken karakter ville 435 fått idag?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test

Her er en test av PDP-427 fra oktober-nummeret av What Hi-Fi?

http://home.no.net/trbergli/pdp-427.pdf
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tja, slik jeg leser det; LØP OG KJØP FORRIGE GENERASJON... hvis en har tenkt å veggmontere... Jeg er fremdeles utrolig overrasket over at Pioneer har valgt å ikke en gang la den eksterne boksen være et alternativ, det er jo kanskje en av hovedårsakene til at jeg kjøpte Pioneer fremfor noe annet... Er det bare jeg som liker å veggmontere plasmaen min eller?

Jeg tror i ærlighetens navn at Pioneer har blitt skremt av de høye salgstallene til konkurrenten Panasonic og forsøker med dette å nærme seg det mer jevne marked. Det er nok et faktum at veggmontering er forbeholdt et fåtall i praksis, og det har Pioneer tatt til følge. Den eksterne boksen koster også mer penger, noe Pioneer har måttet ta hensyn til.

Min personlige mening, som også til dels har rot i min bakgrunn som markedsfører av yrke og utdanning, er at Pioneer med dette roter seg bort fra mye av det som faktisk gir dem et spesielt preg i markedet. Det er etter mitt syn en svært farlig korttenkt ferd Pioneer beveger seg i retning av ved å bli for opptatt av pris alene. Selvsagt er pris viktig, men nå vet vi jo også at folk gjerne kjøper en Pioneer også fordi merkenavnet har en merverdi...

Uansett, de nye TVene er fine nok de, men det ser ut som en billigversjon av den forrige modellen spør du meg... Det er samtidig mulig der plasma nå har havnet, på vei rett ned, og kanskje Pioneer har noe smart i ermet de har tenkt å vise oss med neste generasjon? Jeg vil ha en Pioneer SED MED ekstern tuner som min neste TV om ett års tid eller noe!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint ann å veggmontere en skjerm med innebyggete høyttalere også...
    Synes selv min PV600 ser kanon ut på veggen. Personlig kunne jeg ikke tenke meg ekstern boks, fordi jeg for mange bokser fra før av. Nå det er sagt, skjønner jeg godt mange kunne seg tenke ekstern tuner. Det beste hadde vært om man kunne velge. Dette handler jo selvfølgelig om markedsføring og konkurranse, slik er den kapitalistiske verden. Kjernegruppen til Pioneer liker nok ikke dette, men jeg tipper Pioneer vil vokse på det.

Kjøpe forrige generasjon Pioneer? Det må jo være hvis man prioterer design/ekstern tuner framfor bildekvalitet. Den nye modellen er sikkert bedre når det kommer til bilde. Så har Pioneer helt sikkert løst problemet med retention med sine nye modeller også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hvorfor du Lygren fremstiller det som at med innebygget tuner/tilkoblinger så kan ikke tven henges på veggen? Jeg har min på vegg, alle kabler er godt skjult i en liten kabel-leder, noe som jeg uansett måtte hatt med ekstern tuner.

Og det med at pioneer tar et dristig valg ved å bort fra denne, kan jo hende at markedsundersøkelser viser at kunder generelt helst vil ha tuner og slikt innebygget?

Bare lufter mine tanker her, er forsåvidt enig i både Lygren og Bomholt. Jeg vil helst ha minst mulig strekkes opp til tven men i 'racket' under står det mer enn nok bokser nå...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joda, en kan jo henge TVen på veggen også uten ekstern tuner/koblingsboks, men for det første får en jo flere kabler, men det er jo egentlig ikke noe stort problem bare en har rør stort nok (som de færreste har vel å merke), og ikke minst må en til med nye kabler hvis en skal koble seg til med noe nytt utstyr. Skal en koble til et videokamera eller en konsoll som vanligvis står på gutterommet må en også rote bak på TVen.

Jeg har hatt TV både med og uten ekstern boks veggmontert, og begge overnevnte problemer hadde jeg i stor grad ettersom jeg har relativt mye utstyr jeg kobler til og ikke minst kobler fra og til. Nå kunne jeg jo selvsagt vært litt fremtenkt og koblet til dobbelt sett HDMI og en hann til hunn s-video eller komponent når jeg kobler til konsollen min (som ikke står fast montert i stua, står i loftstua), men det hadde jo vært mye kabler å skjule da...

Uansett, jeg mener boksen er veldig praktisk, men jeg skal kanskje moderere meg til å understreke at det er min formening basert på erfaring med TVer med og uten, men tenker en seg litt om under kablingen trenger det jo ikke være all verdens problem da...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bare bruke en receiver som "boks" med HDMI til skjermen? Den fikser jo alt, utenom VGA.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kan man ikke bare bruke en receiver som "boks" med HDMI til skjermen? Den fikser jo alt, utenom VGA.
    Tester viser at det forringer kvaliteten om ikke jeg tar feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HTPC løser de fleste problemer med tilkoblinger.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OFF... Jeg må bare innrømme att jeg er temmelig på villspor når det gjelder hvilken Pioneer skjerm jeg skal kjøpe i høst..
    Hadde omtrent bestemt meg for 7 generasjonen, men så hørte jeg att den ikke kom med ekstern tunerboks, så i det siste har min lille hjerne gått over til att jeg skal velge 506 pga boksen..
    Men så tenker jeg nå att kanskje 7. generasjonen er utrolig mye mye bedre på bilde, og det er jo det som i bunn og grunn er det viktigste.... :sad:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Joda, en kan jo henge TVen på veggen også uten ekstern tuner/koblingsboks, men for det første får en jo flere kabler.
    Det blir vel heller færre? På nåværende modell med ekstern boks har man 2 systemkabler pluss strømkabel, noe som blir TRE kabler - på den nye greier man seg med en HDMI + strømkabel. Det gjør i alle fall jeg. Jeg synes det er FLOTT at den nye kommer uten ekstern boks Sannsynligvis henger det en 507 hos meg straks den er tilgjengelig i norge!

Dersom man på liv og død skulle ha behov for å koble til og fra videokamera, er det vel inngang for dette på siden av skjermen? Da er det ikke noe problem selvom tv'en er veggmontert. Forøvrig kan man jo bruke receiveren, som Tiger påpeker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Lygren har også jeg lenge ønsket at Pioneer ville fortsette å produsere TV-apparater med ekstern tunerboks, ihvertfall kunne de åpnet for at kunden kunne "skreddersy" etter eget ønske. Men når ekstern tunerboks ikke lenger er mulig, bør vel bildekvaliteten være avgjørende?
    Fra utenlandske forum er det tydeligvis mange fornøyd brukerne av 507, og det blir vel nesten for dumt å kjøpe en "gammel" modell (les. 506) når en bedre skjerm er like rundt hjørnet? Jeg venter i hvert fall i spenning på den første testen som gjør en direkte sammenlikning mellom 506 og 507. Blir det Area-dvd som er først ute?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, du har vel også en koaksialkabel til TV-tuneren, og de fleste av oss har mer enn kun en HDMI-kabel opp til TVen... Nå er det jo et poeng at de fleste receivere jo kommer med switch og videokonvertering, så det kan løse problemet for mange...

Jeg foretrekker uansett en ekstern boks ettersom jeg har en del enheter jeg kobler til ved ymse anledninger, slik som f.eks. et videokamera og en spillkonsoll, og det er veldig klønete å måtte finne inngangen bak på TVen i veggmontert stand...

Uansett, smaken er som baken, jeg liker boks, andre gjør det ikke...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www2.butterflyphoto.com/shop/...?sku=PDP5070HD

Fant dette tilfeldig på en side, da jeg satt og surfet etter nytt digital kamera..
    Var ikke så gæærn pris heller dette da, selv om jeg ikke vet hvor i verden dette er fra...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida - slettes ingen "uhyggelig" pris, dét...
    Men - jeg må minne om en liten ting: 5070 og 507 er to forskjellige TVer. Om jeg har forstått rett kan kommende 5070 sammenliknes med dagens FDE, mens 507 kan sammenliknes med XDE (flere utganger mm.).
    Gi et hint om dette er feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bare pioneer kunne lære seg å lage skikkelige HDMI-innganger så holder det jo med den. Alt skal jo uansett gå via HTPC :-)

-k

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bekreftet i dag at disse nye skjermene har Pioneerpanel. Det er IKKE NEC-panel.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Enda bra det da, men nå kan jo det være korrekt selv om panelet kommer fra den tidligere NEC-fabrikken (eies jo av Pioneer nå)... Er jo litt rart at 50-tommeren nå har NECs tidligere oppløsning, var jo egentlig ingen spesiell årsak til å gå over til 1366x768...? Vel, vi får stole på at det stemmer at dette er "ekte" Pioneer-paneler, en ser jo veldig raskt om det ikke er korrekt, for å si det slik!

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest noen brukererfaringer om disse, tenkte da spesielt på dette med innbrenning og image retention? Er dette blitt forbedret?

Disse skjermene har vel vært på markedet et par måneder i statene så noen erfaringer er det vel?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifi-regler.de/shop/pione...8c8351426ee473

Fant dette da jeg søkte litt, men sier ikke meg noe..
    Angrer på att jeg sluttet i tysk timene etter noen få timer, for å hoppe over på sløyd i valgfag timene nå gitt... :|

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •