Pioneer PDP-507/427 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    507 og 427 ser jo ut til å gå ut på det samme bortsett fra størrelse og oppløsning. Har de i så fall laget en "billig" 50"? Jeg tviler på at det kommer en 43" i tillegg til disse.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet er om de bytter ut panel også på de nye til NEC type... Så NEC Pioneeren her om dagen, og makan til drit skal du lete lenge etter! Synlige graderinger til tusen og elendig sortnivå. Utrolig overraskende at Pioneer har valgt å sette sitt merke på noe slikt, men det er vel volum og prispunktene som krever sitt...

Jeg tror og håper at Pioneer tenker litt fremover og holder seg i det øvre pris -og kvalitetssjiktet... De bør jo selvfølgelig også være først ute med SED hvis det lar seg gjøre, men det blir nok uansett ikke før 2007-2008 tidligst.

Jeg er uansett utrolig fornøyd med min 506XDE, og bytter nok ikke denne ut før det dukket opp en SED i tilsvarende størrelse. Et lite aber er imidlertid sortnivå, men ettersom Pioneer ligger såpass mye bedre an på design enn Panasonic om dagen (etter mitt syn) får jeg heller leve med det...

En annen ting jeg for øvrig synes er negativt er at Pioneer kutter ut den eksterne koblingsboksen. Det er jo rett og slett genialt ved veggmontering, nå skal en måtte legge opp en ny kabel hver gang en kobler til noe nytt også på Pioneer skjermene... Enda en grunn til å beholde 506'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda... SED er spennende det. Det er jo på tide at de begynner å produsere dem. De har jo plundret med denne teknologien i 20 år nå :wink:

Er det ikke Canon og Toshiba som står i spissen for dette? Hvordan kan da Pioneer kunne komme først ut med SED?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spørsmålet er om de bytter ut panel også på de nye til NEC type... Så NEC Pioneeren her om dagen, og makan til drit skal du lete lenge etter! Synlige graderinger til tusen og elendig sortnivå. Utrolig overraskende at Pioneer har valgt å sette sitt merke på noe slikt, men det er vel volum og prispunktene som krever sitt...

Jeg tror og håper at Pioneer tenker litt fremover og holder seg i det øvre pris -og kvalitetssjiktet... De bør jo selvfølgelig også være først ute med SED hvis det lar seg gjøre, men det blir nok uansett ikke før 2007-2008 tidligst.

Jeg er uansett utrolig fornøyd med min 506XDE, og bytter nok ikke denne ut før det dukket opp en SED i tilsvarende størrelse. Et lite aber er imidlertid sortnivå, men ettersom Pioneer ligger såpass mye bedre an på design enn Panasonic om dagen (etter mitt syn) får jeg heller leve med det...

En annen ting jeg for øvrig synes er negativt er at Pioneer kutter ut den eksterne koblingsboksen. Det er jo rett og slett genialt ved veggmontering, nå skal en måtte legge opp en ny kabel hver gang en kobler til noe nytt også på Pioneer skjermene... Enda en grunn til å beholde 506'en.
    Helt enig med deg.... Det som til nå har trukket meg mot Pioneer, er at man betaler litt ekstra men får markedets beste design/bilde og ekstern boks. Skal de begynne å gå bort fra den mer ekslusive klassen, er det litt synd. IMO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Er det ikke Canon og Toshiba som står i spissen for dette? Hvordan kan da Pioneer kunne komme først ut med SED?
    Jeg tror nok både Canon og Toshiba er klar over at Pioneer har et merkenavn som klinger langt bedre enn eget innen high-class video og kan dermed kanskje vurdere å lisensiere dette ut til Pioneer. Selv om Sony har utviklet BluRay er det jo Pioneers BR spiller vi gutta skal ha...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde også at 427 skulle erstatte 42RXE helt til jeg så prisen. Det finnes derfor kanskje en liten mulighet for at Pioneer skifter fra 43 til 42". Litt underlig siden et av salgsargumentene for Pioneer nettopp var at man fikk en tomme ekstra Jeg ville ikke holde pusten mens jeg ventet på at SED kom på markedet til en akseptabel pris. Som med all annen teknologi skal early adopters melkes, investeringer tilbakebetales og produsjonsmetoder forbedres før prisene blir konkurransedyktige. Jeg er forberedt på å bytte ut PV60en min med et Plasma/LCD en gang i løpet av de neste 1-2 årene, og først når det apparatet byttes ut vil det være SED som står på innkjøpslisten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg stopper her (etter dette :wink: ). Dette begynner å gli way off topic, men kom gjerne med et mer nærliggende eksempel. Hvis Sony hadde kjørt monopol på BlueRay, kunne de hvertfall glemme å få gjennom dette som ny standard.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Helt enig med deg.... Det som til nå har trukket meg mot Pioneer, er at man betaler litt ekstra men får markedets beste design/bilde og ekstern boks. Skal de begynne å gå bort fra den mer ekslusive klassen, er det litt synd. IMO
    Henger meg på her. Veldig synd hvis dette er tilfellet. Pioneer har konsentrert seg om high-end markedet, og dette er etter min mening å bevege seg bort fra det. Det er vel pengene som styrer. Blir uansett PV600 på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om dette? Vurderer å kjøpe TV snart..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    September er den store måneden hvor "alle" komme med nye modeller. Tipper det ikke kommer ut mer info før IFA åpner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er helt sikkert at den nye EU modellen skal ha tuner integrert i skjermen? Hadde nemelig planer om å ha den på veggen:neutral:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke sikkert. Har enda ikke hørt detaljer om Euro-versjonen, men regner med å få en titt på den om en måned. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vih
    Det står jo ingenting om retention problemet dems:shock: ?
    Har de ikke gjort noe for å forbedre det?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo ingenting om retention problemet dems:shock: ?
    Har de ikke gjort noe for å forbedre det?
    Det er vel ikke noe "problem" i sånn måte, selv om det er en uønsket bieffekt av plasmateknologien per dags dato. Redention opplever man på alle plasma. Om xx7 er bedre på dette området enn tidligere versjoner, må vi nok vente med å få vite til noen har denne hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er vel ikke noe "problem" i sånn måte, selv om det er en uønsket bieffekt av plasmateknologien per dags dato. Redention opplever man på alle plasma. Om xx7 er bedre på dette området enn tidligere versjoner, må vi nok vente med å få vite til noen har denne hjemme.
    Panasonic sier følgende: Newly-developed phosphor significantly resists burn-in as effectively as CRT displays.

Jeg vet det står burn-in, men det ser ut til at dette oxo har innvirkning på midlertidig innbrenning. Hadde selv en PV60 i en måneds tid og så veldig lite til retention (eller er det redention?).
    Jeg hadde håpet på at Pioneer også hadde lagt vekt på dette.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sier følgende: Newly-developed phosphor significantly resists burn-in as effectively as CRT displays.

Jeg vet det står burn-in, men det ser ut til at dette oxo har innvirkning på midlertidig innbrenning. Hadde selv en PV60 i en måneds tid og så veldig lite til retention (eller er det redention?).
    Jeg hadde håpet på at Pioneer også hadde lagt vekt på dette.
    Kan godt være de har gjort det, men at de ikke ønsker å "reklamere" for retention eksisterer på xx6 serien...

Og ja du har selvfølgelig helt rett, det heter RETENTION, det er en skrivefeil av meg jeg ikke helt klarer å bli kvitt. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok dette fra den linken du la inn...
    Resolution: 1024x768 (HDTV)

Det er jo feil?? ¨
    Eller???

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PV600 fikk bedre karakter. Det skyldes vel mye at den er billigere, de sier ikke noe særlig om hvordan de er imot hverandre. Eneste som står er dette:
    The Panasonic plasma television line, a direct competitor to Pioneer, seems to reproduce standard definition programming with fewer artifacts and pixilation.
    Testen av PV600:
    http://www.plasmatvbuyingguide.com/p...0u-review.html

Lurer på man kan bruke disse kalibrerings innstillingene eller om det kan være forskjeller på f.eks innstilling i servicemeny i USA og Europa? Med andre ord at de ikke vil fungere like bra med skjermer som er kjøpt i Europa?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •