Lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Lcd tv

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Lcd tv

Skal nå bytte ut tven,. Dama har bestemt at det ikke blir større enn 32" så visst noen vet om ett tv som er bra til rundt 10000 så har jo det vert supert.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så legger vi på 2k til så sitter du med en 32pf5321 til 11995 som er absolutt verdt en titt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt å kjøpe Hyundai Imagequest Q321 som koster rett under 10k

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnes det gode lcd tv'er til 10000kr?

Noen kom meg i forkjøpet med en tråd om lcd tv til 10000kr...

Håper noen med oversikt kan si noen ord om akkurat dette tema. Fra før finnes det tråder som omhandler spesifikke modeller og den tilhørende tekniske diskusjon. Her diskuteres hver enkelt skjerms spesifikasjoner, men jeg savner en sammenligning mellom lcd og CRT i rimelige prisklasser. Det er jo dette som er interessant å diskutere! Går man opp eller ned i bildekvalitet når man velger seg ut en rimelig lcd som arvtager for den gamle CRT'en??

Så, det jeg (og flere med meg?) lurer på, er i hvilken grad en 32" lcd til ca 10000kr i det hele tatt er i stand til å levere et anstendig bilde sett i forhold til CRT. Altså, vil en rimelig lcd skjerm kunne gi et tilfredsstillende godt bilde med parabol tuner som primær kilde eller MÅ man uansett svelge unna en mengde kompromisser?

Håper noen med interessante erfaringer og seriøse vurderinger kan bidra med noen ord her.

Og, husk! Jeg er kun interessert i vurderingen av LCD tv'er i ca. 10000kr klassen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og man får det man betaler for. Vil nesten heller annbefale en god bilderørs tv til halvparten av prisen enn en lav budsjetts LCD tv. Eneste brukbare en slik lcd kan by på omtrent er bedre bilde ved bruk av PC. Resten blir de grundig slått av en bilderørs tv.

Er snakk om å legge på kanske en 2-4 tusen og få en tv av en annen verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Samsung LE-32R51?
    Denne har da gjort det svært godt i mange tester.
    Selges av pixmania for NOK 9986 og må vel være et av de beste tilbudene på 32" LCD til under 10K

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og man får det man betaler for. Vil nesten heller annbefale en god bilderørs tv til halvparten av prisen enn en lav budsjetts LCD tv. Eneste brukbare en slik lcd kan by på omtrent er bedre bilde ved bruk av PC. Resten blir de grundig slått av en bilderørs tv.
    Jeg vil også tro det er slik du sier, problemet er bare at lav budsjetts lcd tv'er selger som bare det.

Jeg nekter å tro at flere hundre tusen nordmenn er så opptatt av å knipe inn en skarve kvadratmeter gulvplass at de ser helt bort fra det faktum at bildekvaliteten synker betraktelig ved kjøp av en slik skjerm? Det er t.o.m. anstendige folk her på forumet(!) som vurderer slike skjermer, og jeg skulle rolig mene at nettopp folk som jevnlig frekventerer et audio/video forum er et knepp mer interessert i bildekvalitet enn den gjengse nordmann som kanskje tror at alt nytt er bedre enn det gamle..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo faktisk så er det akkurat det som skjer. Veldig mange i dag kjøper tv etter hvordan tv'en ser ut og at den er flat. Hvor mange er det ikke som dukker opp med målbåndet i butikken og bestemmer seg for hva som passer inn der. Det er desverre flere enn du tror...

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation legge på

etter noen runder hos forhandlere ser jeg det , at man må nok litt opp i pris for og få ett bedre bilde og ikke minst, lyd, mange lcdèr er engentlig skikkelig crapy når man nermer seg di som koster 7000-8000k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •