Røde prikker på PHILIPS 42PF7320

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Røde prikker på PHILIPS 42PF7320

Hei ale forumets medlemmer, jeg er en lykkelig eier av en PHILIPS 42PF7320.
    Etter ca 6 mnd bruk har jeg oppdaget røde og grønne prikker på mørke deler av skjermen.
    Jeg kan justere dem vekk delhvis ved å skru ned kontrasten, men jeg synes dette blir litt feil, noen som har noen tips å komme med ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viggo1234
    Hei ale forumets medlemmer, jeg er en lykkelig eier av en PHILIPS 42PF7320.
    Etter ca 6 mnd bruk har jeg oppdaget røde og grønne prikker på mørke deler av skjermen.
    Jeg kan justere dem vekk delhvis ved å skru ned kontrasten, men jeg synes dette blir litt feil, noen som har noen tips å komme med ?

Røde pixler er det vel lite som det kan gjøres noe med . "Døde" oftest de. Sjekk pixelgarantien til philips, om det eksisterer noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Røde pixler er det vel lite som det kan gjøres noe med . "Døde" oftest de. Sjekk pixelgarantien til philips, om det eksisterer noe..
    Ja men det finnes noe som heter garanti også da er kjøpt hos Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viggo1234
    Ja men det finnes noe som heter garanti også da er kjøpt hos Lefdal
    Dessverre dekker ikke normal butikkgaranti slike "feil". Det er opp til produsentene å definere slike garantier. De fleste LCD/plasmaskjermer følger en ISO standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Dessverre dekker ikke normal butikkgaranti slike "feil". Det er opp til produsentene å definere slike garantier. De fleste LCD/plasmaskjermer følger en ISO standard.
    jaha hmm rart egentlig, siden varen ikke fungerer slik man bør forvente,er det noe jeg har gjort som kan forårsake dette da, jeg mener jo at en såpass ok skjerm burde holde lenger, for det er snak om tydelige røde - grønne prikker, og har ikke brukt den nevneverdig mye ca et halvt år maks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike feil oppstår vel som regel ved kort tids bruk, men kan sikkert dukke opp etter en stund også. Pixelfeil er kjedelige saker.. Lite man får gjort. Produsentene mener det er en viss "tålegrense" for et slikt komplekst panel. Iom. at et standard panel i dag inneholder rundt 1 mill pixler, regner de fleste inn 8-10 pixler som enten er døde eller lysende. Noen få har nulltoleranse, mens majoriteten følger ISO standarden. Det er gjerne forskjellige regler, avhengig om de døde eller lysende pixlene sitter i gruppe, eller om de er spredt over hele panelet. Det er vel også egne regler som omfatter sub-pixler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Slike feil oppstår vel som regel ved kort tids bruk, men kan sikkert dukke opp etter en stund også. Pixelfeil er kjedelige saker.. Lite man får gjort. Produsentene mener det er en viss "tålegrense" for et slikt komplekst panel. Iom. at et standard panel i dag inneholder rundt 1 mill pixler, regner de fleste inn 8-10 pixler som enten er døde eller lysende. Noen få har nulltoleranse, mens majoriteten følger ISO standarden. Det er gjerne forskjellige regler, avhengig om de døde eller lysende pixlene sitter i gruppe, eller om de er spredt over hele panelet. Det er vel også egne regler som omfatter sub-pixler.
    Jeg begynner å tvile på om dette er døde piksler, når jeg avslutter menyen for eks henger de røde prikkene igjen, og jeg kan tydelig lese menyen i bakgrunnen, den vises da som røde prikker over den delen av menyen har vært. de blir svakere etter et minutt ca.
    Har sjekket alt av kbling etc uten at dette har noe å si

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine observasjoner avkrefter da ikke at det er døde pixler, snarere tvert i mot... Jeg har hørt at man kan få liv i de igjen ved å masere overflaten på skjermen lett, hvis det er LCD da med myk overflate. Ville i alle fall snakket med leverandøren før jeg gikk i gang med et slikt prosjekt da du i værste fall kan lage flere døde pixler.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en plasmaskjerm og ikke LCD.

Når det gjelder Philips og pixelgaranti, så har vel de nulltolleranse på PC-skjermer, men hvordan det er med de store tv'ene er ikke godt å si! Ta en telefon til Philips Norge og spør deg frem der!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •