32-37" LCD - hva velger jeg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror jammen jeg holder på å overtale meg selv til å gå for en plasma, nærmere bestemt Panasonic TH-42 PV60. Med masse godord her på forumet og glitrende omtaler blant annet i DVD & Hjemmekino ser den ut til å være en killer når det gjelder farger, sortnivå, generell bildekvalitet. Når designet i tillegg er pent, TV`en er svært kompakt for bildestørrelsen og bildeprosesseringen virker å holde høy klasse lar jeg meg friste. Og prisen ligger på samme nivå som LG`en omtalt tidligere i threaden. Den har den vga-inngang samt dobbel hdmi.

Til syvende og sist er det bildekvaliteten som betyr mest for meg, og da må denne komme med i betraktningen. Kontrasten er oppgitt til 10.000:1, det tidoble av de fleste lcd`er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Tror jammen jeg holder på å overtale meg selv til å gå for en plasma, nærmere bestemt Panasonic TH-42 PV60. Med masse godord her på forumet og glitrende omtaler blant annet i DVD & Hjemmekino ser den ut til å være en killer når det gjelder farger, sortnivå, generell bildekvalitet. Når designet i tillegg er pent, TV`en er svært kompakt for bildestørrelsen og bildeprosesseringen virker å holde høy klasse lar jeg meg friste. Og prisen ligger på samme nivå som LG`en omtalt tidligere i threaden. Den har den vga-inngang samt dobbel hdmi.

Til syvende og sist er det bildekvaliteten som betyr mest for meg, og da må denne komme med i betraktningen. Kontrasten er oppgitt til 10.000:1, det tidoble av de fleste lcd`er.
    Kontrast-tall på plasma og LCD kan ikke sammenlignes direkte. Ikke engang i nærheten.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Kontrasten omfattes av oppløsningen på tv'en. Derfor finner du aldri en høyoppløst plasma med reell kontrast på 10000:1.

LB1 som er nevnt tidligere er vel den lcd'en med høyest kontrast hitill på markedet samt at den har beste sortnivå takket være LED baklyset. Men som et minus har den dårlig innsynsvinkel.

Plasma er nok bedre rent bildemessig men ikke som en pc skjerm.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •