SED-skjermer parkerer plasma og LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SED-skjermer parkerer plasma og LCD

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt for VG og hvermannsen, men vi har vel diskutert dette en stund allerede her.

-Har så absolutt lyst til å vente på SED jeg, men det spørs akkurat hvor lang tid det tar. Gamle-plasmaen min begynner å bli moden for utskifting .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Åneidu! "Produksjon er like om hjørnet"...som skulle vært i 2005...2006 eller 2007...kanskje 2008..eller?
    Merkelig...synes å huske liknende saker før..
    Vel! nå skal ikke jeg være negativ, -gleder meg jeg og, men hvis vi sier minst 2010 så snakker vi.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ta det helt med ro.. det kommer til å ta flere år innen dette er i masseproduksjon og på markedet i Norge til normale priser og akseptabel kvalitet.

Selv om LCD og Plasma har sine fysiske begrensinger, kommer de til å utvikles til enda bedre produkter enn de er i dag, så overgangen når den tid kommer vil ikke bli så voldsom som diverse skribenter skal ha det til. Selvfølgelig ønsker de headlines, og utviklerne av produktene ønsker mest mulig "blest" om teknologien, men det blir rett og slett tåpelig når folk sitter på gjerdet halve livet sitt etter produkter som er "rett rundt svingen".

Og når SED kommer på markedet, så snakkes det sikkert om 3D skjermer som er overlegne SED (Prototype av disse er allerede laget), og da er det bare klatre opp på gjerdet igjen.

Husker alle som sa de ikke ville kjøpe LCD-skjerm til PC`en fordi OLED var rett rundt hjørnet.... Tja....

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bare å ta det helt med ro.. det kommer til å ta flere år innen dette er i masseproduksjon og på markedet i Norge til normale priser og akseptabel kvalitet.

Selv om LCD og Plasma har sine fysiske begrensinger, kommer de til å utvikles til enda bedre produkter enn de er i dag, så overgangen når den tid kommer vil ikke bli så voldsom som diverse skribenter skal ha det til. Selvfølgelig ønsker de headlines, og utviklerne av produktene ønsker mest mulig "blest" om teknologien, men det blir rett og slett tåpelig når folk sitter på gjerdet halve livet sitt etter produkter som er "rett rundt svingen".

Og når SED kommer på markedet, så snakkes det sikkert om 3D skjermer som er overlegne SED (Prototype av disse er allerede laget), og da er det bare klatre opp på gjerdet igjen.

Husker alle som sa de ikke ville kjøpe LCD-skjerm til PC`en fordi OLED var rett rundt hjørnet.... Tja....
    Helt enig med Håkon vis man skal sitte å vente og vente på nye produkter hele tiden så kjøper man aldri noe..Ka skjer når SED kommer på marked etter d så kommer vel noe nytt igjen...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så LED-LCD på Cebit i 2005, og da snakker vi en hel lineup av ferdigproduserte modeller fra Sony og Samsung... Fremdeles ikke å spore i markedet. SED tror jeg vi skal ta det helt med ro med, vi snakker trolig tidligst 2007 med mindre det skjer noe helt spesielt mht produksjonsteknikk.

Nå er det imidlertid slik at Toshiba og Canon ikke har like mye å tape som Samsung og Sony på å presentere morgendagens teknologi i dag (Samsung og Sony ønsker jo som vanlig å holde på teknologien så lenge de makter for å juice maksimalt ut av R&D), og det vil nok være positivt i forhold til lanseringstidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror først og fremst at Toshiba og Canon ikke har noe å tape med å lansere teknologien lenge før den er klar. For de er det bare en fordel at mange setter seg på gjerdet og venter med å investere i flatskjerm. Sony og andre store vil ikke ha for mye blest om fremtidens produkter for de det ødelegger for salg av dagens produkter og de trenger denne inntjeningen fior å utvilke fremtidens produkter. Tror ikke de nødvendigvis lanserer ny teknologi senere av den grunn. De er hele tiden i en konkurranse situasjon og må ha best mulig produkter til rett pris. De vil derfor ikke hause opp fremtidens produkter før de kan selge de. I begynnelsen er det ikke noe i veien med å selge ny teknologi paralellt med gammel teknologi fordi det vil være en stor prisforskjell.

Det er derfor ganske usikkert om SED vil bli den store teknologien. Folk flest vil ikke betale en formue for en flatskjerm og ressursene fra produsentene legges der det store markedet er. Jeg er helt sikker på at vi vil få veldig gode skjermer i fremtiden til priser folk flest har råd til. Hvilken teknologi som vil dominere er jeg mer usikker på.Et eksempel på dette er projektormarkedet der projektorer med D5 teknlogi har fått et fornuftig prisnivå og der kvaliteten allerede har blitt veldig bra. For ikke lenge siden var mange hjemmekino entusiaster overbevisst om at DLP var tingen. Nå har LCD tatt et stort skritt videre og har lansert ytterligere forbedring fra neste år. De ulike LCOS variantene er også på full fart fremover.

Det er vanskelig å spå, især om fremtiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •