HD Ready crt tvèr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD Ready crt tvèr

Har bestemt meg for crt tv tv da jeg mener dette gir best bilde og er utrolig mye billigere i innkjøp.

Hvilke tver finnes idag,er det noen med personlige erfaringer med disse?

Hvordan vil bildet bli på en ikke hd ready crt,viss den fores med hd signaler?Vil det bli dårligere enn dagens bilder med dagens signaler?

Søker hovedsaklig 32 tommer eller mer.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en en HD-Ready CRT TV, det vil gi best bilde, mener Philips har sluppet en HD-Ready 32" nå til 5000-6000,-

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge denne tråden er ikke den philips tvn egnet for hdtv:http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1266

Noen andre forslag til crt tv som er hd klar og eventuelt linker til plasser der man kan få kjøpt disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er temmelig sikker på at den Philips TV'en gir en bildekvalitet i 1080i som matcher LCD/Plasma. Hvis ikke driver Philps rimelig villedende markedssføring, og ekte HD CRT er jo i salg i USA til samme pris. At den ikke er 100% "HD-Ready" skyldes antagelig at den ikke har "native" støtte for 720p, noe som så vidt jeg vet er et krav for "HD-Ready" sertifisering. Dette er normalt for HD CRT TV'er, da ekte 720p krever et vesentlig høyere frekvensområde en 1080i. For folk flest er dette ikke noe problem, da mange synes 1080i ser bedre ut en 720p.

Når det gjelder andre alternativer er utvalget i Norge tragisk dårlig. Samsung kom med en "SlimFit" HD 32" CRT i fjor sommer, men denne ble raskt trukket tilbake fra markedet pga store geometriproblemer. Det bør også nevnes at dette apparatet ikke støttet 720p/1080i i 60Hz, kun 50Hz ! Samsung kommer visstnok med en ny HD "SlimFit" snart som skal ha fikset geometriproblemene.

Ellers hadde JVC en HD 32" modell på markedet (HV-32P40) som støttet 1080i, men denne er ikke lagervare hos JVC i Norge lenger, tiltross for at den fremdeles står i produktutvalget på www.jvc.no sine sider. Denne TV'en har fått knallkritikker for bildekvaliteten i 1080i, men mindre god omtale for kvaliteten på vanlige signaler. I tillegg er visstnok ikke kvaliteten på RGB signaler helt god, noe som er et gjennomgående problem på JVC TV'er. Den har heller ikke HDMI/DVI (eller VGA) støtte. Kun komponent innganger for HD signaler.

Noe annet finnes meg bekjent ikke, men jeg har hørt at JVC skal være på vei med en ny arvtager til HV-32P40. Det gjenstår dog å se om den vil bli tilgjengelig i Norge.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for utfyllende svar!!

Hmmm,den Philipsen blir mer og mer interessant

Kjøper nok den om jeg ikke kommer i havn med de Loewe apparatene som jeg har på hånda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips TV'en er ute i Spania. Her finner du en tråd som omtaler apparatet + bilder; http://www.elotrolado.net/showthread...&pagenumber=20 Konsensus synes å være at apparatet gir en fabelaktig kvalitet i 1080i med XBOX360.

Her er en babelfish oversettelse fra forumet:

"Proven until the moment: PS2 In 4:3, and with the configuration put in ' personal', quite decent (not like in small of all the life, but if enough good and perfectly juiceable my crt) XBOX360 Pfff.... that I can say! It is simply incredible, I have not seen an equal thing! In serious, it is a wonder. I have proven burnout revenge, and is another game (it is happening to me with all the games that I am proving). I see things that before nor that thought they existed! :doh I have putting, in the 16:9 and configuration (the last button of down to the right in the remote control) in way ' suavé. TRAILER 720p :babas dribbling... the quality is impressive again. The only thing that I am observing (I have tele put in the ground, I do not have furniture sufficient to support to the 50 kilitos of weight:bigcry) is that down to the left of the screen, is small flickering very slight (when you play is impossible to appreciate it, but if in menus, although almost it is not seen). It is to put some to him beats! Good, nor that for saying that tele me it has left with the eyes or cerraditos! :amor"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde som viser forskjellen mellom 480p - 720p - 1080i på Philips apparatet; http://img476.imageshack.us/img476/5181/comparao2rn.jpg

Som man ser er det stor forskjell mellom 480p og 1080i, men nesten ikke forskjell mellom 480p og 720p. Så vidt jeg har forstått nedskaleres 720p til 1024x576 progressivt, som er noe bedre en 480p men langt i fra ekte 720p.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •