Flatskjerm på bad?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Neida, det er absolutt ikke noe i veien med å bruke det. Det er faktisk veldig fornuftig. Men jeg kan love deg at vinglass på badet er et mye større faremoment, enn den lille glassplata foran skjermen.
    Hehe, snakker du av erfaring?

Humm... og slenge seg ned i et badekar med et glass vin, for å så skru på flatskjermen felt inn i veggen høres ikke ut som en dårlig ide....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket med forsikringsselskapet ditt om de går god for din egeninstallasjon? Hva om glassruta knuser, vil tv'n fremdeles bli definert som plassert i et annet rom?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av techky
    Har du sjekket med forsikringsselskapet ditt om de går god for din egeninstallasjon? Hva om glassruta knuser, vil tv'n fremdeles bli definert som plassert i et annet rom?
    Hva skal tas på forsikringen dersom glasset skulle knuse? Glasset? I værste fall en TV til 4-5000,-?

Er man redd for dette kan man jo kjøpe herdet glass... knuser du det, så driver du med aktiviteter som ikke bør utøves inne på badet uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, IP klassifikasjonene er der for en grunn -vår sikkerhet. Du vil nok ikke finne en rørlegger/elektriker som vil gå god for din løsning, med eller uten sikkerhetsglass.
    Å erstatte en glassplate eller en billig tv er nok ikke noe problem for de fleste, men hva om installasjonen forårsaker brann?

Better safe than sorry

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, IP klassifikasjonene er der for en grunn -vår sikkerhet. Du vil nok ikke finne en rørlegger/elektriker som vil gå god for din løsning, med eller uten sikkerhetsglass.
    Å erstatte en glassplate eller en billig tv er nok ikke noe problem for de fleste, men hva om installasjonen forårsaker brann?

Better safe than sorry
    Du har helt rett, poenget mitt var vel egentlig at hvis man gjør dette korrekt, så er det liten grunn til å være redd....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det har jeg ikke, men det har vært en EL-kontrollør her som godkjente det. Din teori på hvordan ruten knuses, vil jeg gjerne vite. Hadde alle vært like "trigger happy" som Elvis var da han så noe han ikke likte på TV, så hadde jeg skjønt det men ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær sikker på å legg ut et bilde eller to når prosjektet er ferdig. Kunne nemlig tenkt meg å se hvordan det ser ut til slutt. Kanskje blir jeg fristet til å ordne noe lignende når jeg får meg leilighet/hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Ser at jeg har klart å engasjere noen med dette, og det er bra. Tror jeg lander på en todelt løsning. Jeg tror jeg kommer til å starte med en konvensjonell montering av en billigskjerm på brakett. Dersom denne tar kvelden i løpet av kort tid, så har jeg planer om å "kasse" inn en tilevision. Ser at den bare har behov for 8cm dyp kasse og det tror jeg at jeg kan leve med på veggen. Tar over huset i slutten av juni og kommer til å poste bilder så snart jeg er igang...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •