Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 42 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvfølgelig prøvde jeg å slå av alle bildeforbedringsfunksjoner. Den værst synderen er 3D comb filteret, men det virker ikke ved RGB. Kjørte TV'n med DVD og digital kabel, men bildet var fortsatt "geléaktig" selv om alt var slått av.
    Synes det er rart at Panasonic sier seg fornøyd med dette resultatet. Veldig synd ettersom TV'n har veldig godt bilde og er overraskende resistent mot image retention.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Man ser det jo ikke med en crt, så hovedproblemet ligger vel da i skjermen? HD blir selvfølgelig konge, men viktig at skjermen takler SD bra siden det er det vi vil ha mest av de første årene.

Jeg synes nå det var slørete på min gamle crt jeg men..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Jeg synes nå det var slørete på min gamle crt jeg men..
    Det er godt mulig. Og når skjermen er såpass mye større, kommer svakhetene tydeligere frem. Da jeg så DVD i går og så noe etterslep, var alle bildeforbedrings greiene slått av. Så ikke noe etterslep da jeg så Hostage for noen dager siden, da var bildet kanon bra. Så tydelig at det kan variere fra film til film.
    Lurer på om PV500 hadde lignende problemer?

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min pana PV62E på Elkjøp, fristen for tilbakelevering nærmer seg nå med stormskritt. Jeg teller nå på knappene om jeg skal beholde skjermen..

+ : Når kilden er bra (= Hovedsaklig DVD) , gir skjermen etter min målestokk et fantastisk bra bilde. Skarphet, farger for ikke å snakke om dybde er meget bra. Og enda har jeg bare kjørt via scartkabel.

- : Fotballsendingene skuffer. Og jeg ser MYE fotball. Det virker som jo mindre flate av skjermen en spiller dekker, jo dårligere håndterer skjermen detaljene. Jeg forventer ikke å kunne telle nesehårene til hver enkelt spiller på store oversiktsbilder, men jeg hadde satt pris på om det så ut som de løp PÅ gressmatta og ikke MED den , om du skjønner. ;-)
    Det har nok mye med signalene å gjøre, men det er nå engang de signalene jeg har ...

-: Reflekser. Måtte justere plasseringen av noen lamper som ble veldig tydelige i skjermen. Problemet er dermed løst, men at det lett blir reflekser er det ingen tvil om! Downlights er nok tingen for denne skjermen. Synes forøvrig ikke det er noe spesielt plagsom refleks i dagslys, ikke værre enn det gamle TV-apparatet ihvertfall.

I går skulle jeg sette på en DVD. Jeg slo på DVD spilleren med fjernkontrollen og Pio-skjermbekytteren vistes på skjermen. Når jeg bøyde meg ned for å sette i DVD'en kunne jeg langt der inne i tv-apparatet høre lyden fra NRK1.!
    Dette forundret meg , jeg prøvde å justere volumet på TV'en opp og ned, men det var forsatt bare en meget svak lyd. Kunne tydelig høre nyhetsoppleseren i NRK1 når jeg øret helt inntil!
    Scary!!

Jeg synes også menyer, innstillinger og bruksanvisning er både knotete og mangelfulle.
    F.eks Justering av kontraster osv er lettere å forholde seg til når det er TALL og ikke slik som her "litt over midten" ,"ca et par trykk fra midten og nedover" bla bla
    Det er nemlig fryktelig lett å komme borti tilbakestillingsknappen.!

Alt i alt er likevel mye av dette til å leve med, og har ikke lyst til å bære TV'er fram og tilbake til elkjøp så mange ganger.
    Spørsmålet blir om det er noe bedre fra 42" og oppover der ute som kommer til under 20K snart.
    Jeg ga 18500 for skjermen med rombefot. Personlig synes jeg det er en god slump penger, så jeg må vite at jeg får glede av denne tv'en i mange år framover. Tenke ,tenke ,tenke...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pv600

Jeg var skuffet over fotball kampene fra VM, men de to kampene jeg har sett fra TV2 har vært klart bedre. Bildet her har vært bra, men langt fra outstanding. Har forresten tak-antenne. Spørsmålet er om det finnes andre skjermer som takler dette noe særlig bedre. Tror ikke en LCD vil være bedre, tvert imot. Eneste skjermen jeg tror kanskje er et hakk bedre på sendinger med mye bevegelse er Pioneer. Den koster jo betydelig mer, har dårligere svart-nivå og det virker ut som om den sliter mye med redention (midlertidig innbrenning).

J O , det var merkelig det problemet du hadde med lyd fra NRK. Hvis det forsetter, ville jeg ha levert tilbake skjermen.

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, merkelig med den lyden. Skal sjekke det nærmere i kveld. Kjøpte en Pioneer 696 dvd-spiller i helga, har ikke lagt merke til noe slikt mens den forrige dvd-spilleren var i bruk. Om DET på et eller annet mystisk vis skulle ha noe å si..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J O
    Jeg kjøpte min pana PV62E på Elkjøp, fristen for tilbakelevering nærmer seg nå med stormskritt. Jeg teller nå på knappene om jeg skal beholde skjermen..

+ : Når kilden er bra (= Hovedsaklig DVD) , gir skjermen etter min målestokk et fantastisk bra bilde. Skarphet, farger for ikke å snakke om dybde er meget bra. Og enda har jeg bare kjørt via scartkabel.

- : Fotballsendingene skuffer. Og jeg ser MYE fotball. Det virker som jo mindre flate av skjermen en spiller dekker, jo dårligere håndterer skjermen detaljene. Jeg forventer ikke å kunne telle nesehårene til hver enkelt spiller på store oversiktsbilder, men jeg hadde satt pris på om det så ut som de løp PÅ gressmatta og ikke MED den , om du skjønner. ;-)
    Det har nok mye med signalene å gjøre, men det er nå engang de signalene jeg har ...

-: Reflekser. Måtte justere plasseringen av noen lamper som ble veldig tydelige i skjermen. Problemet er dermed løst, men at det lett blir reflekser er det ingen tvil om! Downlights er nok tingen for denne skjermen. Synes forøvrig ikke det er noe spesielt plagsom refleks i dagslys, ikke værre enn det gamle TV-apparatet ihvertfall.

I går skulle jeg sette på en DVD. Jeg slo på DVD spilleren med fjernkontrollen og Pio-skjermbekytteren vistes på skjermen. Når jeg bøyde meg ned for å sette i DVD'en kunne jeg langt der inne i tv-apparatet høre lyden fra NRK1.!
    Dette forundret meg , jeg prøvde å justere volumet på TV'en opp og ned, men det var forsatt bare en meget svak lyd. Kunne tydelig høre nyhetsoppleseren i NRK1 når jeg øret helt inntil!
    Scary!!

Jeg synes også menyer, innstillinger og bruksanvisning er både knotete og mangelfulle.
    F.eks Justering av kontraster osv er lettere å forholde seg til når det er TALL og ikke slik som her "litt over midten" ,"ca et par trykk fra midten og nedover" bla bla
    Det er nemlig fryktelig lett å komme borti tilbakestillingsknappen.!

Alt i alt er likevel mye av dette til å leve med, og har ikke lyst til å bære TV'er fram og tilbake til elkjøp så mange ganger.
    Spørsmålet blir om det er noe bedre fra 42" og oppover der ute som kommer til under 20K snart.
    Jeg ga 18500 for skjermen med rombefot. Personlig synes jeg det er en god slump penger, så jeg må vite at jeg får glede av denne tv'en i mange år framover. Tenke ,tenke ,tenke...
    Skjønner deg veldig godt. Er i akkurat samme situasjon. Men jeg tror jeg kommer til å beholde PV60. Tviler på at det er noe som er bedre til forsvarlig pris.
    Vurderer selv en videoprosessor for å kunne rense signalene (DVDO iscanHD får en til rundt 4 K brukt, men har ,mest lyst på VantageHD eller Optoma HD3000 men da er det snakk om 20 K) Skulle gjrene prøvd dette på mine signaler hjemme for å se hvilken effekt det har.
    Noen som vet om det finnes noen mulighet til å låne inn disse tre for en sammenligning ?
    Har ikke kalibrert min skjerm enda (pga innkjøring, så jeg regner med å kunne hente ut mer av farger og kontrast) men det som skrives om "gele effekt" i ansikter og generelt kornete bilder på dårlig signal må enten aksepteres eller så må en skaffe seg bedre signalkilde.
    Viftestøyen er til stede men den høres ikke mer en dvd recorder HX 710, så det er levelig. Design og reflekser har jeg null problem med.
    Lagde Elfa stativ til et par hundrelapper glimrende løsning som er billig, enkel og den mest elegante (bygger lite ut fra veggen). Hele jobben tok et kvarter http://www.minhembio.com/produktbilder/93520

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg å er på utkikk etter plasma skjerm, og kommer til å handle nå til høsten..
    Og også jeg ser utrolig mye fotball, da jeg er ivrig Manchester United supporter, så har jeg canal+ via digital dekoder fra Canal Digital.
    Må si jeg ikke likte å lese de erfaringene du hadde med fotball på panasonicen.. :|
    Er det slik på alle plasma skjermene?? Også Pioneer sine??
    Eller er det sendingene det er noe galt med...??

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Og også jeg ser utrolig mye fotball, da jeg er ivrig Manchester United supporter, så har jeg canal+ via digital dekoder fra Canal Digital.
    Må si jeg ikke likte å lese de erfaringene du hadde med fotball på panasonicen.. :|
    Med en digitalboks vil kvaliteten på sendingene bli vesentlig bedre.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de TVene jeg har kjøpt og testet og sendt tilbake var ikke tilgjengelig for meg å se her, forutenom den siste nu som jeg har selv nu LE40R71B fra samsung, men kun i 32 og 27 tommers modell...

Denne derimot har det den modellen stående her i butikk her i bygda og jeg syns den ser dritlekker ut...

Jeg kjøpte min Samsung som er "gamer" TV hverken mer eller mindre, LCD er ikke det beste å se film på og det er jeg 100% for, men til spill så er dem der hvor det teller...

Plasma derimot er Uber til Film og generell TV titting så jeg kunne gjerne tenkt meg en Plasma TV i tillegg til den LCD som jeg allerede har...

Tillegg så når plasma i størrelse er billigere enn LCD kunne jeg gjerne gådd for en 46 tommer eller omså 50 hadde jeg hadd råd til det...

Får vel bare fortsette å spare... :grin:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Med en digitalboks vil kvaliteten på sendingene bli vesentlig bedre.
    Godt å høre det da, for jeg fikk digitaldekoder fra canal digital... :-)

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder digitaldekoder og fotball så siterer jeg meg selv fra tidligere i tråden :
    Lånte en Canal Digital dekoder her om kvelden for å se om tv-bildene fra Tyskland ble bedre. (Kabel-TV).
    Eneste forskjellen var at det ble mye tydeligere og skarpere "blurr" rundt spillerne på oversiktsbilder. Andre kanaler ble vesentlig bedre bl.a Tv 2 Zebra som er normalt er "værstingen" blant kanalene hos meg.
    Sjekka så mottakskvalitet som lå på fattige 37 %. Det er vel her kimen til problemene ligger?. På tross av det er bl.a Animal Planet tindrende klar. Andre kanaler varierer i kvalitet.
    Hva slags mottakskvalitet er normalt fra CD ?
    Er totalt sett meget fornøyd med PV62 så langt!
    Så om noen med CD dekoder kunne fortelle hva de har på mottakskvalitet så hadde jeg sikkert fått bekreftet at det er signalene hos meg som er elendige, og det er ikke TV'en sin feil...
    Det var jo flere innlegg her fra folk som var fornøyd med bildekvaliteten, også fra Tyskland-VM.
    Det kunne også vært til hjelp å høre hvordan de som brukte denne TV'en i vinter var fornøyd med TV'en under OL, Champions League , Premier Leauge osv.

Jeg har nå sjekket ut dette med lyden som jeg nevnte tidligere:
    Når jeg slår på DVD-spilleren, slår TV'n automatisk over til AV, og lyden fra den kanalen som stod på høres fra høyttaleren. Fra TV-stolen høres dette bare ut om svak "summing" hvis det er stille og jeg lytter ( og det gjør jeg jo nå da.. ;-) ), med øret 20 cm fra høyttalerne hører jeg godt hva som blir sagt.
    Drar jeg ut Scart-kontakten, blir lyden borte! Det samme gjelder uansett hvilken AV-kontakt jeg bruker.
    Med en gang det kommer den minste lyd fra en DVD-plate blir jo TV-lyden overdøvet, så noe stort problem er det forsåvidt ikke. Men det skal jo ikke være slik??

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lagde Elfa stativ til et par hundrelapper glimrende løsning som er billig, enkel og den mest elegante (bygger lite ut fra veggen). Hele jobben tok et kvarter
    Har også tenkt å bruke Elfa-stativ. Vil bare ikke lage hull i veggen før jeg er sikker på å beholde TV'en. Rombefoten blir antagelig levert tilbake uansett :wink:

Men : bygde du ut litt ekstra bak eller hekter du TV'en av veggen hver gang du skal skifte en kabel ?? Innbiller meg at det blir litt trangt...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men : bygde du ut litt ekstra bak eller hekter du TV'en av veggen hver gang du skal skifte en kabel ?? Innbiller meg at det blir litt trangt...
    Det er trangt ja. Festet alle kabler før jeg hang den på veggen. Det går å vippe den ut i nedkant hvis du vet hva du skal gjøre. Da får du ca 15-20 cm glippe.
    Men det er trangt å feste kabler med skjermen på veggen med Vogel stativ også (kjenner noen som har det og jeg hjalp dem med å koble sin).
    Elfa stativ kan brukes på mange skjermer, det er bare å modifisere festeskinnene bak på skjermen. Festelist på veggen kan nok henge der uansett. Høyden kanjusteres med listene bak på skjermen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Panasonic sine plasmaer er blandt de aller beste på dette området. LCDer sliter betydelig mer. Den eneste skjermen som jeg tror takler mye bevelgelser bedre, er Pioneer sin plasma. Pioneer kommer med nye plasmaer til høsten, ville ha eventuelt ha ventet til det siden 436-serien sliter så mye med midlertidig innbrenning.
    Sendingene og signaler har også mye og si. Sendingene fra VM var veldig dårlige.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PV600 og veggfeste

Da har endelig fått PV600 på vegg. Etter og ha prøvd to veggfester som ikke passet (se tidligere i tråden), fikk jeg et orginalt Panasonic feste (TY-WK42X60).
    Feste passer, men det er ikke mer enn akkurat. Her har Panasonic gjort en elendig jobb. I bruksanvisningen står det at det må være minst 7cm fra vegg til skjerm. Dette orginale veggfeste bygger egentlig litt for lite. Resultatet blir at ferritkjernen til strømkabelen (den svarte klumpen), blir liggende i klem med veggen. Det er helt umulig å bruke tilt funksjonen som feste har. Fordelen er selvfølgelig at skjermen bygger minimalt av det den kan utifra veggen (ser bra ut).
    En løsning kan være å bytte strømkabelen med en uten ferritkjerne, men dette er for dårlig Panasonic! Veggfeste eksisterte allerede, og de har laget skjermen slik at den knapt passer. Årsaken er den rumpen som skjermen har.
    Skal man ha noe som passer skikkelig, bør man kjøpe et veggfeste som bygger mer ut. Vogels har flere. Det negative da er at skjermen kommer lenger utifra veggen og det er ikke like stilig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til dere som er skuffet over PV60....

Hadde en PV60 hjemme en stund, men leverte tilbake. Var mest irritert over den vanskelige switchingen mellom AV inngangene og de få kalibreringsmulightene. Stygg var den også.

Ble tipset om Proff-plasmaen til Panasonic TH-42PHD, og skal gå for det istedet!

Herlig design, ingen unødvendige høyttalere, ingen tuner, utallige kalibreringsmuligeter.

TH-42PHD har alt 60 mangler, + bedre bilde. Ryktene sier også at den nye blir uten vifter, samt noe rimeligere enn tidligere..

På denne kan du sette individuelle bildeinnstillinger på hver av AV inngangene, + stille gamma, rød,grønn,blå individuelt, osv. osv.

Denne supre plasmaen blir lansert i ny versjon (9-serien) til høsten.

http://www.hdtvuk.tv/2006/06/panasonic_9seri.html

Last ned PDF spec på forgjengeren her:

http://www.av-sales.co.uk/Panasonic-...D8BS-33-16.htm

Test av cnet.com (Editors choice):

http://reviews.cnet.com/Panasonic_TH...-31512167.html

Se også her (masse bra om panasonic plasma):
    http://www.bruzzi.ws/plasma-faq/

Tiitt også på de utenlandske forumene, der regnes dette apparatet som "The dream-plasma" (avsforum.com, avforums.com etc.)

Har bruksanvisning på pdf hvis noen vil studere den nærmere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med inviduelle innstillinger på AV inngangene har PV600 også. I butikken sa de at PV600 hadde mer påkostet elekronikk enn PV60. Spørsmålet er om denne proff monitoren er noe bedre enn PV600, ser ut som det er samme panel i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 har også individuelle innstillinger for alle innganger, og jeg tror at det meste som kan justeres direkte på proff modellene er tilgjengelig i servicemenyen på PV modellene.

Proff modellene koster en hel del mere, så det er selvfølgelig mulig at noen av pengene er brukt på billedforbedring, men mange av de er nok også brukt på features som feks at de skal kunne kjøres i arrays.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    PV60 har også individuelle innstillinger for alle innganger, og jeg tror at det meste som kan justeres direkte på proff modellene er tilgjengelig i servicemenyen på PV modellene.

Proff modellene koster en hel del mere, så det er selvfølgelig mulig at noen av pengene er brukt på billedforbedring, men mange av de er nok også brukt på features som feks at de skal kunne kjøres i arrays.
    Tror ikke den nye kommende monitoren fra Panasonic er dyrere enn PV600. Mener jeg hørte at den kostet litt over 20k. I tillegg kommer kort for tilkobling, blir vel omtrent det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er muligt at jeg tar feil, men jeg så noen amerikanske priser og utifra det jeg så lå de et stykke over hva PV600 koster.

Side 9 av 42 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •